naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door JohnBoy »

Kiss! Had ze in 2015 voor het eerst gezien en vond het een prachtige show (al vind ik niet al hun nummers even sterk). Dit wordt de laatste keer. Ook als eerbetoon aan een kennis die er toen bij was en er nu niet meer is. Die kijkt van boven mee, nemen we aan.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Zojuist aangeschaft:
Afbeelding
Volgens mij hebben ze in vier minuten Paradiso uitverkocht.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6135
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door LemmyNL »

Kiss, ergens volgend jaar. Waarschijnlijk twee keer, want ik overweeg ook Graspop.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door badastronaut »

Spocks beard & flower kings in Hedon Zwolle!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Hagen »

LemmyNL schreef: 02 nov 2018, 10:33 Kiss, ergens volgend jaar. Waarschijnlijk twee keer, want ik overweeg ook Graspop.
Mijn puberkamer in de jaren'70 hing vol met KISS. Met KISS Alive II veroverden ze Europa. Toen ze eindelijk naar Zwolle zouden komen, werd dat concert afgelast en Mojo betaalde de kaarten niet terug. Daarna kwam Het poppy album met I was Made For Loving You uit en haakte ik af. 20 jaar later de band in Utrecht gezien. Gave show, goed gespeeld en gezongen. Een paar jaar geleden op Classic Rock ze opnieuw gezien: de show is trager, teveel gelul van Stanley en zijn stem werd al dunner. Ik snap dat de heren op leeftijd zijn, maar speel nou es 3 nummers achter elkaar .. al met al me toch wel vermaakt al had ik de festivalkaart niet voor hen gekocht.

Als ik ze nu hoor en zie op You Tube is die gave 'electric' stem van Paul helemaal op. Op goed geselecteerde promoclips lijkt Detroit Rock City nog ergens op of is het met playback opgelost. Gene is een vadsige over-de-hillversie van zichzelf geworden. Ik herinner me liever die groep met die geweldige power uit mijn jeugd en kijk met een schuin oog en een glimlach naar de poppenkast op You Tube.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door basloze fret »

Ik was vroeger groot Kiss fan. Maar sinds die andere twee erbij zitten met dezelfde make up als Ace en Peter hoeft het van mij niet meer. Dat vind ik teveel een toneelstukje.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door didi »

Maar het wás toch al een toneelstukje ?
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door basloze fret »

In zekere zin wel natuurlijk. Maar als ze nieuwe bandleden gaan schminken als oude bandleden dan gaat het bij mij een stap te ver, dan kun je net zo goed naar een tribute band gaan kijken.

Gisteren trouwens Avishai Cohen gezien in Eindhoven. Leuk optreden. Wel een stuk meer poppy als dat ik van hem ben gewend, Ik kende zijn nieuw werk nog niet, dus dat was even omschakelen aangezien ik dat niet verwacht had. En geen contrabas maar alleen elektrische bas, dat viel ook tegen. Desondanks vond ik het toch heel tof. Net ook even de CD 1970 beluisterd en die vind ik dan weer tegenvallen t.o.v. live.
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6067
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Re: naar welk concert ben je geweest?

Bericht door ritz »

Gisteren naar Wooten, Chambers & Franceschini in Lantaren Rotterdam.

Wooten is en blijft een fenomeen. Echt niet normaal. Hij maakt nu ook gebruik van FretTraX bass-to-Synth. Kan hij nog meer grenzen verleggen. Chambers is ook waanzinnig. Speelt drie ritmes tegelijkertijd. Was een buitengewoon goed concert met een supergeluid.

Een impressietje:

Afbeelding
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

Vanavond naar deze eindbaas:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door BassAgent »

En via via nog aan een kaartje voor NOFX kunnen komen, zometeen in de Melkweg :dance:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Brinkmeister »

Rammstein, 25 juni. :oudezak:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Re: naar welk concert ben je geweest?

Bericht door elrinden »

ritz schreef: 05 nov 2018, 17:55 Gisteren naar Wooten, Chambers & Franceschini in Lantaren Rotterdam.

Wooten is en blijft een fenomeen. Echt niet normaal. Hij maakt nu ook gebruik van FretTraX bass-to-Synth. Kan hij nog meer grenzen verleggen. Chambers is ook waanzinnig. Speelt drie ritmes tegelijkertijd. Was een buitengewoon goed concert met een supergeluid.
Ik was er ook bij en kan bovenstaande bevestigen. Bizar goede artiesten, loepzuiver en geweldig geluid. Zat zelf op het balkon, daar ook alles prima verstaanbaar.
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5526
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Herman »

Morgen naar Leif de Leeuw plays Allman Brothers.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: naar welk concert ga jij?

Bericht door Muziekschuur »

Over bas naar midi gesproken. Ik gebruik al jaren Jam origin's midi guitar. https://www.jamorigin.com/
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie