Rock Nation!!!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Rock Nation!!!

Bericht door 4$ »

Topic over dit programma op RTL5.(zo 21.30u)

Lijkt me voor velen van ons een leuker programma dan al die andere talentenjachten. We zullen zien?!

Programma begint zo.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik hoef het niet te zien. Heb er slechte ervaringen mee:

Ik zou met een zangeres spelen (die zangeres zou dan gescout worden, ze zouden met een filmploeg van RTL langskomen) in de Gonz in Gouda. We zouden om 21:00 spelen, om half zes (we waren toen allang aan het soundchecken) belden ze op: "Ja, 1 van de cameramensen is ziek, we komen niet." Dus toen dachten wij: dan zoek je óf een vervanger, er werken tenslotte honderden cameramensen bij RTL, óf je komt zonder camera gewoon luisteren. Maar dat kon dus dan weer niet, want het móest gefilmd worden, en kennelijk met deze specifieke cameraman.

Ze kunnen in de stront zakken. Het was oorspronkelijk ook helemaal niet het idee dat 't op tv zou komen, maar RTL heeft het helemaal overgenomen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Ik zet net naar Rock Nation te kijken.

Hebben we één of meerdere BGF-ers bij Rock Nation zitten?
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

Ik had me er voor opgegeven. J! werkt bij ATproductions van Edwin Jansen. Ben blij dat ik te slecht er voor was :shock:
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Het is nu reclame, en ik heb het nu al gehad. Het zijn geen bijzondere muzikanten (die donkere gitarist, Jean-Baptiste, ken ik), geen unieke sound en ik wil niet opscheppen, maar wat zij kunnen kan ik ook.

Commerciële rotzooi vind ik het.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

i snap you
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
DI-OEN
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:02

Bericht door DI-OEN »

toch wel benieuwd wat voor band ze er uit eindelijk van gaan maken
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ik vind het wel kijkbaar :o
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Het druist in tegen alles wat ik verbind aan rock.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

Thijs van Alize en Jomy van Touching Tongues.. Limburggg! :P
Vind de muzikanten overigens totaal geen uitstraling hebben en die bassist met die Pedulla is echt te nep voor woorden :P
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Mss ligt het aan mijn leeftijd, maar ik vind het zeker kijkbaar. Beter iig dan Idols, So You Wanna Be A Popstar, Twinz, en soortgelijke bagger. Véél beter te verteren zelfs.
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

jongens, dave backfire maakt dit programma toch meer dan de moeite waard met comments als " HEY LOOP JE ER ALTIJD ZO BIJ? ZONDER SCHOENE ME JE BROEK" en " IK BEN NIET GEWEND OM MET TOETSENISTEN TE SPELEN STAAT ER INEENS ZOON HALVE COMPUTER NAAST JE"

mijn stem heeft ie
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Ik vind het wel grappig, maar ik denk wel dat dat vooral is omdat ik 1 van de deelnemers een beetje ken. Gep (speelt normaal bij Chiraw, toffe band) kwam vroegah ook regelmatig in mn vaste stamcafe. :) Je kijkt dan toch heel anders naar zo'n programma...

Verder was ik me ook wel een beetje aan het ergeren aan het afvalreeks-concept van het programma. Toch jammer... Vraag me ook af of het wel aan zal slaan. De marketing draait niet op volle toeren, omdat RTL5 liever reclame maakt voor het danseprogramma dat er op dit moment op is. En ik denk dat een groot deel van de doelgroep juist de mensen zijn die zich afzetten tegen dit soort commerciele televisie concepten. Kijk alleen naar de reacties hierboven! Wij zijn toch de 'rockliefhebbers' die uiteindelijk de cd's moeten gaan kopen en met o.a. 2 vd 4 gitaristen die uit lomp harde metalbands gaat t ook geen 2e direct worden nietwaar? :D

Ik had ook een beetje het gevoel dat ze meer 'karakters' hebben geselcteert voor het programma dan puur muzikanten. Het waren wel allemaal typetjes met een vlotte babbel en een leuk uiterlijk toch? :)

Maar, ik ga toch elke week kijken! Go Gep! :D
Laatst gewijzigd door WouterN op 07 sep 2008, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

BassAgent schreef: (die donkere gitarist, Jean-Baptiste, ken ik)
Haha, met zo'n naam heb je geen artiestennaam nodig..

Ik heb al wat gehoord over die J-B ja, hij doet een opleiding op een school waar ik werk als systeembeheerder. Schijnt nogal goed te zijn in Hendrix licks. Ik vind het totaal concept wel aardig, leuk voor die jonge honden die echt wat kunnen en ook willen. Maarreh, ik heb niet gekeken vandaag want ik was naar Hans Teeuwen zingt 8)
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Ik vond Dave daarmee (met die uitspraken hierboven) nou niet meteen de meest respectvolle van 't stel. Maar show maken kan ie wel geloof ik.

Er zit ook een basschick bij, maar die heb ik niet horen praten (of net gemist kan ook)... :P

't Einde was nogal flauw vond ik, en die Edwin doet altijd een stuk stoerder dan ik 'm eigenlijk vind... :o
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Plaats reactie