naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door JohnBoy »

Vanavond naar Jett Rebel in Leeuwarden.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door phoerd »

Ik hoorde gisteren dat er een extra concert van Joe Jackson kwam in Utrecht ..... en nu heb ik WEL kaarten :cheer:
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door samuel »

4 nov. The Progressive Alliance in eindhoven
24 nov, beyond creation, brought by pain,gorod en entheos in oss
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Angelo »

Ayreon - 15 september 2019.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door badastronaut »

Angelo schreef: 25 okt 2018, 21:02 Ayreon - 15 september 2019.
Ik heb de kaartjes ook binnen..nu nog ff geduld :)
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door JohnBoy »

JohnBoy schreef: 25 okt 2018, 13:55 Vanavond naar Jett Rebel in Leeuwarden.
Was waanzinnig goed. Ook forumgenoot Xander V. was enorm op dreef. Ben wel benieuwd of dat een gewone P was die hij daar urenlang zwaar er van langs gaf. Klasse!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

In maart 2019 ga ik met dochterlief naar Di-Rect hier in de schouwburg. Ruim 15 jaar geleden toen ze nog een middelbare-school-puber was heb ik haar en een van haar klasgenootjes al eens meegenomen naar de eerste Di-Rect in een of ander klein zaaltje in Kampen. Tijden veranderen; kleine meisjes worden groot (en inmiddels ook ruimschoots moeder) :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

JohnBoy schreef: 26 okt 2018, 13:37
JohnBoy schreef: 25 okt 2018, 13:55 Vanavond naar Jett Rebel in Leeuwarden.
Was waanzinnig goed. Ook forumgenoot Xander V. was enorm op dreef. Ben wel benieuwd of dat een gewone P was die hij daar urenlang zwaar er van langs gaf. Klasse!
Sinds hij clean is vind ik 'm een stuk leuker. Heb hem destijds eens in een of andere docu gezien en vond het maar een trieste aansteller. Zag hem laatst bij DWDD en dat vond ik echt retegoed.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Hij was ook erg jong in die docu. Zat hem te kijken met Sonja en die riep dat ook. Toen zei ik dat ik ook zo was toen ik zijn leeftijd was van die docu. Tel bij die jeugdige onzekerheid veel succes bij op, en een heel team die jouw succes wil sturen, en je krijgt al snel een emotioneel wrak. Zeker met wat drugs erbij. Persoonlijk zou ik niet willen dat die docu was gemaakt, en ik ben ook meer dan blij dat er geen YouTube was toen ik jonger was. :D
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

Daar heb je wel een punt. Het was natuurlijk allemaal niet handig, maar zo gaan die dingen beslist maar al te vaak en het blijft iemand een beetje achtervolgen. Maar mensen veranderen ook vaak ten goede en dan moet je ze niet altijd van alles na blijven dragen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Hij heeft zich gelukkig hervonden. Trouwens zojuist de achterstand van platen ingehaald (3 stuks!). Ben blij met zijn komst in de Nederlandse muziek.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door JohnBoy »

Ik noem hem al een tijdje "de nederlandsche Prince", misschien wat voorbarig maar er zijn veel overeenkomsten. Bijvoorbeeld zijn gitaarkunsten, zijn zangtalent, multi-instrumentalisme, enfin noem maar op.
Enorm goed dat hij de drank en drugs opzij heeft gezet, als ik het goed heb is hij nu 27 en de kans zat er eerst nog in dat hij bij de "club van 27" zou gaan horen.

Opvallende dingen gisteren bij het concert:

- Het geluid was zelfs nog beter dan in het Concertgebouw (deze zomer, ook prachtig concert)
- De geluidsman was dezelfde (echte prof)
- Jett en Xander deden samen een korte (indrukwekkende) bass-battle met P's
- Alle bandleden zijn super professioneel ingesteld (en geconcentreerd, er kon bijna geen lachje af) en spelen op hoog niveau
- De show was waanzinnig goed en strak neergezet
- Jett kan echt zingen (maar dat viel vorige keer al op)
- Zijn git**rsolo's gaan regelmatig door merg, been, hart en ziel, daarin herken je toch wel de echte groten vind ik
- De drums en de bas klonken vaak erg 80's (Phil Collins, Pino) en ook samen weer super, superstrak
- Jett's timing is soms ietsje achter de rest van de band aan (gelukkig maar, te strak is ook niet lekker)
- Hij drumde zelf ook een nummer, restestrak en technisch uitstekend
- Ook als trio (met alleen drummer en bassist) staat de performance recht overeind
- Geen alcohol op het podium gezien
- Geen alcohol bij de crew gezien

Enorm respect voor deze knakkers. Die gaan nog heel groot worden! :oudezak:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Pedullist »

Ik zie dat ook zo, en ik ben een hele grote Prince fan. Inderdaad alles wat je noemt.

Prince riep toen hij 16 was en zijn eerste bandje had: we worden niet zoals Sly Stone! We gaan altijd keihard werken en nooit teleurstellen. En het lijkt erop dat Jett Rebel dat ook probeert.

Zijn muziek is meer witte mensen spul (Hall & Oates, Michael McDonald) maar er glipt altijd wel wat Prince doorheen. Echt zo vernieuwend als Prince is hij niet (al zal iemand die in 1996 geboren is het heel vernieuwend vinden wellicht), maar heel plezierige pop is het.
Laatst gewijzigd door Pedullist op 26 okt 2018, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Angelo »

badastronaut schreef: 25 okt 2018, 22:05
Angelo schreef: 25 okt 2018, 21:02 Ayreon - 15 september 2019.
Ik heb de kaartjes ook binnen..nu nog ff geduld :)
De 15e?
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door badastronaut »

Angelo schreef: 26 okt 2018, 17:00
badastronaut schreef: 25 okt 2018, 22:05

Ik heb de kaartjes ook binnen..nu nog ff geduld :)
De 15e?
Jep! Het middag concert. Las dat 's avonds de dvd wordt geschoten. Zin in!
Plaats reactie