Mensen afwijzen op bijzaken.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Mensen afwijzen op bijzaken.

Bericht door MazeMouse »

Geen idee of het hier wel echt hoort maar omdat het wel met bandzaken te maken heeft lijkt dit me het beste onderdeel (anders off-topic?)
Naar aanleiding van een telefoongesprek van vandaag met een persoon die zich had aangemeld voor de toetsenist positie in mijn band dit topic.

We zijn met mijn band nu al een tijdje zoekende naar een toetsenist voor onze symphonic-metal band. Omdat we toch wel merken in de songwriting dat wij geen van allen echte ervaring met toetsen hebben.
Echter lijken ze nogal dungezaaid en gaat het zoeken maar langzaam dus ik was best wel blij toen we eindelijk een aanmelding kregen van iemand die op het eerste gezicht de perfecte kandidaat zou zijn.
-Hij had de skills (zelfs overskilled zou ik bijna zeggen)
-Hij had de motivatie
-Hij vond de muziek enorm vet

Echter heb ik hem toch moeten afwijzen (of hij moest afhaken, net hoe je dat wil zien), omdat hij te ver weg woonde en het voor hem dan niet mogelijk was om het als "hobbyband" te doen maar echt als broodspeler had moeten joinen. Anders zou het te duur worden in reiskosten.
En op dat niveau zijn we gewoon nog niet aanbeland (niet dat we er nee tegen zeggen als we de optie krijgen maar het is voorlopig nog bandstrijden afstruinen en overal onze kop laten zien en hopelijk met benzinekosten weer te vertrekken)
O well, voorlopig onze Apple Macbook nog maar niet met pensioen sturen :P

Nog meer mensen hier die een op het oog perfecte kandidaat (of uberhaupt een kandidaat) hebben moeten afwijzen vanwege "randzaken"?

EDIT:
En ondanks dat ik er wel van baal hem toch even gewezen op een zekere Floor Jansen die bandleden zoekt voor haar nieuwe project/band en er waarschijnlijk iets meer mee gaat verdienen.
Hey, klein wereldje dus alle positieve energie die we erin stoppen komt uiteindelijk ergens wel weer terug ;)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Zoals ik het begrijp uit je post heeft de toetsenist bedankt omdat hij andere ideeën heeft over hoe en wat met de band. Als deze niet lekker aansluiten en de reistijden worden lang, kun je ervan uitgaan dat de muzikale relatie vroeg of laat stukloopt.

Tja in mijn ogen zijn dat geen "bijzaken" maar van wezenlijk belang.
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Hendry schreef:Zoals ik het begrijp uit je post heeft de toetsenist bedankt omdat hij andere ideeën heeft over hoe en wat met de band. Als deze niet lekker aansluiten en de reistijden worden lang, kun je ervan uitgaan dat de muzikale relatie vroeg of laat stukloopt.

Tja in mijn ogen zijn dat geen "bijzaken" maar van wezenlijk belang.
Vandaar de aanhalingstekens ;)
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
xyqtt
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 mar 2008, 16:14

Bericht door xyqtt »

Je wijst mensen toch eigenlijk altijd op bijzaken af? Want als zo'n persoon niet aan je hoofd eisen komt, dan komt het toch niet eens tot een auditie. Wat ik altijd hoor is dat het niet moeilijk is om de juiste mensen te vinden, het is alleen lastig om ze bij elkaar te houden. En of dat nou reistijd, andere ambities, andere muziekstijl. Het zijn allemaal kleine dingen die je gaan opbreken
Laten we lekker link gaan doen!
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Okeeeeee dan begrijpen we elkaar :dance:
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22182
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

We hebben eens een gitarist niet aangenomen omdat hij maar om de week ipv elke week zou kunnen repeteren. Hij speelde leuk bij de auditie en hij kwam ook erg sympathiek over. Maar toen hij daarna aangaf slechts eens in de twee weken te kunnen repeteren was er direct een unaniem Nee uitgesproken.
Of dit een bijzaak is verschilt natuurlijk per band. Voor ons was het erg belangrijk elke week te oefenen.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Ik heb ook moeten afhaken bij een band die ik er graag bij had gedaan omdat het voor mij niet prakties haalbaar was er elke week mee te repeteren. Jammer, maar helaasch en even goede vrienden. Ik ga wel gewoon de 21e naar ze kijken in Almere...... :D
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

MazeMouse schreef:EDIT:
En ondanks dat ik er wel van baal hem toch even gewezen op een zekere Floor Jansen die bandleden zoekt voor haar nieuwe project/band en er waarschijnlijk iets meer mee gaat verdienen.
had mijn vader mij ook al gezegd dat ik dat moest doen
ik weet het alleen nog niet..
het is wel een voordeel dat ik Joost van den Broek ken, die schrijft de arrangementen :lol:

maar mensen afwijzen voor 'randzaken' heb ik (gelukkig?) nog nooit hoeven doen
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Hvitekrist schreef:had mijn vader mij ook al gezegd dat ik dat moest doen
ik weet het alleen nog niet..
het is wel een voordeel dat ik Joost van den Broek ken, die schrijft de arrangementen :lol:

maar mensen afwijzen voor 'randzaken' heb ik (gelukkig?) nog nooit hoeven doen
Ik heb het overwogen maar omdat ik eerst eventjes wil afstuderen voor ik mezelf ergens full-time in wil/kan storten toch maar niet :)
(hier, ik wijs mezelf al op "randzaken" af ;))
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Bij Floor Jansen spelen zou zomaar leuk kunnen worden......

Bijzaken zijn de hoofdzaken. Wij hadden een hardstikke goede zanger, strot als een gek, en hij kon ook nog eens omgaan met ons als mensen en als instrumentalisten. Zaten wij als band te pielen en te klooien op instrumentale stukken, ging hij werken aan teksten enz , helemaal goed.

Toch is ie na een aantal maanden door ons aangezegd, want "hij snapte het niet". De feel die wij zochten, de manier van zingen, de zanglijnen. Hij was een toch wel typische rochkzanger zeg maar, en zijn melodiën bleven ook zo. Kennelijk had hij de "prog-feel" niet, en dan wordt zo'n klein dingetje ineens super belangrijk, want dat is wel net wat die nummers maakt of breekt.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
eric_wilson_is_fat
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 dec 2004, 22:29

Bericht door eric_wilson_is_fat »

Met mijn vorige band hebben we een keer een zangeres afgewezen omdat ze een té irritante wederhelft bij zich had die meende haar "manager" te moeten spelen. Als dat geen bijzaak in zijn puurste vorm is dan weet ik het ook niet meer :facepalm:
I tell ya 8)
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

de wederhelft van de zangeres is per definitie een bijzaak :mrgreen:
Haico

Bericht door Haico »

Instelling is hoofdzaak nummer 1 als je het mij vraagt. Wat heb je over voor de band?

Ik ben wel eens afgewezen omdat mijn haar niet lang genoeg was. :shock:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

:lol: :worship: :facepalm:
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Ik vind dat een aantal punten gewoon vast moeten staan. Een nieuw bandlid moet kunnen spelen, willen spelen en willen repetere/optreden. Punt. De drive moet er zijn. Daarnaast moet ie qua type en muzieksmaak bij de band passen en zijn of haar uiterlijk en spullen ook.

Maar wat ik eigenlijk het belangrijkste vind is dat ik het met iemand kan vinden. Een optreden is vaak acht uur onderweg voor drie kwartier spelen. Zeven uur en een kwartier speel je dus niet. En dan moet het ook leuk zijn. Of juist leuk zijn! En bij DWDD was het zelfs een week aan de gang voor zeventig seconden spelen, haha!

Maar ik heb liever een leuke gast die lekker speelt en die er bij past, dan een supergitarist die onaardig is.
Plaats reactie