naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

naar welk concert ga jij?

Bericht door koen van soelen »

Afgelopen weekend Neil Young met z'n nieuwe band 'Promise of the Real' (toffe jonge gasten) gezien in Antwerpen. Man, wat was dat goed! 3 uur en een kwartier keihard staan rocken, zonder pauze. En dat op je 69e! Echt een aanrader, ongelofelijk.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

naar welk concert ga jij?

Bericht door Mach1 »

Wat gaaf zeg!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
edwin16
Berichten: 435
Lid geworden op: 19 jan 2009, 11:15

naar welk concert ga jij?

Bericht door edwin16 »

koen van soelen schreef:Afgelopen weekend Neil Young met z'n nieuwe band 'Promise of the Real' (toffe jonge gasten) gezien in Antwerpen. Man, wat was dat goed! 3 uur en een kwartier keihard staan rocken, zonder pauze. En dat op je 69e! Echt een aanrader, ongelofelijk.
Ben ik ook geweest. Ik stond zo'n 1,5 a 2 meter van het podium af. Wat een enorm mooi en bijzonder optreden was dit.
Mocht je geïnteresseerd zijn, op het forum www[punt]guitars101[punt]com heeft iemand een link naar geluidsopnamen van het complete concert geplaatst. Geluidskwaliteit is behoorlijk goed.
8< :^) > Mijn bandje: Reset
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1463
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

naar welk concert ga jij?

Bericht door koen van soelen »

Hé thanx! Da's cool. Ik stond op ± 10 meter van het podium, ook niet verkeerd! Fijn dat er niet zo'n hele geul dranghekken tussen zat, en het podium niet drie meter hoog was zoals op veel festivals. Zorgt toch wel voor een intiem sfeertje!
Gebruikersavatar
edwin16
Berichten: 435
Lid geworden op: 19 jan 2009, 11:15

naar welk concert ga jij?

Bericht door edwin16 »

't Was voor mij overigens de eerste keer dat ik naar een concert in het Sportpaleis in Antwerpen ben geweest. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Mooie zaal, goed geluid, althans helemaal vooraan.
Met name het parkeren is een verademing vergeleken bij de Bijlmer Bierhal. Het toegangskaartje is ook meteen een tramticket. Parkeren (gratis!) doe je bv in Merksem, 15 minuten met de tram en je stapt voor de deur van het Sportpaleis uit. Voor mij geen Ziggo Dome of Bijlmer Bierhal meer.

Kunnen die 'Ollanders nog wat van leren ;-)

Bai de wee: Wat was die Guild van de bassist een ontzettend mooie bas... :kwijl:
8< :^) > Mijn bandje: Reset
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6079
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Bericht door ritz »

Twijfelgevalletje:

https://cultuurpodiumboerderij.nl/progra ... nati-band/

Wel met Braguinha op bas. Hij zal ongetwijfeld anders spelen dan op dit clipje maar zo'n talent zie je natuurlijk niet elke dag in Nederland.

Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Hermeto Pascoal. Vanavond in LV
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Dan zie ik je daar :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Wat een kerel, he, die Hermeto ? 80 jaar en dan nog zo levendig. Het was echt een klein verjaardagsfeestje. Mooi om te zien hoe vrij de muzikanten op het podium waren zonder dat het stoorde en al zaten er best veel slordigheden in, het deerde allerminst.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Dan hebben wij daar een andere interpretatie van :mrgreen: Ik vond de slordigheden eigenlijk nogal storend, en met name het spel van de bassist, pianist en zangeres bij tijd en wijlen beschamend beroerd. Timing, notenkeuze en samenspel waren bij die mensen m.i. vér onder de maat en hoewel die bassist al honderd jaar bij Hermeto speelt vond ik 't echt niet passend wat hij speelde, en toen kwam die solo... :facepalm: Moest eerder weg omdat m'n vriendin ziek was, maar dat was niet echt een straf. De drummer, saxofonist en Hermeto zelf (met name op piano en melodica) vond ik wel erg goed maar het geheel hing te losjes aan elkaar en dat ben ik niet gewend van goeie Braziliaanse bands.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Ik zou me er normaalgesproken ook aan hebben geërgerd maar op de een of andere manier was de sfeer zo informeel dat ik ze die rommeligheid wel kon vergeven. Wellicht als je het volle pond had betaald voor je kaartje ( 28 euri) dat je meer perfectie voor je geld verlangt maar ik stond op de gastenlijst en een gegeven paard...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Hoe informeel ook, ik verwacht van iemand van het statuur Hermeto dat-ie een band bij elkaar kan harken die gewoon goed speelt :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Soms vraag ik me af of het toch de leeftijd is wat minder kritisch ( of dover) maakt. Zo zag ik laatste Enrico Pieranunzi en die was ook wat gemakzuchtig geworden. Zo van: ach het loopt wel los want ik ben tenslotte Pieranunzi. Maar ik vond er geen zak aan en was zeer teleurgesteld. Het is toch niet genoeg om alleen een levende legende te zijn en dan op het podium te verschijnen terwijl wat je neerzet slechts een schim is van waar je reputatie aan ontleent.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

naar welk concert ga jij?

Bericht door padawatje »

19 oktober naar Fu Manchu :jam:
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

naar welk concert ga jij?

Bericht door we tigers »

padawatje schreef:19 oktober naar Fu Manchu :jam:
Awesome! Vol gas!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie