naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door gilles »

naar Johan in Tivoli :dance:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Leuk! Ben benieuwd naar die nieuwe plaat.

Ik ga zo naar Rob Scheepers in 't Delamar, niet echt een concert maar ben wel heel benieuwd.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

Volgende week vrijdag hier in Gigant naar de Zeppelin tribute Physical Graffity.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door we tigers »

Vanavond ga ik naar Julian Lage in Lantaren het Venster in Rotterdam.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Heb ik ook even overwogen. Komt niet vaak voor dat jazzgitaristen op een telecaster spelen. Goed muzikant die Lage.
Veel plezier iig.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »



Moet aan dit filmpje denken
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Ik zag net dat Julian Lage vanavond is afgelast wegens gezondheidsredenen.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door we tigers »

Klopt. Hij is ziek. Jammer. We zijn maar naar de film gegaan (we vonden het lullig om de oppas af te zeggen). Ik meen dat komende week gekeken wordt of er een nieuwe datum komt of niet. Ik hoop van wel. Ik vind hem erg goed en hij laat die tele echt heerlijk klinken.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

Ik schreef: Volgende week vrijdag hier in Gigant naar de Zeppelin tribute Physical Graffity.
Was goeie band; Andrew Elt (vroegâh in de hardrockband Sleez Beez) zette een overtuigende Plant neer, zeker kwa vocalen. Aan het begin was-ie wel wat irritant met het steeds maar aansporen van het publiek om toch vooral naar voren te komen, vlak voor het podium (het is tenslotte Apeldoorn uit, altijd lastig :wink: ) maar men waardeerde de zeer enthousiaste respons van het publiek uiteindelijk toch wel. En de zaal was heus wel vol genoeg.
Was vanaf ongeveer 2/3 van het optreden wel een beetje boel veel (te) HARD (wat zegt u?) waardoor uiteindelijk op het laatst een soort van brij ontstond met vooral gitaar en bassdrum; toetsen nauwelijks hoorbaar, bas alleen in het laag voelbaar en grotendeels verdronken vocalen. Een goeie band zoals zij kan ook goed klinken met het volume een tikje lager. Wel aardig authentiek hier en daar met gitaristiese escapades op de strijkstok, Gibson 6/12 dubbelnek, Danelectro's voor slide en Kashmir en een heuse theremin. Bassist linkshandig op een rechtshandige en normaal besnaarde Precision met extra J-pup, dat was even wennen kwa aanblik :D (deed Gerald Johnson dat niet ook ooit bij Steve Miller?). Al met al wel een toffe avond.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 199
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door HansK »

Absolutely Floyd
Helemaal te gek, aanrader!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

BassAgent schreef: 03 dec 2017, 11:08 Zojuist een kaartje gekocht voor Down The Rabbit Hole! Line-up tot nu toe: Queens of the Stone Age, Nick Cave, Fink, Jon Hopkins, David Byrne, Franz Ferdinand, Nils Frahm, James Holden.
Paar dagen geleden toegevoegd: Anderson.Paak, MGMT, The Breeders, Leon Bridges, St. Vincent, Curtis Harding, De Jeugd... :kwijl: :kwijl: :kwijl: Met name MGMT heb ik zo onwijs veel zin in!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hagen »

Hans58 schreef: 19 jan 2018, 23:58
Ik schreef: Volgende week vrijdag hier in Gigant naar de Zeppelin tribute Physical Graffity.
Was goeie band; Andrew Elt (vroegâh in de hardrockband Sleez Beez) zette een overtuigende Plant neer, zeker kwa vocalen. Aan het begin was-ie wel wat irritant met het steeds maar aansporen van het publiek om toch vooral naar voren te komen, vlak voor het podium (het is tenslotte Apeldoorn uit, altijd lastig :wink: ) maar men waardeerde de zeer enthousiaste respons van het publiek uiteindelijk toch wel. En de zaal was heus wel vol genoeg.
Was vanaf ongeveer 2/3 van het optreden wel een beetje boel veel (te) HARD (wat zegt u?) waardoor uiteindelijk op het laatst een soort van brij ontstond met vooral gitaar en bassdrum; toetsen nauwelijks hoorbaar, bas alleen in het laag voelbaar en grotendeels verdronken vocalen. Een goeie band zoals zij kan ook goed klinken met het volume een tikje lager. Wel aardig authentiek hier en daar met gitaristiese escapades op de strijkstok, Gibson 6/12 dubbelnek, Danelectro's voor slide en Kashmir en een heuse theremin. Bassist linkshandig op een rechtshandige en normaal besnaarde Precision met extra J-pup, dat was even wennen kwa aanblik :D (deed Gerald Johnson dat niet ook ooit bij Steve Miller?). Al met al wel een toffe avond.
Wat je zegt Hans. De moeite waard. Deze band 3 weken geleden In het Arnhemse Luxor gezien. Het geluid was gelukkig beter: geen brij maar het bleef een strakke sound. De toegift met oa Kashmir was juist nog een nieuw WOW- moment.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

Kashmir zat hier ook in het toetje. Erg goed gedaan. De kwalificatie "brij" is eigenlijk niet helemaal correct; het werd net niet pijnlijk maar de balans sloeg in negatieve zin door op de wijze zoals ik het schetste.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door viersnaar »

Binnenkort naar Eefje de Visser.
Helaas zonder band. Maar allez....
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Gisteren kaartjes gekocht voor de releaseparty van Birth of Joy in Tolhuistuin.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie