home studio

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
emielow

home studio

Bericht door emielow »

weet iemand hoe je op een goedkope manier je eigengemaakte muziek thuis op je pc kunt op nemen?

daarbij denkik aan een programma dat een drumcomputer heeft, en nog 3/4 sporen om een basgitaarpartij in te spelen met daaroverheen 1 of 2 gitaarpartijen, die je kunt loopen (zodat het zaakje lekker strak wordt)

wat heb je daarvoor allemaal nodig?
ik dacht zelf aan een (bas)versterkertje en de nodige snoeren en (bas)gitaar. en dus een programma waar je het in kunt opslaan en bewerken.

hoe kan dit zo goedkoop en efficient mogelijk?
of hoe doen jullie het?
Æ

Bericht door Æ »

Voor de drums zou je Skale Tracker kunnen downen (via https://www.skale.org). Een simpel maar goed programma! Voor bas/gitaar-opnamen zou je Cool Edit Pro 2 kunnen gebruiken, dat is het enige programma waar ik zelf ervaring mee heb, en eveneens erg goed.

Voor Skale Tracker heb je wel drumsamples nodig, maar laat ik die toevallig op m'n site hebben staan... :wink: (Samples).

Als je deze twee progjes gebruikt, zou je iets van dit kunnen krijgen.
emielow

Bericht door emielow »

ok,

cooledit ken ikwel, heb ik volgens mij nog wel ergens liggen

maar hoe sluit je je gitaar aan op je kompjoeter dan?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Je kan de line-out van je versterker op de line-in van je geluidskaart stoppen. Dat werkt prima.
TallDude
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2004, 23:15

Bericht door TallDude »

Je kunt via p2p vast wel aan Cubase komen als je het echt heel heftig wilt aanpakken. Niet echt aan te raden ivm de moeilijkheidsgraad. Magix Music Maker lijkt makkelijk maar verstoord heel veel van je timing en je bent dus heel lang bezig met het allemaal strak te breien (mensen die het programma gebruiken kennen de situatie vast wel)
Ik gebruik vreemd genoeg een mix programma wat ik kreeg bij Ravers Revolution III geloof ik (goeie beats... hehehehe) Een programma met bijna niks en daarom zo ideaal voor mij!
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

WithMathematicalPrecision, die linkjes doen 't niet (bij mij).
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Klopt, hij heeft het van zijn webspace afgehaald.

Ik heb de samples ook wel, kan je ze wel sturen als je dat wil (en je mail dat aankan, anders kan msn ook).
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Dat zou fijn zijn. Ik heb je even toegevoegt aan mijn MSN. :)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

cool edit pro werkt prima bij mij. grote jackplug vanuit je versterker naar de line in op je pc (klein pluggie) en rammelen maar.
cool edit is vooral leuk omdat je verschillende baslijnen door elkaar kan editen met effecten enzo. jammer dat ik de tijd niet heb om drumcomputers te snappen (fruityloops bijv) anders had het nog gaver geweest.

groeto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Plaats reactie