Baswinkel Beilen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Jock51
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 dec 2007, 14:29

Bericht door Jock51 »

Ik ben afgelopen zaterdagmiddag eens naar Beilen gereden, naar de Bass Gallery, en daar heb ik geen spijt van:
mooie zaak met een prettige, gastvrije en deskundige eigenaar.
Alles heel relaxed, de koffie smaakt prima - en al wil je er 3 uur zitten pielen, eigenaar Rob vindt het best.
Hij probeert duidelijk de betere spullen in huis te hebben, maar dat wil niet zeggen dat alles heel duur is: echt budgetspul
vind je er, denk ik, niet, maar voor de rest alle prijsklassen qua cabs en versterkers en combo's en bassen.
En bassen, daarvan heeft-ie er (schatting) toch gauw een stuk of 40 hangen en staan....

Hij heeft voor 25 euries mijn jazzbass onder handen genomen, en ik had dezelfde ervaring als luifel jr: alsof ik
een nieuwe bas in handen had. Eindelijk écht zuiver over de hele lengte!
Elke keer als ik het bekende basloopje van 'Come Together' speelde had ik zoiets van 'dat is 'm niet helemaal.....'
Nou, nu dus wel! Loepzuiver! Ik ga dus binnenkort m'n reservebasjes ook af laten stellen!
:yes:
Jammer was dat er niet veel was op het gebied van pedaaltjes enzo, maar dat wordt snel anders, aldus Rob: de
leverancier komt binnenkort eindelijk over de brug!

Kortom: aanrader, de Bass Gallery!
I'm an Ace, so of course I play the Bass....

Fender MIA Deluxe Jazzbass / OLP MM2s / Squier Jaguar
Markbass CMD 102P + CMD 121P (300/500W combo's)
Markbass Traveller 151P
Roland Cube 30W Bass
Warwick Sweet 15/150W combo
Warwick CCL/250W combo
Gebruikersavatar
RD500
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mei 2006, 19:58

Bericht door RD500 »

Ik heb deze week mijn bestelde Sandberg bas opgehaald bij de Bass Gallery in Beilen!
Het is een JM4 sandberg in houtkleur met maple toets en witte blockinlays! 8) Ik zal nog even foto's maken en in het basgitaren deel plaatsen.

De Bass gallery is een hele toffe winkel met een hele aardige en relaxte eigenaar die erg veel bassen en bassen bouwen weet. Ik heb nog even een tijdje op de bas gespeeld en Rob (de eigenaar) stelde de bas voor me af naar mijn wensen. Toen ik weg ging kreeg ik zelfs een rit terug naar het treinstation!

Normaal gesproken moet je heel wat extra voor een high gloss natural Sandberg betalen, omdat natural eigenlijk alleen in matte afwerking te bestellen is, maar omdat ik niks had om in te ruilen was Rob zo aardig om die extra kosten te betalen! Heel tof dus! Ik ben erg blij met de bas.

De Bass Gallery is dus zeker een aanrader!
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

verslagje met de poolse mark king staat ook op de site...
Hij speelt goed, maar ik kan er niet heel erg lang naar luisteren. Kwestie van smaak denk ik.
Ik ga er deze week heen om een sandberg te halen (zoals het nu staat).
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Verslagje Wojtek https://www.bassgallery.nl/Default.asp?Page=26. Staan ook een aantal youtube's bij...
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

verkopen ze eigenlijk ook snaren :roll: ?
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Jah bijna alle gangbare merken van snaren. Staan ook op de site.
(DR Elixir Dunlop Rotosound D'addario Warwick Ernie Ball Fender)
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

ow oke staat nog niet lang dan op de site of wel? nouja doesnt matter, als ik mn bas even afgesteld wil hebben ofzo, dan hoef ik niet zelf nieuwe snaren meenemen. Zonder afstelbeurt erbij natuurlijk een leuk excuus om te gaan buurten ^^
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Ja klopt, hahaha ik help(gratis) Rob van de bassgallery om zijn hele assortiment op de website te krijgen. Puur voor passie voor bassen doe ik dat(en ICT ervaring), en Rob heeft een heeeeel breed assortiment bassen en bass spullen wat een plaats verdiend op internet.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

das nog es nobel :yes: k denk dat ik binnenkort maar eens snaren ga halen daar. Volgens mij zijn de elixirs op mn fender mm ongeveer een jaar oud :P
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Zooo piepels,

Kom net uit Beilen. Was al wat onrustig vannacht in afwachting van vandaag.
Vanochtend half 9 vertrokken zodat ik mooi op tijd in Beilen zou zijn, het is toch een uurtje rijden.
Ik was erg benieuwd wat ik kon verwachten van de eerste echte baswinkel van het noorden.
Om 5 over half 10 liepen we (mijn vriendin (en tevens kleur-adviseur) en ik) naar binnen.
Het begon al goed, we kregen gelijk een lekker bakje koffie aangeboden. Een goed begin is het halve werk 8)
Ik vertelde Rob (de eigenaar) dat ik op zoek was naar een nieuwe bas en dat mijn voorkeur uitging naar Sandberg (had deze bij Edwin in Hilversum al eens in mijn handen gehad). De keuze tussen een JM en een JJ was nog niet gemaakt.
Ik begon met de JM Supreme met block inlays en 0-fret. Wat een genot, wat een geluid! Deze bas was gelijk al een goede kandidaat!
Hierna pakte ik een Fender Jazz Deluxe. Na de Sandberg voelde dit als een slap aftreksel (no offence).
Snel weer de Fender aan de kant gelegd en verder gespeeld op de Sandberg JJ. Ook een erg fijne bas, maar ik kreeg de JM maar niet uit mn hoofd. De JM Supreme weer gepakt, nog ff gepield en ik was om.

Tussendoor heel erg leuk gepraat en koffie gedronken. Rob is een super gastheer.

Met een dikke grijns op mn gezicht vertrokken met een Sandberg JM Supreme 4 snaar, gigbag, leren strap en een Sandberg T-shirt. En dat voor het luttele bedrag van : een rib uit mn lijf!
Haha. Kreeg ook nog korting, omdat ik niets in te ruilen had.

Al met al een goed gevoel bij deze winkel. Super service, mooie bassen, leuk praatje en...lekkere koffie!
Voor een afstelbeurt wil ik daar wel weer voor heen en weer rijden vanuit Wergea!

Foto's van mijn nieuwe bas volgen snel, maar ik ga eerst de hele middag spelen! :jam:
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Nice, mooie bas! fotooo's :D
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Bericht door *Pieter* »

Qua versterkers/ cabs heb ik zelf belangstelling voor:
- Glockenklang
- Epifani
- TecAmp
- MarkBass
- Hevos
- Aguilar
- Trace
- Orange
- Hiwatt en Mywatt

Helaas heeft ie dat niet! (SWR en Eden en Ashdown hebben ze toch op elke straathoek?)

Qua bassen zou ik graag zien:
- Status
- Zon
- Moon
- Wal - heh heh
- Sei
- Sandberg - bingo!
- Clover
- Iets met Q-tuners!

Maar hiervan kan een baszaak niet bestaan ben ik bang!
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

*Pieter* schreef:Qua versterkers/ cabs heb ik zelf belangstelling voor:
- Glockenklang
- Epifani
- TecAmp
- MarkBass
- Hevos
- Aguilar
- Trace
- Orange
- Hiwatt en Mywatt

Helaas heeft ie dat niet! (SWR en Eden en Ashdown hebben ze toch op elke straathoek?)
Glockenklang staat er wel, Markbass komt nog, Hevos wordt alleen maar door Hevos zelf verkocht op een paar dealers na. Bassmatters verkoopt Aguilar in Nederland. Er staat al EBS, SWR, Eden, Glockenklang. Wanneer je daar ook nog Tecamp, Epifani en meer van die dingen neer gaat zetten moet je wel heel erg veel geld hebben voor je voorraad he!

Onlangs stond er ook nog een Status bas dacht ik.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Bericht door *Pieter* »

Ik vind het al knap dat ze zijn geopend en wat ze hebben hoor :D

Moeilijke business, muziekzaken.

Ik zou best bereid zijn, als klant, om bijv. iets te betalen om exclusief spul in het echt te zien en te bespelen.
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

vincent136 schreef:Nice, mooie bas! fotooo's :D
linkjes dan...want mijn foto's zijn te groot :(

https://i284.photobucket.com/albums/ll6/ ... G_5039.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i284.photobucket.com/albums/ll6/ ... G_5038.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i284.photobucket.com/albums/ll6/ ... G_5036.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i284.photobucket.com/albums/ll6/ ... G_5035.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://i284.photobucket.com/albums/ll6/ ... G_5037.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Plaats reactie