Basverpakking, een kleine walkthrough

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Jack

Bericht door Jack »

Goed verhaal verder Mr Sanders,,daar ga ik verder weinig aan verbeteren, :thumbsup:

En Jeroen, een fout plaatje ergens bij is ook geen halsmisdaad, in essentie heeft William gelijk, alleen had ie er beter een thoman plaatje bij kunnen doen dan blijkbaar.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Jack schreef:Goed verhaal verder Mr Sanders,,daar ga ik verder weinig aan verbeteren, :thumbsup:

En Jeroen, een fout plaatje ergens bij is ook geen halsmisdaad, in essentie heeft William gelijk, alleen had ie er beter een thoman plaatje bij kunnen doen dan blijkbaar.
Ik spreek niemand aan op een fout plaatje, alleen op een foute inschatting op basis van slechts een plaatje. Het ging mij puur om het commentaar op de Sadowsky-gigbag.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Zin die van Sadowsky trouwens niet rechthoekigs?
Qua structuur lijkt het er wel hard op geloof ik.
Ik geloof dat Boston ze nu vrij goedkoop heeft.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

volgens mij zijn die van Sadowsky (en vele andere highend merken) ook gewoon OEM Pro-Tec's....
heb er net zelf eentje die bij mn nieuwe Fbass zat geruild met Arabesquebas voor een oud model Fbass gigbag: ik heb het persoonlijk niet op die Pro-Tec's want ze zijn imho veels te groot en veels te stijf. als ik zoiets zoek, dan gebruik ik wel een echte koffer.

een gigbag moet naar mijn mening vooral handig in het gebruik zijn en daarnaast goed beschermen, in die volgorde.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Waarschijnlijk moet je er niet op gaan staan, maar zal t zn werk aardig doen.

Ik gebruik zelf "gewoon" gigbags, waarvan 1 van 7ender. Die heb ik ooit een keer bij een bas erbij gekregen en bevalt me uitstekend. Het lijkt op de softcase van de foto van William qua vorm maar is een gigbag, alleen zit er wel 1,5 schaap aan padding in.

De andere is een standaard gigbag van Stagg en die doet zn werk ook al jaren naar behoren.

Maar ik vervoer mn instrumenten dan ok altijd zelf, op de achterbank van de auto, en er komt verder niemand aan!
Laatst gewijzigd door rich13 op 05 jan 2010, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Handig dit topic...

Mijn inbreng... Tribal planet softcase en gigbag = allemaal TROEP.

Kapotte ritsen, to the max... eerst alle vakjes, en toen het gitaarcompartiment.
Laatst wilde ik m'n bas eruit halen, was de strapholder door de onderkant gegaan en zat ie vast!
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2880
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

En daar ben ik het niet mee eens! Ik heb een Tribal Planet soft case, en ik ben er super tevreden over. Helemaal geen slijtage, en toch al een paar jaar in gebruik.. Heel erg stevig, en mijn bas is goed beschermd.
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik heb twee Rockbags van Warwick en die zijn best OK, maar ik heb het idee dat ze wel redelijk hard slijten...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3391
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Ik had eerder een Rockbag van Warwick voor mijn Warwick
ik heb 'm ongeveer 2 jaar gehad en toen was het écht gedaan
onderop zat een gat in de bekleding (waar de straplock altijd rust)
en onderandere door dat gat was de rist daar ook niet al te optimaal meer
wat erin resulteerde dat op den duur als je de tas optilde de bas er aan de onderkant uit gleed
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Valt bij mij wel mee, maar ik zie wel gaten ontstaan en de stof begint een beetje kuren te vertonen. Beste lijkt mij nog altijd gewoon een koffer! Vooral ook als er anderen aan je spullen zitten, dan heb ik het liefste dat een bas in een koffer zit, omdat je weet dat er toch niet zachthandig mee omgegaan wordt...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

In mijn Stagg gigbag zit er aan de onderzijde een extra "flapje" van een driedubbele laag stof. Wel handig om daar op te letten. Je legt je bas in de gigbag en het flapje zit tussen je straplock en de bekleding cq rits.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Dat zit ook bij mijn Rockbag!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Mijn tassen hebben dat ook allemaal, en een versteviging ter hoogte van de brug van de bas. Wel zo prettig :)
Bij de Sadowsky is dat een enorm dik gelamineerd stuk ballistisch nylon met voering.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Om over de tas voor de Longbow maar te zwijgen :mrgreen:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

William Sanders schreef:Afbeelding
De ten allen tijde te vermijden "molded case" van Fender zelf
Ik heb schijnbaar een oudere iets dikkere/stevige versie van de Fender Molded case. (ik kan ook duidelijk zien dat het iets ander materiaal is.)
Met die case ben ik in het vliegtuig gestapt en de bas+case is gewoon in het laadruim gegaan en niks aan de hand.
En nu staat die bagage-jongens ook niet bekend om hun zachtzinnigheid.
Om nou te stellen dat je deze moet vemijden....kweetnie.

Het hangt af wat je wil. Wanneer ik een eindje moet lopen gebruik ik een bag van Warwick. Als ik naar een gig rij in een case.
Belangrijker is of je zelf je gear verplaatst/sjouwt of dat het voor je gebeurd. EDIT:(taaltachnisch correcd :facepalm: )
Ik heb vrij licht spul omdat ik het altijd zelf verplaats.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Plaats reactie