straplocks

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

voor mijn nieuwe bas heb ik schallers gekocht (boston was niet op voorraad :mrgreen: ). Gewoon bijgeleverde schroefjes gebruikt maar het lijkt perfect te passen ^^

Toch blijf ik een voorkeur voor dunlops hebben :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Mijn OLP heeft schallers.
Mijn Dean heb ik voorzien van Lok-Straps van Dunlop omdat een van die mountingpoints tegelijk een van de halsschroefen is en mijn schallers daar niet op pasten (te dikke schroef)
En mijn gitaar zit een band aan die ik er met heel veel geweld op heb moeten krijgen dus daarvan ben ik niet bang dat die los komt :D

Maar met hoe vaak ik mijn straps loshaal zou ik ze bijna net zo goed gewoon kunnen vastschroeven :D
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
Roliba
Berichten: 333
Lid geworden op: 31 jan 2009, 19:23

Bericht door Roliba »

maar de orginele schroef paste niet in het gaatje van de straplock
Gebruikersavatar
Overdrive
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2013, 14:30

Schaller Schmaller

Bericht door Overdrive »

Effe een oud topic oprakelen om toch maar mijn onvrede te kunnen spuien.

Ik heb al een lange tijd Schaller tuners, je verwacht toch dat die dingen straps overleven dus ik vind het niet gek om pas na 3jaar of in dit geval na c.a. 7jaar er toch over te beginnen zeuren.
An sich werkte ze ook naar behoren, makkelijk in gebruik/onderhoud en ze voelen betrouwbaar aan. Die eigenschappen hebben ze nog altijd behouden maar het zit hem in andere dingen. Het knopje wat vanuit de strap in de strapbutton klikt sleet vrij snel uit aan een kant. Weet nu niet meer of het de kant van de hoorn of de bridgekant is maar ik neem aan dat het die van de hoorn is.
Het systeem kraakt en piept, hoe klein een bijgeluid ook kan zijn het is toch heel storend met momenten.
Vooral dat kraken en piepen stoort mij, ik weet dat ik er regelmatig wat smeermiddel op kan doen zoals je met alle tegen elkaar wrijvende mechanische onderdelen wel zou doen. Maar ik heb liever geen vetten of oliën in de buurt van de bas body. Grafiet poeder laat ook een hele troep achter. Enfin, ik koop binnenkort maar eens twee Grolsch'jes die ik met tegenzin zal opdrinken (Belg die ik ben :P ) en die ringetjes zullen een stuk goedkoper en toch stukken beter zijn vermoed ik.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Wel een erg oud topic, maar wat nieuwe ervaring kan geen kwaad idd :)

Zelf heb ik ze erg lang gebruikt (ook Schallers) en de issues die je noemt zijn absoluut bekend. Dat gepiep en gekraak is zelfs reden voor studio-techs om ze te haten, want het wordt gek genoeg opgepikt via de snaren.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Geeky86
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 nov 2013, 15:42

Bericht door Geeky86 »

Overdrive schreef:Effe een oud topic oprakelen om toch maar mijn onvrede te kunnen spuien.

Ik heb al een lange tijd Schaller tuners, je verwacht toch dat die dingen straps overleven dus ik vind het niet gek om pas na 3jaar of in dit geval na c.a. 7jaar er toch over te beginnen zeuren.
An sich werkte ze ook naar behoren, makkelijk in gebruik/onderhoud en ze voelen betrouwbaar aan. Die eigenschappen hebben ze nog altijd behouden maar het zit hem in andere dingen. Het knopje wat vanuit de strap in de strapbutton klikt sleet vrij snel uit aan een kant. Weet nu niet meer of het de kant van de hoorn of de bridgekant is maar ik neem aan dat het die van de hoorn is.
Het systeem kraakt en piept, hoe klein een bijgeluid ook kan zijn het is toch heel storend met momenten.
Vooral dat kraken en piepen stoort mij, ik weet dat ik er regelmatig wat smeermiddel op kan doen zoals je met alle tegen elkaar wrijvende mechanische onderdelen wel zou doen. Maar ik heb liever geen vetten of oliën in de buurt van de bas body. Grafiet poeder laat ook een hele troep achter. Enfin, ik koop binnenkort maar eens twee Grolsch'jes die ik met tegenzin zal opdrinken (Belg die ik ben :P ) en die ringetjes zullen een stuk goedkoper en toch stukken beter zijn vermoed ik.
Al eens aan PTFE (teflon) gedacht? van "droge" PTFE spray zeggen ze dat het geen vet bevat, ik gebruik het zelf ook wel eens op plaatsen waar smering nodig is maar waar je niet wilt dat er vuil aan gaat plakken. Geen idee of het voor dit doel zou werken en geen nadelige effecten zou hebben.
In theorie zou het kunnen werken, een laagje teflon (denk aan een pan met anti-aanbaklaag) maakt een mooi glad oppervlak met een dun laagje kunststof tussen de metalen delen. Het is echter niet heel geschikt voor zware belasting, dan slijt het relatief snel weg.

Is er iemand op het forum die dit al eens geprobeerd heeft?
Gebruikersavatar
Overdrive
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2013, 14:30

Bericht door Overdrive »

Ja ik kan vast wel een geschikt smeermiddel vinden voor dit doel maar ik speel liever korter op de bal en ga overstappen op de grolsch ringen. Het is toch niet alsof ik ooit de behoefte heb mijn bas over m'n schouder te slingeren.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Ik misbruik al een paar jaar schaller straplocks.
De veel gehoorde problemen zoals piepen en kromme schroeven (de straplock steekt extra uit waardoor de hefboomwerking nog sterker is) zijn mij niet vreemd.

Tijdens de zoektocht naar iets beters kwam ik het clip lock systeem van dimarzio tegen.
Hierbij monteer je de band direct op de de plek waar de strapbuttons normaal gesproken zitten.
Geen gepiep, en minimale hefboomwerking op de schroeven.
De clips zijn los verkrijgbaar, dus je hoeft niet voor elke bas een complete band aan te schaffen.
Afbeelding
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Grolsch rubbertjes werken bij mij eigenlijk goed genoeg, maar ik zwaai iets minder rond met mijn bas dan Joost dat doet :mrgreen:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Misschien drink ik wel te weinig Grolsch... dat kan ook nog. :wink:
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Er zijn ook lékkere bieren met die ringetjes hoor :wink:
Hopus, Barbär, Christoffel (komt terug!), en vele obscuurdere brouwerijtjes.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Gewoon vaker naar de film gaan en die verzamelkratjes bij de zaaldeuren leegroven :mrgreen:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

LeftyJ schreef:Er zijn ook lékkere bieren met die ringetjes hoor :wink:
Hopus, Barbär, Christoffel (komt terug!), en vele obscuurdere brouwerijtjes.
Ook met zwarte?
Gebruikersavatar
Overdrive
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2013, 14:30

Bericht door Overdrive »

LeftyJ schreef:Er zijn ook lékkere bieren met die ringetjes hoor :wink:
Hopus, Barbär, Christoffel (komt terug!), en vele obscuurdere brouwerijtjes.
Haha zo slap dat ik dat zelf niet bedacht. Toch maar effe op zoek gaan binnenkort, ik drink anders nooit iets uit beugelflessen maar er is op dat vlak hier in Antwerpen wel genoeg te vinden.
Gebruikersavatar
Dolf_M
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:39

Bericht door Dolf_M »

Ik heb zowel op mn akoestische bas als op mn gewone akoestische gitaar zo'n soort jack-input zitten.
Afbeelding
Een strap met een groot gat erin kan er wel omheen, maar het zit dan zeker niet goed vast (als er geen jack-kabel in zit).
Is er toevallig een systeem / trucje om hier wel een strap aan vast te maken?
Plaats reactie