Basverpakking, een kleine walkthrough

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Ik heb een Warwick Rockbag (Premium Line Plus, dacht'k) gekocht voor een kleine 40 euro. Deze zak voelt zeer stevig aan, dikke wattering, goeie ritssluitingen,... Nog genoeg plaats voor een map, kabel en een tuner en nog meer (ik heb er een tijd geleden 3 effectpedalen, een draagband, oordopjes en nog wat papieren en het kwam er allemaal deftig uit zonder dat de zak zelf kapot is gegaan).
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Bij mijn Rockbag liet al snel 1 van de 2 rughengsels los aan de onderkant. Mijn Mooradian toont nog geen spoor van gebruik. Ik zou eigenlijk nog een keer een mono gigbag willen proberen.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Op zich is de Rockbag een mooie dikgevoerde tas. Maar ook bij mijn Rockbag knapten na een tijd beide haken van de schouderriemen. Dat is dun flutmateriaal dus pas daar voor op. Voor je het weet beland je bas met een dreun op de stoep. Maar misschien hebben ze dat inmiddels aangepast. Verder is de binnenvoering snel kapot gegaan door de scherpere onderdeeltjes van mijn bassen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Er zijn verschillende soorten Rockbags hé, de ene al wat duurder als de andere :wink:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Mja, die Rockbags heb ik ook geen beste ervaring mee. Vind het maar rotdingen, ook de duurdere variant..ze gaan echt snel kapot jammer genoeg.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

+1 Ik had ook een heeeeel dure RockBag ( gekocht bij m'n JCS ) waarvan het extra "hang-oog", waarmee je 'm dus op een haakje kon parkeren, er binnen het jaar vanaf lazerde. Echt belachelijk. Sinds die tijd geef ik er ook geen grote bedragen meer aan uit, het echte regelmatige transport van m'n babies gebeurt toch per koffert ........ :jaaaaa:
Experience is the ultimate teacher
maarten b.
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 apr 2004, 05:32

Bericht door maarten b. »

Boston heb ik goede ervaringen mee. Ik heb er nu drie (tegelijkertijd hebben, niet achtereenvolgens gehad;)). Ritter: mijn model vond ik te grote lussen hebben bij de handvatten. Gewa: bas had teveel ruimte in de gigbag, bovendien ging de kont erg snel kapot (door strapbutton- en/of Alembic-'"kontje"). Ik heb de Gewa-bag uiteindelijk op het prikbord van het lokale oefenruimtecentrum opgehangen met een briefje "gratis meenemen".

Softcase: Protec international (made in Korea): lekker zacht van binnen, wel erg zwaar (net zo zwaar als de bas zelf)

Hardcase: Fender, lekker zacht van binnen en minder zwaar dan de softcase.

Mijn idee: gigbag voor repetities en soft-/hardcase voor optredens; e.e.a. ook afhankelijk van welke bas ik meeneem.

Idee van mijn kat: liever gigbags of softcase: krabt zo lekker weg.

groet van maarten
Bassanova
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2010, 22:06

Bericht door Bassanova »

Zoek nog een betere bag dan het standaard exemplaar dat bij m'n P-tje zat. Zo te lezen kom je dan uit op Ritter of Boston, maar welk merk kan ik dan het beste nemen?
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Rieno schreef:Mja, die Rockbags heb ik ook geen beste ervaring mee. Vind het maar rotdingen, ook de duurdere variant..ze gaan echt snel kapot jammer genoeg.
Zeg Rieno, waar had je nu je Kubicki in meegenomen richting Hengelo? Dat ding leek me verrekte stevig. Er staat me iets bij dat er Planet in de merknaam zat...
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

tjoepatjoep schreef:Ik heb twee Rockbags van Warwick en die zijn best OK, maar ik heb het idee dat ze wel redelijk hard slijten...
Ze slijten écht heel hard... er zit in allebei nu een flink gat...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Jack

Bericht door Jack »

Bassanova
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2010, 22:06

Bericht door Bassanova »

tjoepatjoep schreef:
tjoepatjoep schreef:Ik heb twee Rockbags van Warwick en die zijn best OK, maar ik heb het idee dat ze wel redelijk hard slijten...
Ze slijten écht heel hard... er zit in allebei nu een flink gat...
OK, een Warwick wordt het dus niet...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Grainger schreef:
Rieno schreef:Mja, die Rockbags heb ik ook geen beste ervaring mee. Vind het maar rotdingen, ook de duurdere variant..ze gaan echt snel kapot jammer genoeg.
Zeg Rieno, waar had je nu je Kubicki in meegenomen richting Hengelo? Dat ding leek me verrekte stevig. Er staat me iets bij dat er Planet in de merknaam zat...
Een Tribal Planet GX15, leert Google mij :) Heb 'm voor 2 tientjes van een forummer overgenomen, miste alleen wel het bovenste compartiment.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

Om weer te openen, ik ben ook van plan me een softcase aan te schaffen. Niet té zwaar, maar stevig genoeg en met schouderriemen, voor mijn P of J.

Op Thomann vind ik deze, kent iemand ze?
KLIK: Protec, €75
KLIK: SKB, €75

De Fender SKB hardcase waar ik nu mee rondloop is erg stevig, maar vooral erg zwaar.

Iemand andere tips?
Of een softcase in onbruik liggen?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

P-bass met element en brugkap in Fender SKB case

Bericht door Staatsman Jop »

Ik ben op zoek naar een nieuwe case voor mijn Precision. Heb nu een Gewa maar die valt bijna uit elkaar na enkele ontmoetingen met de transportband op vliegvelden.

Nu is mijn oog op deze case gevallen:
Afbeelding
Fender (SKB) molded hardcase

Deze kist staat mij aan omdat hij een verstevigd frame heeft, geen dopjes die er onderuit kunnen vallen, en TSA approved locks (handig met vliegen, je kunt ze gewoon op slot doen zonder dat de douane je sloten sloopt).

Heeft iemand enig idee of een Precision met element en brugkap in deze case past? Vaak is dat namelijk een probleem aangezien de bas er een stuk dikker van wordt.

Bij voorbaat dank
Plaats reactie