naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Gisteren haalde Satriani even Keneally naar voor die kwam soleren...eerste keer dat ik kippenvel kreeg, echt zeer goed.
Even later bracht hij een keyboard-solo die hij afwisselde met gitaarwerk (met de linkerhand gitaar, rechts speelde hij toetsen), zeer indrukwekkend én doorleefd.
Waren helaas ook de enige momenten dat je nog iets kon definieren..met bas was het absoluut hopeloos
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Jammer...vind Beller toch een hele mooie melodische aanpak hebben.

Mike Keneally fan vanaf het eerste uur ('88 Zappa denk ik?). The Tar Tapes! :jam:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Wel ergens hoopgevend..grote zaal zoals de Roma uitverkocht met 1600 fans van Satriani.
Binnenkort keert Beller terug met de Aristocrats, ga ik zeker kijken (vorige keer was dat één van de beste optredens ooit met een inderdaad excellente Beller)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

basloze fret schreef:Jammer man! KC was tof. Niet verrassend en met veel minder improvisatie dan voorheen, maar wel veel oude nummers uit de beginjaren. Ik vond de drums nogal overheersend, niet gek met drie drummers natuurlijk, maar toch trok het te veel de aandacht qua partijen en volume. Mel Collins was te gek. Zanger/gitarist vind ik iets minder, past wel goed bij de oude nummers qua stem, maar wat te braaf. De live cd met deze bezetting vond ik erg tegenvallen, maar live was het wel een stuk beter dan ik had verwacht naar aanleiding van die cd.
Ik vond het echt le-gen-darisch goed. De drumpartijen vond ik fantastisch uitgewerkt en er zat m.i. nog genoeg ruimte in de muziek voor de andere muzikanten, onder wie een fantastische Tony Levin. En een toegift van The Court en 21 Century Schizoid Man... :worship:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Linkse Lowieke
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 jan 2013, 16:43

YES YES YES!!!!!!

Bericht door Linkse Lowieke »

Na jaren geduld hebben, nu nog maar eventjes!!
Zondag 20 december ga ik eindelijk een van mijn bashelden zien; Francis Prestia!!
Tower of Power in 't Paard!!!

YO ROCCO!!!!
Nieuw hier
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Bericht door ritz »

Linkse Lowieke schreef:Na jaren geduld hebben, nu nog maar eventjes!!
Zondag 20 december ga ik eindelijk een van mijn bashelden zien; Francis Prestia!!
Tower of Power in 't Paard!!!

YO ROCCO!!!!
Ik ga ook. Alweer heel lang geleden dat ik ze live heb gezien. En lekker dichtbij (twee minuten op de fiets). Rocco is natuurlijk fantastisch, maar vlak de blazerssectie ook niet uit!





Deze muziek is overigens nog van voor de Rocco-tijd (met Victor Conte en Vito San Filippo)
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

BassAgent schreef: Ik vond het echt le-gen-darisch goed. De drumpartijen vond ik fantastisch uitgewerkt en er zat m.i. nog genoeg ruimte in de muziek voor de andere muzikanten, onder wie een fantastische Tony Levin. En een toegift van The Court en 21 Century Schizoid Man... :worship:
Ik vond het een prima concert maar zeker niet legendarisch. Ik heb KC nu zo'n 4 keer gezien maar vond dit het minste concert. Robert Fripp zegt altijd dat hij alleen maar vooruit wil kijken, maar met deze concerten kijkt hij juist alleen achteruit, aangezien ze bijna alleen maar oud materiaal spelen. Dit doen ze zeer goed, maar te natuurgetrouw, waardoor het meer op een (erg goede) KC tributeband leek. Ik mis de vernieuwing en de improvisaties van alle vorige bezettingen. En ik miste Belew die ik een stuk beter vind dan de zanger/gitarist die ze nu hebben. Ik vond dat Levin trouwens meestal zeer slecht te horen was en onder het kabaal van de drums bezweek. Verder vond ik het ook een vrij kort optreden, aangezien het toch zo'n 70 tot 80 euro was. De dag ervoor hebben ze 20 minuten langer gespeeld. Maar goed, ik heb zeker genoten, maar ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij, en ben niet omvergeblazen zoals bij de vorige KC concerten.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Vanavond naar Weird "Al" Yankovic in de Melkweg :cheer:
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

de 16e ga ik Kamelot eens even bekijken. Voor mij de eerste keer dus ben benieuwd! :jam:
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 264
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Bericht door Aspiradora »

komende vrijdag naar snarky puppy, paar weken erop naar de yellowjackets en ik ben aan het overwegen om ook naar tower of power te gaan :dance:
wordt een leuk laatste deel van het jaar
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

25 Oktober - MONO in Hasselt
30 Oktober - Godspeed YOU! Black Emperor in Antwerpen

en alvast erg verheugd met kaartjes voor Tortoise in Antwerpen begin volgend jaar.
Baal ervan dat Battles in Brussel is uitverkocht, dan misschien naar Amsterdam of Luxemburg, allebei net iets meer dan 200 km rijden... :cry:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Afgelopen vrijdag eindelijk My Baby in Utrecht gezien. Gaat dat bandje zien!

Vanmiddag New Gig In Town, de Eagles tribute met BGF Erwin op bas. Ook dat was de moeite waard.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Dinsdag naar U2 in het Sportpaleis (Antwerpen).
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Zondag naar Snarky Puppy in Groningen! :cheer:
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Bericht door ritz »

Pedullist schreef:Jammer...vind Beller toch een hele mooie melodische aanpak hebben.
9 december weer te zien met The Aristocrats in De Boerderij. Liveconcerten van deze band zijn hoogst aanbevolen!

https://cultuurpodiumboerderij.nl/progra ... tocrats-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ritz op 12 okt 2015, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Plaats reactie