Het Grote Centrale Voorsteltopic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Evil_Ernie_Ball

Re: Het Grote Centrale Voorsteltopic

Bericht door Evil_Ernie_Ball » 27 feb 2018, 21:22

Welkom

Heb je dan ook een handgemaakte akoestische bas (al dan niet van Italiaanse luthier ?)
Ikzelf heb een Portugese Fado bas die heel wat akoestisch volume geeft tegenover de meeste fabrieksmodellen ..
Mss moet ik de Italiaanse snaren ook eens proberen ? als ze die in low tension/extra light hebben heb je men interesse alvast hehe

Greetz A.
Verschillende 4 snaren,Bass Synths.PercGuit.Samplers,Audio-->Yamaha EM60 Powered 6 channel Ensemble mixer Vintage 72' + 2 Fender 4X8" Soundcabinets + 2 tweeter boxes 70's + 2 Trace Elliot BLX-80 combos 8)

Brokenstrings

Bericht door Brokenstrings » 17 mar 2018, 15:27

Deze “noob” is in december begonnen met bas,vanaf januari les genomen,en lekker onderweg, de theorie die je eigenlijk als gevorderdende bassist niet meer toepast interesseerd me juist.hoe zitten de noten in elkaar mineur,majeur # of juist b ,inmiddels zover dat je een nummer hoort dat je die in je hoofd al naar de juiste plek brengt en kan spelen,wel wat gebrekkig maar begin het plaatje te snappen. Wel de bedenker van bes tov # voor gek verklaard gezien dat makkelijk kan.maar lekker in de leer,wat een leuke hobby.
Zelfs motorhead komt er uit de speakers momenteel 🤣

Niels

Bericht door Niels » 18 mar 2018, 10:53

Brokenstrings schreef:
17 mar 2018, 15:27
Wel de bedenker van bes tov # voor gek verklaard gezien dat makkelijk kan.
Je bedoelt dat een A# logischer is dan een Bb? Beiden bestaan en klinken hetzelfde, maar welke je gebruikt hangt af van de toonsoort. In G mineur gebruik je bijvoorbeeld een Bb (G - A - Bb - C - D - Eb - F - G), maar in B majeur een A# (B - C# - D# - E - F# - G# - A# - B).

Welkom! :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man."

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 18 mar 2018, 12:38

Wacht maar tot je bij de dubbele kruizen bent aanbeland :lol:

Afbeelding

Maar het heeft echt een logische achtergrond, en het wordt niet beter als je alles met alleen # aanduidt. Sommige dingen zijn nu eenmaal complex. Hier heb je gelukkig geen kwarttonen (tussen G en G# in), dat heb je in Turkse klassieke muziek.

Hoe dan ook, welkom!

JohnBoy

Bericht door JohnBoy » 26 mar 2018, 23:40

Hierbij stel ik me even voor... JohnBoy, aangenaam. Man, midlife-passé, ex-fanatiek, nu nog slechts ongeveer maandelijks in groepsverband praktiserend. Ruimschoots ervaringsdeskundig maar inmiddels nauwelijks meer hechtend aan prestaties, meningen, oordelen en dergelijke. Desondanks hou ik jullie in de gaten. Gewoon omdat de bas een ding van belang in mijn leven blijft en taal ook; de combinatie geeft daardoor een prettige verstrooiing. Leuk om te zien dat er nog zoveel animo is voor een forum over de bas!

Hagen

Bericht door Hagen » 29 mar 2018, 21:44

Hoi Johnboy,
Dat klinkt als een relaxte levenshouding.
Welkom hier.

Plaats reactie