naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Moshulu

Bericht door ritz »

Huh?

Wie zijn dat dan?:

Jeff Berlin, Dennis Chambers, David Sancious en Oz Noy

https://cultuurpodiumboerderij.nl/programma/moshulu/
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

Vanavond Rammstein in Rotterdam. Iemand nog naar KISS in Amsterdam?
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door phoerd »

Brinkmeister schreef: 25 jun 2019, 13:28 Vanavond Rammstein in Rotterdam. Iemand nog naar KISS in Amsterdam?
Daar is onze toetsenist heen geweest met z’n dochters
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

phoerd schreef: 27 jun 2019, 07:38
Brinkmeister schreef: 25 jun 2019, 13:28 Vanavond Rammstein in Rotterdam. Iemand nog naar KISS in Amsterdam?
Daar is onze toetsenist heen geweest met z’n dochters
Het was super. Briljante show, oorverdovend hard en tamelijk warm. Ik heb me uitstekend vermaakt.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Venderwel schreef: 24 jun 2019, 09:03 Gisteravond naar Mark Knopfler geweest, toch een guitarhero uit mijn jeugd. Goed? Steengoed! En toch had ik het eerste deel zoiets van.....wat doe ik hier? Ten eerste een zit concert, met niet de beste plekken (ook niet de slechtste hoor). Maar gewoon saai....via setlist.fm was al duidelijk op te maken welke nummers er gespeeld gingen worden, dat is namelijk elk concert nagenoeg hetzelfde. En na een paar redelijke nummers kwam het oeeeeersaaie Romeo&Juliet en daarna werd het tot Your latest Trick niet veel beter.
Nogmaals muzikaal prima en uitstekend hoor, maar gewoon saai. On Every Street is dan nog wel weer een favorietje hier en daarna kwam er eindelijk wat meer (Dire Straits) tempo in.


Blij dat ik geweest ben en dat ik hem eindelijk een keer gezien heb (wachten op een Dire Straits reünie wou ik maar niet langer doen). Maar de volgende keer weer? Neuh, dat niet.
Maar waarom schrijf je dan dat het steengoed was..ik ben niet echt mee :|
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Venderwel
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 mar 2019, 09:55

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Venderwel »

wombatboter schreef: 27 jun 2019, 10:35
Venderwel schreef: 24 jun 2019, 09:03 Gisteravond naar Mark Knopfler geweest, toch een guitarhero uit mijn jeugd. Goed? Steengoed! En toch had ik het eerste deel zoiets van.....wat doe ik hier? Ten eerste een zit concert, met niet de beste plekken (ook niet de slechtste hoor). Maar gewoon saai....via setlist.fm was al duidelijk op te maken welke nummers er gespeeld gingen worden, dat is namelijk elk concert nagenoeg hetzelfde. En na een paar redelijke nummers kwam het oeeeeersaaie Romeo&Juliet en daarna werd het tot Your latest Trick niet veel beter.
Nogmaals muzikaal prima en uitstekend hoor, maar gewoon saai. On Every Street is dan nog wel weer een favorietje hier en daarna kwam er eindelijk wat meer (Dire Straits) tempo in.


Blij dat ik geweest ben en dat ik hem eindelijk een keer gezien heb (wachten op een Dire Straits reünie wou ik maar niet langer doen). Maar de volgende keer weer? Neuh, dat niet.
Maar waarom schrijf je dan dat het steengoed was..ik ben niet echt mee :|
Omdat er muzikaal niks op aan te merken was en het goed in elkaar zit. Misschien had ik dat iets duidelijker erbij moeten zetten.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Ben ook fan van hem maar ik kan me inderdaad inbeelden dat het op de duur wat braaf en middle of the road kan beginnen klinken...
Toch blijft het zoals je zegt een echte gitaarheld die zichzelf verschillende keren heeft heruitgevonden en vooral dat bewonder ik aan hem..van de cleane Strat waar hij de rest van zijn leven had kunnen op verderborduren tot de distorted Les Paul en de akoustische uitstapjes, knap !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door JohnBoy »

Ben bij Kiss geweest in Amsterdam. Was voor mij de tweede keer, eigenlijk helemaal niet mijn band maar ik moest mee.

Dit is zo'n band die keihard werkt, alles tot in de puntjes, foutloos gespeeld, vol passie en overtuiging. Vanwege de (vermeende) laatste tour echt alles uit de kast gehaald, van enorme vuurwerkpartijen tot tonnen confetti en ballonnen, vliegende schotels, zwevende podia en een enorme lichtshow.

Het geluid was fantastisch, beter dan vorige keer toen het ook al indrukwekkend goed was. De meeste nummers klinken live veel beter dan hun (toch vaak middelmatige of slechte) albums.

Zelfs "I was made for loving you" ging deze keer goed omdat Paul Stanley besloot het refrein aan de band en het publiek over te laten. Vorige keer zong hij het zelf nog, en haalde hij het niet.

Al met al een geweldige prestatie en een hele leuke avond. Het enige wat je de band nog zou toewensen is meer ècht goede nummers.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

JohnBoy schreef: 27 jun 2019, 11:39 Ben bij Kiss geweest in Amsterdam. Was voor mij de tweede keer, eigenlijk helemaal niet mijn band maar ik moest mee.

Dit is zo'n band die keihard werkt, alles tot in de puntjes, foutloos gespeeld, vol passie en overtuiging. Vanwege de (vermeende) laatste tour echt alles uit de kast gehaald, van enorme vuurwerkpartijen tot tonnen confetti en ballonnen, vliegende schotels, zwevende podia en een enorme lichtshow.

Het geluid was fantastisch, beter dan vorige keer toen het ook al indrukwekkend goed was. De meeste nummers klinken live veel beter dan hun (toch vaak middelmatige of slechte) albums.

Zelfs "I was made for loving you" ging deze keer goed omdat Paul Stanley besloot het refrein aan de band en het publiek over te laten. Vorige keer zong hij het zelf nog, en haalde hij het niet.

Al met al een geweldige prestatie en een hele leuke avond. Het enige wat je de band nog zou toewensen is meer ècht goede nummers.
Nooit echt fan geworden, maar live schijnt het interdaad top te zijn. Ik moest kiezen tussen Rammstein en Kiss dit keer, dus heb ik de laatste kans om ze ooit live te zien gemist.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Venderwel
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 mar 2019, 09:55

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Venderwel »

Zijn er die vanavond naar Muse gaan?? Ik sla helaas over.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hagen »

Over Mark Knopfler: ik was daar vroegah wel klaar mee. Het werd teveel voorspelbaar gebrei. Van het latere werk heb ik wel weer genoten. Het album Privateering is heerlijk. Zou ik dat live willen zien? Nee, deze muziek is juist lekker op de achtergrond.

Kiss heb ik 2 keer live gezien en ervan genoten.Wel jammer dat de laatste keer in Nijmegen ( Classic Rock) telkens tussen de nummers de vibe wegzakte.
De muziek luister ik nooit meer.( Vroegah alleen live en alive II ) Nadat ik op youtube zag dat Paul zijn fantastische rockstem langzaam kwijtraakte, besloot ik dat het mooi was geweest. Ik heb vandeweek wel even de filmpjes en review opgezocht. Fijn voor de fans van nu dat het een goed concert was. Nu stoppen voordat het genant wordt, of zou de TDKA een vervanging van Paul en /of Gene accepteren? Paul heeft zich wel eens uitgelaten over een 'franchise'.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door bobbelmans »

:lol: Nu stoppen 'voordat' het gênant wordt???

Dat is het in mijn ogen al een decennia of wat.
Maar nu ben ik al vrij snel van 'hup. Maak plaats voor de nieuwe generatie'.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Kiss als franchise zoals K3?
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

Pedullist schreef: 28 jun 2019, 10:29 Kiss als franchise zoals K3?
Televisieshow voor de audities, reality-serie voor de eerste tour en cashen maar.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hagen »

Ja, net als K3. Twee leden zijn al vervangen waarbij de uiteindelijke vervangers de oude types hebben overgenomen.(drummer cat en spaceman gitarist) Dat zou met hun smink en outfits dus ook voor Paul en Gene kunnen gaan gebeuren. Al zijn zij wel de meest bepalende caracters en stemmen in de band.
Plaats reactie