fotoverslag bouw herriehok

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Weer wat tijd gevonden om verder te gaan:
Eerst een klein experiment met een betonnen drempel waterpas maken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit ging perfect. Dan nu het grotere werk: Dekvloer in de spouw:
Eerst de randen egaliseren:
Afbeelding
Vervolgens het beton erin:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

:shock: hoe scheef zit die vloer dan niet, als die drempel nu waterpas is???
de grote storthoop heeft gesproken
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Wiro schreef:Vervolgens het beton erin:
Valt tegen wat je dan nodig hebt. Er gaat altijd meer in dan je denkt.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Vakwerk, kan niet anders zeggen. Hulde :worship:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Thanks :dance:
AntonZ schreef: Valt tegen wat je dan nodig hebt. Er gaat altijd meer in dan je denkt.
:lol:
gilles schreef::shock: hoe scheef zit die vloer dan niet, als die drempel nu waterpas is???
De vorige eigenaar had een restant beton in het achterhuis laten storten om als vloer te dienen. 't Is er gewoon ingeplempt zonder bewapening en later ook ingeklonken en gebarsten. Het geheel golft met zo'n 2 tot 5 centimeter per meter. Mijn eerste idee was om de hele vloer waterpas te maken, maar dan had ik in de verste hoek moeten beginnen met een ophoging van 12 centimeter om bij de deur op nul uit te komen. Toen ik ging uitrekenen hoeveel beton dit zou opslurpen toch maar besloten alles (behalve de deur) scheef te laten maar het verloop een ietwat te egaliseren. Scheelt me toch een anderhalve ton aan specie. Nu spierpijn en nog zo'n twee derde te gaan...
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik moest denken aan één van mijn favoriete Homer Simpson-scenes, waarbij zijn huis verzakt. Een aannemer zet zijn waterpas op een heel scheve funderingswand. Hij laat de waterpas los, die direct over de wand naar beneden schuift. "Did you see the bubble?", is wat Homer vraagt....
Dat kwam dus in mij op toen ik die vloer en drempel zag..... :lol:
(als je zoiets uitlegt, zonder beeld erbij, is het toch een stuk minder grappig :oops: )

Om de hele vloer waterpas te krijgen, zul je toch eerst het oude beton er allemaal uit moeten breken, dunkt me?
Maar weer even back on-topic: gaaf hok man!! Wordt misschien wel een uitdaging om de drummer uit beide mondhoeken te laten kwijlen, trouwens... :facepalm:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

gilles schreef: Om de hele vloer waterpas te krijgen, zul je toch eerst het oude beton er allemaal uit moeten breken, dunkt me?
We hebben de ondergrond laten liften met twee-componenten-hars zodat het voldoende gefundeerd is zonder te hoeven breken.
Zie filmpje:
https://vimeo.com/43820190
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Wauw! Indrukwekkend! :shock:
de grote storthoop heeft gesproken
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Ja dat filmpje van Apeldoorn bellen is heel geinig, maar het gaat echt enorm hard. Toen we ons huis kochten, heb ik de badkamer vernieuwd. Ik wilde eerst over de oude vloertegels heen tegelen, maar die bleken op een ondergrondje van de laatste restjes cement van de bouwvakkers van 30jr terug te liggen. Met de stukken papier er nog in van de cementzakken. Ik kon de ondervloer onder de oude tegels met een plastic blik (van stoffer & ) opscheppen. Daar moest een nieuw dekvloertje in komen, op afschot naar het putje. Het is me vies tegengevallen hoeveel ik daarvoor nodig had. En dat was maar een paar cm dik en nog geen twee vierkante meter.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ziet eruit als een ideaal kerriehok Wiro! Wat een werk, maar érg dankbaar denk ik! Wat zal dat een voldoening geven als het af is (en een hoop jaloerse BGF'ers ;) )
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

De deur zit erin

Bericht door Wiro »

't Is na veel wikken en wegen toch de Merford MD56L geworden en deze is uiterst vakkundig en zorgvuldig geplaatst.
Blijkt dat de muren het meeste geluid absorberen. Het enige dat er nu nog doorkomt is via de deur een een klein stukje halfsteens muur die ik nog moet afmetselen naar enkelsteens.
Hier hoor je het verschil tussen de open en de dichte deur:
https://app.box.com/s/05jyy8cniej8ixw5ak15lng5jz9z0z2q

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Re: fotoverslag bouw herriehok

Bericht door Wiro »

Hm, in 2008 begonnen en enkele weken geleden de laatste steen ingemetseld. De planning is ietwat uitgelopen.
Inmiddels ook een opname gemaakt met de band en gemixed. Is best aardig gelukt, al zeg 'k 't zelf. En deze opname bleek heel toevallig (bestaat er zoiets) naadloos aan te sluiten op een stukkie onderhoud aan de buitenboel (I saw you :D ):

Plaats reactie