Het Grote Centrale Voorsteltopic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door zomnius »

welkom
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door zomnius »

ik ben sinds mei 21 10 jaar lid. Krijg ik nu een taart?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door padawatje »

gefeliciteerd ! :D
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door rich13 »

Gefeliciteerd!!!








En nee.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
hjpost
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2017, 22:39

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door hjpost »

Hallo forum leden, ik ben nieuw hier! Heb me aangemeld op dit forum omdat ik dankzij mijn gitaar verzameldrang?verslaving? ook in het bezit ben gekomen van wat basgitaren. Ik zoek en verzamel gitaren uit de vorige eeuw (wat klinkt dat toch lekker!) ik bedoel eigenlijk de beruchte kopieer jaren (70/80) en dan het liefst de gitaren van onbekende of nauwelijks bekende merken. Wat mijn basgitaren betreft ga ik wat vragen stellen in de (hopelijk) juiste rubriek. Voor nu groeten, Henk
Als het goed gegaan is staat dit bericht nu in de juiste rubriek. :?:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Rieno »

En ook hier: welkom! :D Veel plezier met alle informatie; we zijn hier gek op vragen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Brokenstrings
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 nov 2017, 11:48

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Brokenstrings »

Hallowa,

Mike,29 jaartjes jong uit Ter Apel.

Vorige week een beginners basje gekocht een ibanez gsr 180, niet veel verschillende klanken uit te halen maar door er een ouderwetse equalizer tussen te zetten en dan naar externe speakers te zetten best een aardige sound uit te krijgen,heb eerder nooit gitaar of bas gespeeld maar gaat eigenlijk best aardig,begonnen met nrs zoals stand by me,Johnny cash,Nirvana nu bezig met stukjes van Motörhead en Metallica. Valt me nog niets tegen eigenlijk.
Enige waar ik echt tegen aanloop is het vinger werk op de hals. Heb grote handen(mt13) en kom dan eigenlijk net verkeerd uit qua hoek van vingers om zo van 3de naar 7de fret te gaan,maar dat zal wel questie van oefenen zijn.
Rickenbacker 4003s jetglo
Fender aerodyne 2014(non export Japan versie)

Bassist bij Total löss ; ons motto Hard & Vals... in Drents dialect,en heeft zeker potentie tot iets groots 😬
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door ReneE »

Mike, Welkom!
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Sanbass87 »

Brokenstrings schreef: 27 nov 2017, 13:00 Hallowa,

Mike,29 jaartjes jong uit Ter Apel.

Enige waar ik echt tegen aanloop is het vinger werk op de hals. Heb grote handen(mt13) en kom dan eigenlijk net verkeerd uit qua hoek van vingers om zo van 3de naar 7de fret te gaan,maar dat zal wel questie van oefenen zijn.
Is bij de meeste het geval geweest denk ik ;) welkom :D
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Brokenstrings
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 nov 2017, 11:48

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Brokenstrings »

Ja dat zal ja,
Even wat rustigere muziek gezocht om het in de vingers te krijgen. Uurtje per dag kan ik wel spelen,nu een weekje onderweg en al best wat riffjes in het hoofd en onder de “vingers”
Rickenbacker 4003s jetglo
Fender aerodyne 2014(non export Japan versie)

Bassist bij Total löss ; ons motto Hard & Vals... in Drents dialect,en heeft zeker potentie tot iets groots 😬
Gebruikersavatar
JohandeJong
Berichten: 997
Lid geworden op: 18 dec 2017, 18:24

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door JohandeJong »

Ik lees al langere tijd mee en ben kort geleden lid geworden omdat ik een vraag had. Nu is het tijd om even voor te stellen dacht ik zo.
Mijn naam is Johan en ben bijna 65 jaar. Zo'n 50 jaar geleden begonnen met gitaar (slag en solo). Na een paar jaar er achter gekomen dat het niets voor mij was om alle riedeltjes na te spelen en overgestapt op basgitaar. Eerst een Fender Mustang en daarna het "echte" werk op een Fender Jazz. Beetje top 40 werk (Mississippi van Pussycat, Foxy Foxtrot van Niko Haak en dat soort eenvoudig werk, je kent het wel), wat Evergreens tijdens Diner dansants en daarnaast uit mijn bol met wat symphonische Rock met een muzikant die echt kon musiceren.
Rond mijn 27e gestopt met actief musiceren en de boel verkocht. Getrouwd, kindertjes, andere hobbies en we hadden het geld nodig. Bovendien steeds meer ergernis vanwege hele lange dagen (nachten) weg in het weekend voor een paar centen. 25 gulden was al veel.
In 2010, dus 30 jaar later, kwam die muzikant van destijds bij mij langs met het bericht dat hij een Dixieland groepje ging beginnen en nog een bassist zocht en hij vond dat ik dat wel zou kunnen.
Ik heb mij over laten halen en na een paar weken had ik dat wel een beetje weer in de vingers en het basvirus sloeg toen weer toe.
Korte tijd later ging ik ook mee spelen in andere groepssamenstellingen waarin voornamelijk Jazz uit de Realbook verzamelingen werd (en wordt) gespeeld. Een stuk interessanter dan Dixieland in ieder geval. Overigens volledig voor de liefhebberij zonder optredens.
Wij spelen het zodanig dat iedereen een of meerdere schema's lang solo's kan spelen. Ook de bassist (ik dus). En dat is heel leerzaam.
Ik heb in toen 2010 meteen weer een Fender Jazz bass gekocht (een amerikaanse Highway One) en even later ook nog een Hofner Contemporary Beatles bas. Die wilde ik vroeger altijd al hebben en nu kon ik mij er een veroorloven.
Later heb ik ook nog een fretloze Fender JazzBass gekocht. Fretloos is toch wel speciaal en ik heb dat redelijk vlot leren bespelen.
Vanwege niet al te grote handen en reumatische klachten (stijfheid en pijn in de handen) ga ik nu volledig over op short scale bassen. Kort geleden een Fender Mustang PJ geprobeerd. Ik zag een remake van deze bas voorbij komen en kon het niet laten er één te kopen. Een witte zoals de eerste Mustang waar ik mee was begonnen als tiener.
Eergister toch maar weer teruggestuurd. Het ding speelt heerlijk en de toon is wel erg goed maar net niet wat ik zoek en ik vind het aantal fretten (19) eigenlijk wat te weinig.
Ik heb nu twee Chowny's SWB-1 in bestelling. Een gewone en een fretloze. Ze komen in Januari 2018. Wat ik hiervan gelezen, gehoord en gezien heb maakt mij helemaal enthousiast. Ik denk dat die Chowny's mij heel veel speelplezier gaan geven.

Als je tot zover bent gekomen met lezen dan heb ik bewondering voor je en weet je alles van mij wat betreft mijn bas-verleden en bas-toekomst.
Mijn ervaring in dit forum is tot nu toe bijzonder goed. Behulpzame mensen en belangstellend. Ik hoop in de toekomst ook mijn steentje in dit forum te kunnen bijdragen.
Fijne feestdagen en een muzikaal 2018 gewenst.
Johan.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! :rock2:
Diagnose: BHPD (Bass Hoarding Personality Disorder)
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Hagen »

Leuk om je verhaal te lezen, Johan. Dezelfde wensen aan jou voor 2018. Wie weet gaan we je volgend jaar zien op een ' ouwe lullen forumdag' dan kunnen we gelijk zien wat die chowny allemaal kan.
Veel plezier hier!
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door ReneE »

Leuk verhaal Johan, van harte welkom!
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8205
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Mach1 »

Mooi verhaal. Welkom hier en veel plezier met de opnieuw gevonden hobby!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Hans58 »

Leuk verhaal om te lezen, Johan. Welkom!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie