Fast-fret?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Volgens mij bedoelt Droombolus wel degelijk dat ie het op de achterkant van de hals smeert...of heb ik dat echt heel verkeerd begrepen.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, soms wil een hals wel stroef worden als je wat klamme handen krijgt.
Op de toets lijkt me niet zinvol bij een gelakte toets (bij een ongelakte ook niet overigens, daar is ander spul voor).
Dat kippepootjes verhaal leek me ook al redelijk sterk.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

dr.nonzero schreef:Volgens mij bedoelt Droombolus wel degelijk dat ie het op de achterkant van de hals smeert...
Jazekers. De in kleur gelakte halzen ( de achterkant dus, niet de fretboards ) van m'n Gibson & Epi bassen hebben de neiging om enorm stroef te worden, vooral 's zomers als ik er met dikke zweethanden op sta te spelen. Als ik er voor het spelen een filmpje FF op gooi heb ik nergens last van. Doe ik al jaren en heb er nooit de minste schade op de lak van gezien ......
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Misschien gedeeltelijk offtopic maar is dit nieuw?

Afbeelding
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

basloze fret schreef:op de achterkant van de hals heeft geen enkele nut denk ik, daar wordt de hals te glad voor en het spul is er ook niet voor bedoeld.
Quote van de GHS site.

GHS Fast Fret™
String and Neck Lubricant / String Cleaner for All Stringed Instruments.
Not a spray! Contains no silicone. It’s a liquid in an applicator. Use it on strings, fretboard, back of neck. Lets fingers slide freely, keeps strings clean, is good for wood.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

ok, dat wist ik niet...goed dat je het zegt, weer wat geleerd.
Ik heb eigenlijk nooit last van een stroeve hals...alleen na een avondje headbangen op Slayer. Misschien kan ik ook wat fast fret op mijn nek smeren dan.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

basloze fret schreef:ok, dat wist ik niet...goed dat je het zegt, weer wat geleerd.
Ik heb eigenlijk nooit last van een stroeve hals...alleen na een avondje headbangen op Slayer. Misschien kan ik ook wat fast fret op mijn nek smeren dan.
Ja, maar dan wel op de achterkant van je nek :wink:

Ik gebruik Fast Fred echt al jaren, ik vraag me af wat de houdbaarheid is van dat spul. Inmiddels is het behoorlijk droog, maar het laat nog wel een dun filmpje achter. Soms tijdens het spelen als ik veel moet sliden, dan smeer ik het even heel snel op.
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Roro92 schreef:Misschien gedeeltelijk offtopic maar is dit nieuw?

Afbeelding

Dit werkt dus voor geen meter!!
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Droombolus schreef:
dr.nonzero schreef:Volgens mij bedoelt Droombolus wel degelijk dat ie het op de achterkant van de hals smeert...
Jazekers. De in kleur gelakte halzen ( de achterkant dus, niet de fretboards ) van m'n Gibson & Epi bassen hebben de neiging om enorm stroef te worden, vooral 's zomers als ik er met dikke zweethanden op sta te spelen. Als ik er voor het spelen een filmpje FF op gooi heb ik nergens last van. Doe ik al jaren en heb er nooit de minste schade op de lak van gezien ......

Jah, Wat opgaat voor je hals gaat bij mij ook op voor de snaren zelf. Zo ben ik ook uitgekomen bij FastFret, mn snaren klinken langer goed!!! Want anders zijn mn snaren na 1 optreden op, dof en stroef!... Juischt door mn zweeeeethanden!!

:kwijl:
BOOMER
Berichten: 357
Lid geworden op: 12 mei 2005, 17:20

Bericht door BOOMER »

it's the dirt that keeps the funk...
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Peachabell schreef:
basloze fret schreef:
Ik heb ooit zo'n flesje gehad, maar nu is het op en ik kan het in de winkels nergens meer krijgen. Fijn spul!
waar heb jij het gekocht?
Molenaar in Beverwijk. Het is ook online te vinden, zag ik laatst
Molenaar is gestopt, zon 2,5 jaar geleden. Zeer helaas.
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ook dit werkt vast er goed. :)

https://greenandchic.com/blog/wp-content ... seline.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Ik gebruik FastFret heel af en toe, als m'n snaren eigenlijk al aan vervanging toe zijn maar ik te lui ben om ze te vervangen. Het haalt wat zooi weg en de snaren worden er weer ietsje helderder van.
Gebruikersavatar
Bonne
Berichten: 279
Lid geworden op: 11 okt 2006, 02:02

Bericht door Bonne »

Ik gebruik Fast-fret altijd na het spelen. En tijdens het vervangen van de snaren extra veel (de gehele snaar). De enige reden dat ik het gebruik is simpel: nu hoef ik maar 1 keer per 2 maanden mijn snaren te vervangen. Anders 1 keer per 2 weken. Ik heb helaasch toxic-waste als zweet.... :D
Dit alleen op mijn round-wounds btw. Flatwounds worden hiero niet behandeld.
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=22599" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Bonne schreef:Ik gebruik Fast-fret altijd na het spelen. En tijdens het vervangen van de snaren extra veel (de gehele snaar). De enige reden dat ik het gebruik is simpel: nu hoef ik maar 1 keer per 2 maanden mijn snaren te vervangen. Anders 1 keer per 2 weken. Ik heb helaasch toxic-waste als zweet.... :D
Dit alleen op mijn round-wounds btw. Flatwounds worden hiero niet behandeld.
Dat klopt! :mrgreen: Ik doe altijd hééééél lang met mijn snaren zonder fastfret
maar die ene keer dat Bonne 2 van mijn bassen had bepoteld kon ik een week later de snaren vervangen. :nono:
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Bonne
Berichten: 279
Lid geworden op: 11 okt 2006, 02:02

Bericht door Bonne »

Fendurt schreef:
Bonne schreef:Ik gebruik Fast-fret altijd na het spelen. En tijdens het vervangen van de snaren extra veel (de gehele snaar). De enige reden dat ik het gebruik is simpel: nu hoef ik maar 1 keer per 2 maanden mijn snaren te vervangen. Anders 1 keer per 2 weken. Ik heb helaasch toxic-waste als zweet.... :D
Dit alleen op mijn round-wounds btw. Flatwounds worden hiero niet behandeld.
Dat klopt! :mrgreen: Ik doe altijd hééééél lang met mijn snaren zonder fastfret
maar die ene keer dat Bonne 2 van mijn bassen had bepoteld kon ik een week later de snaren vervangen. :nono:
Sorry?? :roll:
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=22599" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie