Het Grote Centrale Voorsteltopic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Maverick
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 jan 2005, 12:14

Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Maverick »

edit Q.: Dit is nu het enige officiële voorsteltopic, voel je de behoefte om jezelf voor te stellen dan is dit een mooie plaats.

Hallo allemaal,

Ik ben Joan (M!!), 20 jaar, en speel sinds oktober 2003 basgitaar. Sindsdien was ik ook regelmatig te vinden op een Engelstalig basgitaarforum en gisteren heb ik pas dit forum ontdekt! (Via bassist.pagina.nl.)

Ik heb twee basgitaren, een Ibanez SR705 5-snaar en een Ibanez SR1000E 4-snaar. Een Roland Cube-30 zorgt voor de versterking. Het spelen leer ik door zelfstudie, ik zou graag op les willen, maar er zijn geen leraren in de buurt en het is machtig duur. Ik heb veel lesmateriaal en het gaat steeds beter. En het belangrijkste is dat ik bassen hartstikke leuk vind om te doen en daar gaat het toch om?!

Op het Engelstalige forum heb ik al veel over bassen, versterkers, effecten, etc etc geleerd en hopelijk gaat dat hier net zo goed!

Life's short. Play more.
(nee heb ik niet zelf verzonnen 8) )
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Ook u zijt welkom alhier. :jam:
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
jeffrey
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 dec 2004, 16:00

Bericht door jeffrey »

Welkom.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ook welkom. Misschien toch maar weer eens een centraal voorstel topic maken, anders wordt het een beetje druk met iets van 3 aanmeldingen per dag :).
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Q. schreef:Ook welkom. Misschien toch maar weer eens een centraal voorstel topic maken, anders wordt het een beetje druk met iets van 3 aanmeldingen per dag :).
Heb ik een tijd terug al gedaan... maar niemand zet er iets in :P
maar toch: welkom!!!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Moderator > maak dat topic sticky misschien? Blijf je niet met het 'probleem' zitten wat we nu hebben.


Basgitaarforum is wel aan het groeien zeg.... en ik vier binnenkort mijn duizendste verjaardag! (check postenaantal)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

De Teng schreef:Moderator > maak dat topic sticky misschien? Blijf je niet met het 'probleem' zitten wat we nu hebben.


Basgitaarforum is wel aan het groeien zeg.... en ik vier binnenkort mijn duizendste verjaardag! (check postenaantal)
Ik eerst, ik eerst 8) .

We maken deze even sticky idd, goed idee.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Grrr.... net een heel verhaal zitten houden bij 'Stel je hier even voor'.


Genoeg lijkt me, wie meer wil weten va het reilen en zeilen van De Teng > Check Link... wacht, ik kopieer het toch maar even. (editje)
Naam: Bouwe Frank/ De Teng
Voor degene die denkt...hoe kom je daar nou bij, hier een verhaaltje. Het geschiedde in die dagen dat BF heel veel volleybalde. Bij PSV (geloof ik...) speelde een gast die heet Boateng. (zal nog steeds wel zo heten lijkt me). Haal je fonisch Bouwe eraf, houd je Teng over. Dus elke keer dat ik de kantine binnenkwam...' heeeeu... Teng!' Weten jullie dat ook weer.

Leeftijd: 24

Woonachtig in: Het mooie Zeist, uitzicht over de bomen vanaf zeven hoog naar Utrecht. We zien de dom staan.. (wij = ik en mijn vriendin, waar ik nu bijna vier jaar mee samenwoon/ben). ;)

School / Werk:VWO gedaan, nu diergeneeskunde. Vijfdejaars en nu moet ik toch dat irritante tweede jaar wel afkrijgen (zie ook... de voornemens in 2005). Bijbaantje nu Troubleshooter op de universiteit. Mensen vnl. progjes van Windows uitleggen die een inzicht van een dooie garnaal hebben.

Interesses en bezigheden: Muziek, basgitaar, forumen, basgitaarforumen, mooie vrouwen bekijken en mooie auto's ook. Top Gear addict. Van mijn vriendin houden (cheesy he?) totdat ze de basgitaar uit mijn handen trekt. (deed ze laatst.) Dan is Teng wel boos.

Basgitaar: Lakland Skyline 55.02

Amp: Peavey T-Max Head (Hybrid, twee preamps)
Effecten: EBS BassIQ, Octabass en UniChorus.

Geïnspireerd door Mark Knopfler, Sting, Police in zijn geheel, ene Jaco P. te F., Steve Coleman, Miller, Dave Holland, Randy Brecker, Richard Bona, John Scofield, Miles Davis...pff... heb je even?

Muziekvoorkeur Funk, soul en jazz vnl. Big Band shit vind ik helemaal te gek, zoals 'Clayton Hamilton Orchestra' en nummers zo die staan op 'Deelder Draait Door.' Te gek.

Hoe lang spelend? Vanaf mijn tiende jaar gitaar, toen tien jaar later aan bas begonnen, wat ik nu dus zo'n vier jaar speel. Totaal komt dat op 24.

Dit is wel weer genoeg denk ik zo...
Laatst gewijzigd door Dr Teng op 05 jan 2005, 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Ik was ook al daar bezig geweest:
The Mule schreef:Naam: Wilfred
Leeftijd: 28
Woonplaats: Alphen a/d Rijn, 5,5 jaar samenwonend met mijn vriendin, met wie ik ruim 8 jaar samen ben.
School/Werk: Na het V.W.O. eerst een jaar Biologie aan de Universiteit Utrecht, toen overgestapt naar HBO: Larenstein te Velp waar ik Land, Water en Milieubeheer heb gestudeerd. Nu al zo'n kleine 5 jaar werkzaam als beleidsambtenaar ruimtelijke ordening, water, landschap en natuur, werkterrein landelijk gebied bij een kleine Zuid-Hollandse gemeente.
Hobby's behalve muziek: Lezen (fantasy, surrealistische horror), TV (geniet maar kijk bewust en met mate), Voetbal (passief en actief), Menselijke interactie, landen en plaatsen bezoeken om indrukken op te doen en tenslotte lekker eten en drinken.
Basgitaar: Alembic Orion, Alembic EVH, Fender Jazz V.
Versterker: Glockenklang 'The Passenger', Hartke mini-stack, veelal beide (stereo) via een Alembic SF-2 Superfilter.
Muzikale voorkeur: Wordt steeds maar eclectischer, met als uitschieters Grateful Dead, Belle & Sebastian, Primus/Les Claypool, Drive-By Truckers, Gov't Mule, TOOL, King Crimson, Tea Party, Frank Zappa, Elvis Costello, Iced Earth, Tower of Power en Jethro Tull.
Geïnspireerd door bassisten: Behalve de meer voor de hand liggende virtuosen als Claypool, Wooten en Clarke die me op de 'coolness' van de basgitaar hebben gewezen wordt ik echt geinspireerd door (het spel van) Phil Lesh, Oteil Burbridge, Dave Schools, Stu Cook, Francis 'Rocco' Prestia en George Porter Jr, bassisten met een onweerstaanbare groove, virtuositeit / musicaliteit die ook in dienst van anderen kunnen schitteren.
Geïnspireerd door bands en andere musici: Letterlijk te veel om op te noemen.
Hoe lang spelend: Net een jaar :oops: na een paar jaar prutsen op gitaar...
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

ik zat ergens bij off-topic maar k'zal het kopiëren.

Naam: lieven
Leeftijd: 32 jaar.
Woonplaats: Kruibeke(B)
samenwonend en een tweeling van 6j
Werk: offsetdrukker, ploegenwerk

Basgitaar: bass collecion, fender roscoe beck 5str, contrabass
Versterker: Ampeg b2r, svt410hlf, Bxt210
Effecten: Boss me8b

Muzikale voorkeur: Rock, jazz, swingjazz, funk, cubaans als het maar schoon is in mijn oren. Momenteel heb ik m'n swingjazzperiode.
https://www.myspace.com/bassplayerl

Speel-tijd: 17jaar

Vlaamse basvoorbeelden:
J. Meyers (blue blot), A. Peleman, W. Berlaen, Vincent P.
Laatst gewijzigd door lievenr op 04 okt 2008, 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

De Teng schreef: (shit... Q... kijken of we de 2000 ook halen...;) )
Moet voor 2006 wel lukken denk ik 8) .

Bijf offtopic was idd ook al zoiets, maar offtopic wordt vaak door beginnende posters wat over het hoofd gezien, dus laten we voorlopig maar hier aan vasthouden.
Gebruikersavatar
pkeijsers
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2004, 21:43

Bericht door pkeijsers »

Hang hier nu een paar maanden rond, maar heb me nooit echt fatsoenlijk voorgesteld, dus bij deze :)

Naam: Peter
Leeftijd: 16
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)
School/Werk: VWO, 5e jaar ondertussen
Hobby's: Muziek (basgitaar, trombone, poging tot teksten schrijven) en computers
Basgitaar: Ibanez RD300
Versterker: Behringer BX300
Muzikale voorkeur: Vooral punk/hardcore, maar luister de laatste tijd ook meer naar The Dillinger Escape Plan en Killswitch Engage
Hoe lang spelend: Nu ruim 3 maanden op basgitaar en 5 jaar trombone na 2,5 jaar trompet gespeeld te hebben.
Laatst gewijzigd door pkeijsers op 04 jan 2005, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Hmmm,...ik zat in een "hoe lang is een Chinees-"topic en dat was ook niet helemaal de goeie plek, sorry :oops:
Ik ben nieuw op dit forum, maar niet op de bas; ik ben 46 en speel ongeveer 30 jaar. Na wat "gerommel" op de lage snaren van een klassieke gitaar kocht ik in 1974 mijn eerste "echte" bas: een Japanse Sakai. Versterker was -uiteraard- een oude buizenradio. Later volgden een Hondo Rickenbacker-kopie en een Canadese Traynor bascombo. Toen de hals van de Hondo steeds meer banaan-neigingen begon te vertonen, wilde ik voor eens en voor altijd van het geduvel af zijn, en kocht ik in 1978 een nieuwe Fender Precision. Die heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering na 10 jaar ingeruild voor een Yamaha RBX. Die ging weer...en er kwam weer wat anders...en die ging weer, en, nou ja. Versterkers is in die jaren ook van alles geweest: van de radio naar Traynor en via Marshall, H&K, Yamaha en Hartke naar Ashdown.
Huidige collectie bassen: 1979 Fender Precision, 1986 ESP Jazzbass, 2000 Epiphone Thunderbird, fretloos zelfbouw basje met ebben toets
Versterking: Ashdown MAG 300R top, Ashdown ABM 115-500 / 210h cabinets, een oude Jonas Hellborg set
Bands: Project X (close-harmony rock), The Steel Breeze (Pink Floyd coverband), Vintage Blues Band (bestaat eigenlijk niet meer, maar speelt desgevraagd graag op afroep)
Gewaardeerde bassisten: Duck Dunn, Rinus Gerritsen, Paul McCartney, Marcus Miller, Flea, Frans Koenn (en ik doe er nu een heleboel te kort door ze niet te noemen)
Favo bands: Stones, Earring, Peppers, Wishbone Ash, Alquin, Dave Matthews en nog honderdduizend andere...
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

pkeijsers schreef:Muzikale voorkeur: Vooral punk/hardcore, maar luister de laatste tijd ook meer naar The Dillinger Escape Plan en Killswitch Engage
horen die 2bands ook niet tot de hardcore scene :)
ik dacht van wel :lol:

bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Plaats reactie