straplocks

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

strap zit bij mij ook standaard in de koffer.
maar je strap vergeten is toch altijd vervelend, niet afhankelijk van het soort buttons dus, tenzij je er een van iemand zou kunnen lenen.
ik zie het probleem tov schallers niet zo.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Ik gebruik hier Schallers omdat ik die beter krijgen kon. IK vind ze echter niet mooi maar ik zou een hart verzakking krijgen als mijn pas zou vallen. Wat ook jammer is, is dat mijn hardware blackchrome is en ik meen dat Schaller deze "kleur" niet maakt en Dunlop wel. Ik heb nu dus gewone chromen straplocks wat natuurlijk niet mooi kleurt bij de rest van de bas. DIe geintegreerde straplocks van Dunlop vind ik wel erg mooi maar daarvoor moet ik(of iemand anderts) gaan boren in mijn bas. :nono:

Verder zullen ze wel allebei goed zijn.

PS: Is er hier al iemand ooit zijn strap vergeten? :shock:
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik heb ook Schallers en ze bevallen me best. In het zwart BTW.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

4$ schreef:PS: Is er hier al iemand ooit zijn strap vergeten? :shock:
:jaaaaa:
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

4$ schreef:PS: Is er hier al iemand ooit zijn strap vergeten? :shock:
:jaaaaa: En geen muziekwinkel in de buurt natuurlijk. Toen moest ik als oplossing naar de eerste de beste schoenmaker, heb ik de grootste riem gekocht die ik kon vinden en de gesp eraf laten halen, 2 gaten erin laten prikken en vast tapen aan mijn bas :D Je wordt er wel creatief van...

Maar ik gebruik altijd Schallers, er is er bij mij nog nooit 1 stuk gegaan (afkloppen). Ik vind ze eerlijk gezegd ook niet lelijk ofzo...maar ja, 100 mensen 100 smaken :wink:
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

De esthetiek van straplocks :shock: .
Ik heb die shaller gevallen jaren gebruikt. Mij persoonlijk boeit het niks hoe het eruit ziet. je publiek ziet het niet of nauwelijks, en mij stoort het niet.
TEgenwoordig doe ik het zonder locks, en tot nu toe geen problemen gehad. Voor de zekerheid zitten er wel altijd rooie grolsch rubbertjes in mijn tas.
Op een bas wel eens dunlop kopie dingetjes gehad, maar die maakten niet echt een solide indruk. Dus gelijk verwijderd.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

En jahoor, hier ook wel 's de strap vergeten, toen maar met een eind touw eromheen geknoopt en spelen. Lekker snijden trouwens. Flink van geleerd, gewoon met strap en al de koffer in :D
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Zelf overigens nog nooit een strap vergeten. Ik gebruik er maar 1 voor meerdere bassen. Dus de strap gaat niet bij de bas, maar bij de kabels en zooi in de tas. Bij gigs heb ik wel vaak een tweede bij me. Niet zozeer voor mij, maar voor gitaristen die er wel eens eentje vergeten zijn. :mrgreen:
Zelfde geld overigens voor kabels en batterijen ook. Meneer de bassist heeft bijna altijd wel wat reserve voor de rest van de band (ik heb zelfs een stemsleutel voor drums standaard in mijn gearbag :mrgreen: )
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

dr.nonzero schreef:De esthetiek van straplocks :shock: .
Ik heb die shaller gevallen jaren gebruikt. Mij persoonlijk boeit het niks hoe het eruit ziet. je publiek ziet het niet of nauwelijks, en mij stoort het niet.
TEgenwoordig doe ik het zonder locks, en tot nu toe geen problemen gehad. Voor de zekerheid zitten er wel altijd rooie grolsch rubbertjes in mijn tas.
Op een bas wel eens dunlop kopie dingetjes gehad, maar die maakten niet echt een solide indruk. Dus gelijk verwijderd.
Je bent niet de enige met een riem:

Afbeelding
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

dr.nonzero schreef:Zelf overigens nog nooit een strap vergeten. Ik gebruik er maar 1 voor meerdere bassen. Dus de strap gaat niet bij de bas, maar bij de kabels en zooi in de tas. Bij gigs heb ik wel vaak een tweede bij me. Niet zozeer voor mij, maar voor gitaristen die er wel eens eentje vergeten zijn. :mrgreen:
Zelfde geld overigens voor kabels en batterijen ook. Meneer de bassist heeft bijna altijd wel wat reserve voor de rest van de band (ik heb zelfs een stemsleutel voor drums standaard in mijn gearbag :mrgreen: )

Waaruit blijkt dat bassisten in meer dan één opzicht onmisbaar zij in een band.....
Gebruikersavatar
Roliba
Berichten: 333
Lid geworden op: 31 jan 2009, 19:23

Bericht door Roliba »

deze man gebruikt een strap van planet waves met ingebouwde straplock. (zie 2:10)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MvZR-dt6 ... re=related[/youtube]
lijkt me ook best handig
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Hij doet net alsof de straphouder aan je bas veranderen zo'n pain in the butt is...
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

ik heb zowel schaller (achtigen) en dunlops, maar ik vind de dunlops makkelijker in gebruik, en ze hebben mij in 3 jaar tijd nog niet in de steek gelaten. Ik moet nu weer nieuwen op mijn nieuwe sandberg, maar ik denk dat ik vanuit kostenoogpunt gezien toch die schaller-achtigen erop ga zetten. Het boeit me ook niet zoveel, als het maar werkt :roll:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Wat kosten de Boston imitaties van de Schallers?
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

heb met de schallers gemerkt dat het moertje nog wel eens eraf valt na een tijdje. Nu heb ik de locks dus niet meer aan mijn strap hangen, ik zet de gehele straplock los over de strap. Werkt perfect :)
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Plaats reactie