naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

Spaghettihout schreef: 17 jul 2019, 22:39
Brinkmeister schreef: 17 jul 2019, 22:31

Dat zoog apenballen.
Op het podium?
Zo klonk het nochtans wel.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6078
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: Moshulu

Bericht door ritz »

ritz schreef: 24 jun 2019, 18:03
Wie zijn dat dan?:

Jeff Berlin, Dennis Chambers, David Sancious en Oz Noy

https://cultuurpodiumboerderij.nl/programma/moshulu/
Wat een teleurstelling en een zielloos optreden. Na 50 minuten ben ik weggegaan.

Afbeelding
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Wat scheelde er ? Berlin tijdje geleden gezien in Tilburg met Chambers en Henderson en dat was erg goed..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6078
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door ritz »

wombatboter schreef: 18 jul 2019, 22:34 Wat scheelde er ? Berlin tijdje geleden gezien in Tilburg met Chambers en Henderson en dat was erg goed..
Dat trio heb ik toen ook gezien en vond dat eveneens erg goed.

Deze ‘supergroep’ speelde zonder bezieling. Er zat geen swing of groove in en ik hoorde iemand in de zaal zeggen dat het nogal wiskundig klonk. Het was nogal doods. Soms leek het ook net een beginnende bluesband (daar hoef je Chambers niet voor mee te nemen). De verwachtingen waren redelijk hoog maar al met al zeer teleurstellend. Oz Noy kan naar mijn idee ook niet tippen aan het niveau van Henderson.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18687
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Dat gevoel heb ik altijd bij Berlin (ook wel bij Henderson). Theoretisch kloppende muziek, maar er gaan geen onderdelen kloppen in mijn lijf.
Gebruikersavatar
SaabandBass
Berichten: 436
Lid geworden op: 26 jun 2013, 21:43

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door SaabandBass »

Vrijdag Dan Baird & Homemade Sin, Jason and the Scorchers en The Kentucky Headhunters op het programma staan.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

Volgend jaar februari naar Testament, met Death Angel en Exodus in het voorprogramma. Vooral zin in Testament, heel benieuwd naar Alex Skolnick live.

En vrijdag proberen kaartjes te scoren voor Five Finger Death Punch, Megadeth en Bad Wolves. Megadeth was de laatste paar keer dat ik ze gezien heb erg sterk, ik ben benieuwd of die über-Amerikaanse spierballenmetal van Five Finger Death Punch me live kan boeien.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Herman »

SaabandBass schreef: 07 sep 2019, 20:34 Vrijdag Dan Baird & Homemade Sin, Jason and the Scorchers en The Kentucky Headhunters op het programma staan.
Vroeger ooit een keer in het voorprogramma mogen staan van Jason &the Scorchers in het oude Metropool. Ze moesten over onze spullen spelen, en ik had toen net een nieuwe Ashdown Mag combo. Jezus wat speelden ze hard, die arme versterker heeft de hele avond staan clippen, gelukkig zonder blijvende schade.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Herman »

Ik probeer in december een concert te pakken van 'the Allman Family' in het Beacon Theatre in NY. Maar eerst begin november naar een blues festival in Tsjechië.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Gisteren naar een Rob Franken tribute geweest in LV.
Trio met Karel Boehlee en Theo de Jong. Fe-no-me-naal !!
Fender Rhodes, Fretless bas en drums. Mijn gedroomde bezetting.

Ter ere van Franken werd de release van zijn Function Stereo Music 3CD gelaunched die overigens een Edison kreeg. Hij maakte in de jaren 70 liftmuziek, warenhuismuziek, vliegveldmuziek. Maar zo'n niveau dat alle scepsis rond dit achtergrondgenre verdwijnt.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door MR. LEE »

Gisteravond even een drie kwartiertjes bij het optreden van de Hermes House Band gestaan in Alphen a/d Rijn.
Ik vond ze enorm goed spelen , en heb er echt van genoten ! ,....met name de bassist deed de boel de pan uit swingen !
Wat kan die jongen spelen zeg ! :jaaaaa:
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door bobbelmans »

Ik was bijzonder verrast laatst te horen dat (let op, komt ie..) de vader van een vriendje van de zoon van mijn vriendin de mede oprichter van Hermes House Band nog steeds met die band optreedt.
Heb ik wel bewondering voor want ik vond de I will survive hit van ze echt verschrikkelijk.....ik dacht dat het toen echt een studentikoos cover bandje was....
face down in the dirt
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door AmericanIdiot »

De clip was toen ook in een brallerige corpsballen soos opgenomen. Muzikaal zat het wel goed in elkaar...
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6078
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door ritz »

Rymden (= Bugge Wesseltoft, Dan Berglund en Magnus Öström) maandag 28 oktober Lantaren:

https://www.lantarenvenster.nl/programm ... us-ostrom/
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6078
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Gilad Hekselman Trio

Bericht door ritz »

ritz schreef: 24 mei 2019, 23:14 Zojuist terug van Gilad Hekselman's ZuperOctave in het Koorenhuis Den Haag (24 mei 2019).
Erg goed concert!! 18 oktober treedt hij nog een keer op in LantarenVenster. Zeer aan te bevelen.
Was ook weer zeer bijzonder. Hekselman is een fenomeen! Dit keer trad hij op met Rick Rosato contrabas en Jonathan Pinson drums.

Afbeelding

Afbeelding
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Plaats reactie