hoofdtelefoon

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

grotesmurf schreef:
Bolobass schreef:En wat mag een bas kosten? En een versterker? En je cab? En waarom mag goede geluidsweergave niets meer kosten nadat het draagbaar is gemaakt?
Een audiofiel schrikt niet van het tienvoudige bedrag.
Audiofielen moet je niet meerekenen. Die geloven vaak nog in allerlei sprookjes :P
Muzikanten niet dan ? :roll:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Revival van de tonewood discussie? :mrgreen:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
grotesmurf
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:08

Bericht door grotesmurf »

bazz59 schreef:
grotesmurf schreef:
Audiofielen moet je niet meerekenen. Die geloven vaak nog in allerlei sprookjes :P
Muzikanten niet dan ? :roll:
Haha, ik wilde de medeforumleden niet tegen de schenen trappen :lol:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

koen van soelen schreef:....maar ik vind 99,- toch best een beetje duur...
Ik niet; dat betaalde ik met plezier voor mijn tweedehands B&W P5 hoofdtelefoon. Ik sluit me wel aan bij Bolobass.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

grotesmurf schreef:
Bolobass schreef:En wat mag een bas kosten? En een versterker? En je cab? En waarom mag goede geluidsweergave niets meer kosten nadat het draagbaar is gemaakt?
Een audiofiel schrikt niet van het tienvoudige bedrag.
Audiofielen moet je niet meerekenen. Die geloven vaak nog in allerlei sprookjes :P
Dit mag je even uitleggen vriend.... Vertel.. Meten is weten? Versterkers klinken allemaal hetzelfde? Alles is suggestie? Kabels en interlinks klinken allemaal gelijk? Ik kan nog meer open deurtjes intrappen hoor :wink:
Leg mij nou eens uit wat je met jouw post bedoelt en.. Waar luister jij naar thuis?
Bidet as it may
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Niet iedereen hoort hetzelfde. En er is echt wel verschil tussen goed spul en het eerste de 'beste' setje dat je in de mediamarkt toe staat te knipperen met al z'n vrolijke LEDjes. Maar er is ook een hoop gelul bij. Een eurosnoertje van €350 bijvoorbeeld. Als je daarop GASt moet je hem vooral kopen, maar dan moet je ook zo beleefd zijn om een bos peterselie in je oren te stoppen als mensen je erom uitlachen.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Ja dat begrijp ik :wink: :mrgreen: , daar doe ik ook niet aan mee maar de opmerking doet me nogal vreemd, nee, tweakers achting aan..... :wink:
Edit: ik ken de audio wereld van haver tot gort, ik heb erin gewerkt en ken iedereen in dat wereldje.. Ik ken ook de bullshit smokescreens :wink:
Edit 2: €350 maar? Dat is niks... Wat dacht je van €2500 per mono meter? Cardas, audioquest....
(aircom zendkabel, bij Conrad voor weinig te krijgen, soldeer er een paar fatsoenlijke rca's op, maak de afscherming aan één kant vast en voilà... Hetzelfde voor weinig...
Bidet as it may
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik hield het op 350 om het netjes te houden. Ik smeer met liefde een broodje pindakaas voor iedereen die het verschil hoort tussen een eurosnoertje van 50 cent bij de kringloop en het duurste snoertje dat verkrijgbaar is.



De stroom wordt opgewekt in een centrale waar de overheid zich erg mee bemoeit. Dan gaat het via hoogspanningskabels, transformators, nog meer kabels, het stroomkastje op de hoek van de straat je meterkast in, dan door de installatiekabels in je huis, vervolgens nog door je stopcontact (tot hier toe allemaal aangelegd door de goedkoopste bieder) en vervolgens moet je kunnen horen dat die anderhalve meter tussen de muur en je versterker heel duur was...
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Ah.., netkabels... Een aparte groep voor de eindbak, twee aparte aardings voor de rest... Bullshit dus :mrgreen:
Wil je echt lachen? Zoek dan eens op gehakt modificatie :jam:
Er is daadwerkelijk een verschil tussen interlinks, ik hou mijzelf niet voor de gek.. De vraag is of het ik-weet-niet-wat moet kosten, ik denk het niet, nee, ik weet het zeker....
Bidet as it may
Haico

Bericht door Haico »

koen van soelen schreef:Ik heb geen verstand van koptelefoons, maar ik vind 99,- toch best een beetje duur...
Mwoah...

Ik vind dat iets pas duur is als de extra kosten ten opzicht van een goedkopere variant geen meerwaarde biedt. Elk soort product heeft zo zijn omslagpunt uitgedrukt in verkoopsprijs. Bij producten onder die prijs merk je goed verschil in features en/of performance. En boven dat bedrag is nauwelijks (of geen) verschil merkbaar.

Zoals besproken: bij signaalkabels is dit bedrag vrij laag.

Bij koptelefoons ligt het tussen 200-300 Euro, zou ik zeggen. Boven de 300 euro vind je o.a.: alles van Audeze, Hifiman, STAX en de Grado PS1000, Sennheiser HD800, Beyerdynamic T5p en T1... etc. Ik vind deze niet direcht een stuk beter klinken (en betere specs hebben) dan sommige koptelefoons van 200 Euro. Voorbeeld: Beyerdynamic DT880pro: 215 Euro, mooie draagtas, zit lekker, klinkt goed en is onverslijtbaar.

Dit sluit niet uit dat er geen draken van producten zijn van rond de 200-300 Euro. Zo vind ik de Beats by Dre niet fijn klinken (dat is persoonlijk, I know), en de noise cancelling is beduidend minder dan de Bose Quietcomfort. Objectief gezien maakt dit óók het een duur product. :)
Gebruikersavatar
grotesmurf
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:08

Bericht door grotesmurf »

Bornlivedie schreef:
grotesmurf schreef: Audiofielen moet je niet meerekenen. Die geloven vaak nog in allerlei sprookjes :P
Dit mag je even uitleggen vriend.... Vertel.. Meten is weten? Versterkers klinken allemaal hetzelfde? Alles is suggestie? Kabels en interlinks klinken allemaal gelijk? Ik kan nog meer open deurtjes intrappen hoor :wink:
Leg mij nou eens uit wat je met jouw post bedoelt en.. Waar luister jij naar thuis?

Ruis schoot me al te hulp en verwoordt exact wat ik bedoel. Speciale rechtsdraaiend vergulde kabeltjes met koper dat door boedhistsche monniken is geklopt en al dat soort geneuzel.

Waar ik thuis naar luister? Audio apparatuur van een jaar of 25 oud. Toen best goed spul en nu nog steeds heel tevreden mee. :D
Een paar jaar geleden heb ik samen met een audiofiele maat van me eens wat muziek op mijn en zijn (velen malen duurdere) spullen afgespeeld. Hij moest toegeven dat er eigenlijk nauwelijks tot geen verschil was te horen. Er wordt goed verdiend aan broodjes aap :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ik heb een beyerdynamic 770 pro en ik vind ze iedere euro waard !!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
grotesmurf
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:08

Bericht door grotesmurf »

Luidsprekers en koptelefoons zijn de dingen waar de meeste winst qua geluidskwaliteit valt te behalen. Daar ben ik van overtuigd.
Helaas is mijn gehoor in de loop der tijd dusdanig achteruit gegaan dat een hele dure koptelefoon niet echt de moeite waard meer is.
Ik doe het maar met een Philips van 2 tienen en hij klinkt niet eens beroerd.

De oude Sennheiser die ik had klonk echt wel beter maar daarvan is het schuim verpoeiert en niet meer aan te komen natuurlijk :(
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Haico

Bericht door Haico »

grotesmurf schreef:De oude Sennheiser die ik had klonk echt wel beter maar daarvan is het schuim verpoeiert en niet meer aan te komen natuurlijk :(
Welk type heb je? Ik denk dat van 80% van alle Sennheisers nog wel de oorschuimjes te vinden zijn op eBay. :)
Gebruikersavatar
grotesmurf
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:08

Bericht door grotesmurf »

Poep, Ebay heb ik helemaal niet aan gedacht. Hij is al een paar maanden geleden de Kliko in gegaan :facepalm:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Plaats reactie