naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door gilles »

phoerd schreef: 14 sep 2017, 00:11 Net terug van Tori Amos in Carré. Goed concert imo. Had tijdens het voorprogramma alleen wel te doen met de bassist die telkens last had van gekraak en een brom, waarschijnlijk doordat z'n kabel niet goed contact maakte in z'n bas. Tijdens het laatste nummer rende ie even van het podium om een nieuw kabeltje te halen en toen leek het over te zijn, maar ja, dat was hun laatste nummer.
Oeh, jaloers!! Tori Amos heb ik zeer hoog op mijn verlanglijstje staan. Helaas kwam het me nu zeer slechr uit....
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Bij Vulfpeck nu. Zit achter de moeder van Joe. Ze is erg spraakzaam.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Woooooooooow
Dat
Was
Waaaaaaaaaanzinnig

:cheer: :worship: :jam:

Afbeelding

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Het voorprogramma was gewoon ook Vulfpeck, maar ditmaal de saxofonist die erg goede soul en gospelliederen bracht op toetsen en indrukwekkende zang. Vooral het folk/gospel achtige stuk in zijn eentje, zelfs zonder microfoon was echt adembenemend (publiek was zowaar even quasi stil). Daarna kwam de 'peck' en ging het echt los. Het enthousiasme van de moeders van Joe, Anwaun en vader van Theo voor ons maakte het feest compleet. Apetrots, en na een weergaloze solo pakte ik zijn moeder in een vlaag van emotie gewoon even beet. Het is Joe gelukt om met Dean Town een nerderig funknummer te schrijven die door een hele zaal Paradiso wordt meegezongen. :shock: Er werd ontzettend lekker gespeeld, het klonk fantastisch, het was zeer entertaining, en ik raad ieder die wil snappen wat de funk is - bij gebrek aan Prince - naar deze jongens te gaan kijken. De gitarist uit Minneapolis die je op de foto ziet...man man man.

En Joe...is het liefdeskind van Rocco Prestia en Jaco. Alleen dan zonder de onnodige opsmuk van Jaco. Zelfs zijn vuurwerksolo bleef te volgen. Dat bleek ook uit het enthousiasme in de zaal, die constant in beweging was.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door MagicOnion »

Ik heb ze afgelopen vrijdag in de AB in Brussel aan het werk gezien. En het was exact hoe jij het beschrijft! :D Fenomenale avond!
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door MagicOnion »

Oh ja, hier kan je hun volledige optreden in Brussel herbekijken:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Geweldige bassist maar ik knap volledig af op de manier hoe hij beweegt (dat hoofd dat altijd zit te schudden en die schouders zo hoog)
Ik had een kaart maar heb ze doorverkocht omdat ik naar mijn vriendin in Frankrijk ben gegaan, wel leuk dat het gefilmd werd !
what fools these mortals be
Leo Squier
Berichten: 319
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:22

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Leo Squier »

Waarschijnlijk hebben ze een goede chiropractor tussen hun roadies zitten. Plezant muziekske overigens.
Squier 40th anniversary Precision bass Vintage edition
HB Solid Bass 600H + HB solidbass 410T + HB solidbass 115T
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Anthony »

23/11 Comeback Kid in De Helling
31/01 Architects + While She Sleeps in 013

:jam:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Als iemand in zijn eentje zo goed in de pocket kan blijven (zoals bij Boogie on) dan mag hij bewegen zoals hij wil. Ik zei gister tegen mijn vrouw dat het fijn is om eens een bassist te zien die er niet als een natte krant bijstaat en er volledig 'in' zit.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Daar heb je een punt ..het valt me alleen telkens op dat ik iedere keer aan die speelgoedhondjes moet denken met die beweegbare hoofdjes op de hoedenplank in de auto :-)
Maar ik hou wel degelijk van zijn klank, zijn frasering en het feit dat er nog eens een jonge snaak is die een platform krijgt en maakt in deze nogal basloze tijden.
We hebben meer van dat soort gedoe nodig, niet alleen omdat het bas-georienteerd is maar omdat de fun er weer in zit (ben al die melancholische gitaargroepjes zelf zo beu). Als je hier naar het publiek luistert, ruik je bijna die hunkering naar plezier.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6066
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Shob

Bericht door ritz »

Duurt nog wel even maar is een fijn vooruitzicht.
(iets voor Tjarko?)

https://cultuurpodiumboerderij.nl/programma/shob-band/
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Ben sinds dit topic meer naar Vulfpeck aan het luisteren en meer en meer zet ik mijn hoed af voor Joe Dart..ik heb zelfs zijn bewegingen aanvaard :-) Ik neem alles terug !
Heb naar een interview van een uur geluisterd met hem (hij heeft een erg diepe stem) over zijn invloeden en ontwikkeling en mijn bewondering nam toe.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

:D

Dat is mooi om te horen!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5275
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door 4snaarinstrument »

:cheer: Roger waters
Fender
Plaats reactie