naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door phoerd »

Muziekschuur schreef: 08 nov 2018, 20:46 Over bas naar midi gesproken. Ik gebruik al jaren Jam origin's midi guitar. https://www.jamorigin.com/
:?:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Muziekschuur »

"Wooten is en blijft een fenomeen. Echt niet normaal. Hij maakt nu ook gebruik van FretTraX bass-to-Synth." Daar reageerde ik op!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door LeftyJ »

Gisteren gekeken voor tickets voor Rammstein in Ahoy in juni, maar 161 euro voor een veldticket? Thanks but no thanks.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

LeftyJ schreef: 09 nov 2018, 11:09 Gisteren gekeken voor tickets voor Rammstein in Ahoy in juni, maar 161 euro voor een veldticket? Thanks but no thanks.
Wij hebben zitplaatsen kunnen bemachtigen. Niet ideaal, maar blij dat we erbij zijn.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door erikjrnk »

LeftyJ schreef: 09 nov 2018, 11:09 Gisteren gekeken voor tickets voor Rammstein in Ahoy in juni, maar 161 euro voor een veldticket? Thanks but no thanks.
Op welke louche site heb jij dan gekeken?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13376
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door LeftyJ »

De officiële, rond 16:00 's middags.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door CaptainSlow »

Vanavond naar Level42 geweest.

Afbeelding

Leuk, jeugdsentiment. Hele zaal vol 50-ers :)
Mark plukt en slapt er lustig op los. Indrukwekkend.
Gitarist hoeft niks te doen, en is daar heel goed in.:) Drummer zwabbert in tempo, zelfs met een klik op zijn oren.
Mag de pret niet drukken, het was een leuke set!

Ik kon de effecten niet zien, roadie was er al mee vandoor voor ik een foto kon maken
Achter Mark King stonden 2 stapeltjes TCelectronic gear.

En de LEDs in de bass; echt superstom ziet het er uit.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door HNZ »

Monkey schreef: 08 nov 2018, 20:31 Morgen naar Leif de Leeuw plays Allman Brothers.
Ja! Had ik ook graag gezien!
Hoe was het?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door HNZ »

Ik ga zondag naar Aziza. Met Chris Potter en Dave Holland. Zin in!
Victor Wooten in Lantarenvenster was ik ook. Inderdaad top geluid. Zat ook op het balkon.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

CaptainSlow schreef: 10 nov 2018, 01:05 Drummer zwabbert in tempo, zelfs met een klik op zijn oren.
Als dat nog steeds dezelfde drummer is die ze al een tijdje hebben, dan vind ik dat geen zwabberen. Bij het concert wat ik een tijdje terug zag, vond ik dat hij enorm veel leven in die band pompt die altijd (door de stijl en gekozen geluiden) de kans loopt om anders te klinisch te worden. In deze metronoomstrakke wereld zijn we bijna ontwend hoe een muzikale en vooral angstloze drummer speelt. Van die fills die maar ternauwernood goed gaan, en de hele band scherp houden, ik hou ervan.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door basloze fret »

Misschien vloeken in de kerk, maar ik vind Mark King qua basspel eigenlijk stil blijven staan de laatste pakweg 15 jaar. Je ziet hem nauwelijks iets nieuws doen qua techniek terwijl er op slapgebied toch veel is gebeurd in al die tijd. Niet dat hij dat perse moet maar ik vind het wel frappant dat hij daar niks van mee pikt. Hij had zijn stijl bij de eerste drie albums al gevonden en is dat gewoon blijven doen en doet dat nog steeds goed.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

Akkoord met beide vorige opmerkingen...de drummer probeert wel veel maar zwalpen zou ik het niet noemen. Ik vind dat hij te veel speelt maar hoe hou je die muziek anders levendig met dezelfde tien vaste nummers enkele decennia lang..
Ik denk dat King zelfs na het debuut niet meer geoefend heeft en dat ook nooit gedaan heeft...hij zegt zelf dat hij oefende tijdens de optredens. Hij is op dat gebied erg lui maar heeft het geluk gehad dat hij dat concept gevonden heeft zonder veel moeite te moeten doen.
Valt me wel op tijdens de nieuwe tour dat hij nog minder speelt dan vroeger (bas hangt lager en dikkere snaren)...het gaat echt om de nummers nu en de bassolo's zijn vrij "simpel" en kort geworden.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Wat is dat toch dat je bij bepaalde stijlen geacht wordt te blijven vernieuwen en oefenen, en bij anderen totaal niet? Adam Clayton krijgt dat verwijt nooit. Nou ja, van mij dan zo op zijn tijd.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door JohnBoy »

Pedullist schreef: 10 nov 2018, 14:16 Nou ja, van mij dan zo op zijn tijd.
Vandaar zijn alcoholprobleem.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Herman »

HNZ schreef: 10 nov 2018, 10:02
Monkey schreef: 08 nov 2018, 20:31 Morgen naar Leif de Leeuw plays Allman Brothers.
Ja! Had ik ook graag gezien!
Hoe was het?
Dubbel. Ik als Allman Brothers 'freak' vond het bij vlagen te gek en bij vlagen afschuwelijk. De 'zangers' waren stevig onder de maat, niet qua kunde maar wel qua strot. De twee drummers waren erg gaaf samen, maar er werd regelmatig een eigen interpretatie aan de muziek gegeven. Dat vond ik dan weer jammer, maar het gros van het publiek vond het allemaal erg leuk. Kortom, ik heb er wel van genoten, maar geen kippenvel momentjes gehad. De locatie was dan wel weer helemaal top; een oude kerk in een klein Drents dorpje.
Plaats reactie