Baswinkel Beilen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Nee, laat ik het zo zeggen. Ik ben blij dat er in ieder geval dus nog steeds een plek is om voor alle Sandberg-gerelateerde dingen naar toe te gaan. Op termijn een P-basje zie ik namelijk ook nog wel eens zitten en m'n JM4 vind ik perfect spelen, maar misschien moet daar toch ook nog wel eens wat onderhoud aan plaatsvinden.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

gasbitarist schreef:
vincent136 schreef:Hier ook nog de tekst zoals hij die mailde:
Toch niet gisteren toevallig?

~*blijft hopen dat het een grap is*~
Op de valreep nog op de eerste april, dat wel. Maar het lijkt me niet echt een grap als ik 't allemaal zo lees...
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Peter

Bericht door Peter »

Vanuit commercieel oogpunt is een dergelijke grap killing, dus ik geloof in de bittere ernst ervan. Zonde, ik had niks met de beste man, maar ik gunde m het beste.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

erg jammer maar het doet me ook een beetje denken aan het lot van een hele leuke basspeciaal zaak in Roermond begin jaren negentig wiens naam me even ontschoten is: te gekke zaak, ruim assortiment en aardige prijzen maar puur door de ligging (het lag in een volkswijk ergens in Roermond) gedoemd te mislukken.
dat grote nadeel had de Bassgallery denk ik ook door in Beilen te gaan zitten.

en daarnaast zijn 3 speciaalzaken mss ook net iets te veel voor zo'n piepklein landje als NL, zeker in zulke moeilijke tijden als nu.
Gebruikersavatar
Columbo
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:08

Bericht door Columbo »

Stinky schreef:erg jammer maar het doet me ook een beetje denken aan het lot van een hele leuke basspeciaal zaak in Roermond begin jaren negentig wiens naam me even ontschoten is: te gekke zaak, ruim assortiment en aardige prijzen maar puur door de ligging (het lag in een volkswijk ergens in Roermond) gedoemd te mislukken.
dat grote nadeel had de Bassgallery denk ik ook door in Beilen te gaan zitten.

en daarnaast zijn 3 speciaalzaken mss ook net iets te veel voor zo'n piepklein landje als NL, zeker in zulke moeilijke tijden als nu.
Die zaak in Roermond heette 'Bassics', als ik me niet vergis. Ik meen me te herinneren dat de eigenaar 's morgens bij een bank werkte en 's middags en op zaterdag de baszaak runde. Die heeft het inderdaad ook niet gered. Inmiddels zit er een Turkse groenteboer in het pand. Toch jammer dat dit soort zaken verdwijnt, sinds het faillisement van Muzikaza kun je in Roermond niet eens meer een setje snaren kopen.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Ik vond beilen wel de fijnste basspeciaalzaak. Misschien niet het grootste assortiment, maar wel zeker de beste sfeer en de aardigste mensen! Misschien was het maar goed dat ik twee uur moest reizen, anders was ik nog veel meer geld kwijt geweest. Ik denk idd dat de ligging ook meespeelt.
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Columbo schreef:Die zaak in Roermond heette 'Bassics', als ik me niet vergis. Ik meen me te herinneren dat de eigenaar 's morgens bij een bank werkte en 's middags en op zaterdag de baszaak runde. Die heeft het inderdaad ook niet gered. Inmiddels zit er een Turkse groenteboer in het pand. Toch jammer dat dit soort zaken verdwijnt, sinds het faillisement van Muzikaza kun je in Roermond niet eens meer een setje snaren kopen.
Bassics idd! thx voor de info, ik was al de hele dag aan proberen te herinneren hoe die zaak heette.
erg aardige gast trouwens: hij heeft me ooit eens een weekend lang een SWR Henry meegegeven die toen net uit was, zodat ik die eens kon uitproberen on stage. zomaar, out of the blue.
waar vind je dat nu nog?!? 8)
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

in Beilen, maar ja....
Gebruikersavatar
Columbo
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:08

Bericht door Columbo »

Stinky schreef:
Columbo schreef:Die zaak in Roermond heette 'Bassics', als ik me niet vergis. Ik meen me te herinneren dat de eigenaar 's morgens bij een bank werkte en 's middags en op zaterdag de baszaak runde. Die heeft het inderdaad ook niet gered. Inmiddels zit er een Turkse groenteboer in het pand. Toch jammer dat dit soort zaken verdwijnt, sinds het faillisement van Muzikaza kun je in Roermond niet eens meer een setje snaren kopen.
Bassics idd! thx voor de info, ik was al de hele dag aan proberen te herinneren hoe die zaak heette.
erg aardige gast trouwens: hij heeft me ooit eens een weekend lang een SWR Henry meegegeven die toen net uit was, zodat ik die eens kon uitproberen on stage. zomaar, out of the blue.
waar vind je dat nu nog?!? 8)
Het was inderdaad een sympathieke gast, geen idee wat ie nu doet. Ik weet nog dat ik er voor het eerst kwam. Tussen de flats en woonblokken ineens een baswinkel met prachtige Pedulla's, Ken Smiths, Tobiassen etc. Misschien was ie te weinig zakelijk, of is de markt inderdaad te klein voor zo'n winkel. Ben nooit in Beilen geweest, net iets te ver weg, maar daar heb ik alleen maar positieve dingen over gehoord en gelezen.
Jack

Bericht door Jack »

Columbo schreef:een baswinkel met prachtige Pedulla's, Ken Smiths, Tobiassen etc. Misschien was ie te weinig zakelijk, of is de markt inderdaad te klein voor zo'n winkel.
En hier tik je nou net de kern aan van de zaak..ik denk niet dat die zaak alleen die merken verkocht, maar als je een paar van die dingen op voorrad hebt, en nog een stuk of wat Fenders, plus Amps, cabs..dan heb je zomaar een geweldig kapitaal aan voorraad staan..
En die zaken verkoop je niet iedere week,,dus ja, kosten gaan gewoon door.
Marges op die instrumenten is ook niet geweldig, dus teken uit je plan..als er dan even tegenwind komt, dan ben je gezien.

Rob houd er mee op voordat het omvalt, en richt zich op een andere manier, maar wel in de markt blijvend.
Maargoed, wijsheid blijft koffiedik kijken in deze branche..maar dat er ruimte is voor een zaak als deze ook in het oosten of diepe zuiden van het land, daar ben ik zeker van.

Heeft alleen een andere Approach nodig denk ik. :wink:
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Bericht door samuel »

of het aan de ligging ligt, nou ik denk het niet.( zoals eerder werd gezegd)
Als het aan mij ligt niet,
Als ik gewoon goed geholpen word,er werken mens met kennis en weten waar over ze spreken,kom ik terug.
Ook voor mij is bassgallery 2 uur rijden maar toch heb ik daar een sandberg gescoord en kom ik terug voor andere dingetjes.

maar ja,ik kan niet mn muur behangen met gitaren en meerdere versterkers aanschaffen.
het is momenteel ook een kwestie van keuzes maken en wat heeft momenteel voorrang.

Gelukkig blijft rob nog wel in de sandberg branch en hoop ik dat ik later nog eens een fretloze sandberg te kunnen aanschaffen.
Ik wens hem veel succes en hoop dat er toch wel weer een bassgallery winkel in de toekomst komt.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

De ligging maakt niet zoveel uit. Liefhebbers rijden wel een stukje als dat nodig is. Zelf ook gedaan. Maar het is wel lastig om een zaak te hebben met diverse bassen uit een wat duurder segment. Vaak verkoop je er simpelweg te weinig van om je kosten te dekken. Misschien moeten winkeliers met de importeurs kijken of ze iets kunnen verzinnen waarbij de speciaalzaken wel wat van die bassen op voorraad kunnen hebben, maar het niet op hun inventaris staat, een soort demo-model wat door de importeur beschikbaar wordt gesteld.
Uiteindelijk levert dat best wat op omdat potentiële klanten dan ook een duurdere bas kunnen uitproberen voor ze besluiten die te kopen.
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Dat klinkt wel leuk, maar er zijn natuurlijk weinig importeurs die daar blij mee zijn. Dan kost het hun weer geld. Soms wordt het wel gedaan, als een winkel regelmatig bestelt en bewezen heeft zijn facturen altijd netjes te betalen. Maar ook de importeurs kunnen merken dat de winkels minder afnemen, en zij moeten ook aan hun centen komen.
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Rob had dat in elk geval met Sandberg, en volgens mij op regelmatige basis aktiematig met andere fabrikanten/importeurs.. maar dan nog: pand huren, gas/stroom, eigen hypotheek, gezin onderhouden, autootje, vakantie... Dan moet je nogal wat omzetten om een beetje van te kunnen leven!
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

Ik was er al een beetje bang voor. Toen ik eind vorig mijn nieuwe bas bestelde had Rob nog grootse plannen met een nieuw pand. Toen ik de bas in februari kwam ophalen was dat helemaal van de baan en had hij een fulltime baan genomen. Tis jammer maar ik snap het wel.
Plaats reactie