hulp met metallica - seek & destroy

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Er klopt weinig van die boeken, de baslijnen passen in de nummers maar zijn niet de lijnen die op de platen staan.

Goed voorbeeld: Luister naar For whom tha bell tolls en lees mee, daar klopt helemaal niks van :shock: (al duidelijk hoorbaar zonder dat je de losse bas track beluisterd)

De boeken zijn dus niet de orginele tabs van de orginele tracks, meer een benadering :wink:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Bericht door nls666 »

nls666 schreef:
FC Spoiler schreef:Ik heb de boeken hier ook, maar daar heb je met de orginele tracks helaasch weinig aan...
ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt... :?
die boeken zijn de originele bass tabs van de originele tracks. Of ze echt helemaal 100% correct zijn weet ik niet, maar naar mijn mening komen ze erg dicht in de buurt...
herstel, inderdaad stukje bij 1:28 klopt in het boek niet... :oops:
in het boek staat:
G----------------------|---------------------
D----------------------|----------5---7-----
A---3-0-0-0-3-5-3---|3-0-0-\7---7-------
E----------------------|---------------------
het moeten veel meer noten zijn...
Go with the LOW
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Bericht door nls666 »

FC Spoiler schreef:Er klopt weinig van die boeken, de baslijnen passen in de nummers maar zijn niet de lijnen die op de platen staan.

Goed voorbeeld: Luister naar For whom tha bell tolls en lees mee, daar klopt helemaal niks van :shock: (al duidelijk hoorbaar zonder dat je de losse bas track beluisterd)

De boeken zijn dus niet de orginele tabs van de orginele tracks, meer een benadering :wink:
damn, heb ik tien jaar die nummers "verkeerd" gespeeld... :roll:
Go with the LOW
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

shit, jammer. het zal iig wat helpen, en waarschijnlijk beter zijn dan tabs van internet :mrgreen:
BC Rich Mockingbird Heritage
Ibanez GSR205
Ashdown Little Giant 1000
London City LCG412c
EHX Bass Big Muff Pi
Cool RV-100 Digital Reverb
Cool BOD-I Overdrive
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Bericht door nls666 »

David jonasse schreef:shit, jammer. het zal iig wat helpen, en waarschijnlijk beter zijn dan tabs van internet :mrgreen:
zijn voor de rest hele goede tabs, maar wel ff goed luisteren. Er zijn dus stukken die inderdaad anders zijn...
FC Spoiler schreef:Goed voorbeeld: Luister naar For whom tha bell tolls en lees mee, daar klopt helemaal niks van :shock: (al duidelijk hoorbaar zonder dat je de losse bas track beluisterd)
en triolen in coupletten van For Whom The Bell Tolls zijn inderdaad wat silly, die worden helemaal niet gespeeld... :roll: :nono: wel een leuke interpretatie :lol:
Go with the LOW
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Mijn ervaringen met guitarpro zijn anders toch vrij positief, mits kleine aanpassingen hier en daar..
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

Als toch alle tabs niet kloppen, maak er je eigen interpetatie van, heb ik toen ik dat nummer coverde in mijn bandje ook gewoon gedaan, klonk net zo goed
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

helemaal dit topic vergeten!

het einderesultaat:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o28DtRhsQIQ[/youtube]
BC Rich Mockingbird Heritage
Ibanez GSR205
Ashdown Little Giant 1000
London City LCG412c
EHX Bass Big Muff Pi
Cool RV-100 Digital Reverb
Cool BOD-I Overdrive
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

ik moet eerlijk zijn..
ik heb je hele cover van seek & destroy uitgeluisterd..
maar..ik had na zo'n 10 seconden al een oordeel, en die is niet veranderd.
niet lullig bedoeld ofzo, maar waarom zet je dit op youtube?
merk je zelf niet dat dit echt helemaal niet strak is?
je liep eigenlijk maar een beetje achter de muziek aan te huppelen..
mijn advies is probeer niet teveel noten te spelen overal, dat maakt het nummer niks beter en als jij overal net effe nog 1 of 2 noten tussenflikkert gaat dat al helemaal ten koste de strakheid.
hoelang heb je dit nummer nu geoefend en de hoeveelste opname is dit?
ik zou hier niet tevreden mee zijn, leer het nummer eerst echt goed/strak spelen voordat je zo iets op youtube plaatst
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

ik speel het nummer nu al meer dan een half jaar...dat noten tussen plakken is niet van mij, het is van cliff zelf, vandaar dat ik het ook doe, het doel van dit filmpje was nl. het zoveel mogenlijk als de originele basstrack spelen. als ik het speel met mijn band is het prima in orde, strak, net als dit filmpje. misschien dat jij er anders over denkt, maar ik vind dit een prima opname (het is geloof ik de 6e, btw)
BC Rich Mockingbird Heritage
Ibanez GSR205
Ashdown Little Giant 1000
London City LCG412c
EHX Bass Big Muff Pi
Cool RV-100 Digital Reverb
Cool BOD-I Overdrive
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

als de tabs zeggen dat het zo moet betekent nog niet dat cliff het ook heeft gedaan hoor
en als je een nummer niet strak kan spelen als het origineel moet je het zo spelen dat je dat wel kan
en als je dit een prima opname vindt, moet je denk ik wel effe wat kritischer over jezelf zijn
no offence natuurlijk, ik probeer alleen advies te geven
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

oh en effe vergeten te melden, let ook op je aanslag want op het ene moment sla je zacht aan waarna je opeens weer heel hard aanslaat, en dan bedoel ik niet accenten leggen, maar gewoon volledige stukken die je zacht of hard speelt
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Sorry David maar ik krijg ook hetzelfde idee. Ik ken de nummers van Metallica niet, ik vermijd ze consequent om andere redenen maar ik hoor zo met de backing track dat je aanslagen nog niet goed zijn. Je loopt voor dan weer achter, je slaat hard en dan weer zacht aan.

Ik zou er nog even naar kijken als ik jou was.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

David jonasse schreef:als ik het speel met mijn band is het prima in orde, strak, net als dit filmpje. misschien dat jij er anders over denkt, maar ik vind dit een prima opname (het is geloof ik de 6e, btw)
David, sorry, maar hier moest ik even lachen. Het is echt hopeloos onstrak en ik moet moeite doen om een aanslag te vinden die wel in de maat loopt.

'Tuurlijk is het goed om opnames van jezelf te maken als zelfstudie, maar om het nou gelijk op youtube te zetten...? Oefenen oefenen oefenen is het sleutelwoord en ik wil je ook zeker niet ontmoedigen, maar als je dit al strak vind, leg je dat lat wel érg laag. Luister er nog eens kritisch naar zou ik zo zeggen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
David jonasse
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:13

Bericht door David jonasse »

vind je dit gráppig? ik zo langzamerhand allang niet meer. alles wat ik hier plaats krijgt een ton kritiek (wat overigens anders niet zo is - alle mensen buiten dit forum vinden het een prima cover).
in mijn oren klinkt het prima, ik snap écht niet wat er nou zo mis met me is en begin er echt genoeg van te krijgen. screw you guys, ik plaats hier helemaal niks meer.
BC Rich Mockingbird Heritage
Ibanez GSR205
Ashdown Little Giant 1000
London City LCG412c
EHX Bass Big Muff Pi
Cool RV-100 Digital Reverb
Cool BOD-I Overdrive
Plaats reactie