In ear

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Ha,

Bedankt voor je reactie!

Het bedraad inear spelen doen we nu ook af en toe.... alleen vind ik het niet geheel ideaal. Ik zit er aan te denken om een cheap draadloos setje te kopen, maar hoe zit dan zoiets in elkaar. Als ik het in de rack schroef bij ons in de oefenruimte moeten we altijd die flightcase meeslepen naar optredens :-/ en hoe neem ik zoiets op in onze technische rider?
басиста
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik heb daarvoor een klein kistje gehad waarin mijn sennheiser precies paste. Werkte ideaal! Kijk ook even hier hoe wij dat op onze rider hebben...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Pitt
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 sep 2008, 11:07

Bericht door Pitt »

Wie weet wat een setje Ultimate Ears UE7 Pro kosten? Ze worden geleverd door audique maar er staat nergens op de site een prijs, en ik heb nog geen antwoord gekregen op een mailtje.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Rond de 11-1200 euro een paar jaar terug als ik me niet vergis...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Omdat ik ook wat achtergrondzang wil gaan verzorgen in de band en omdat ik wat voorzichtiger om wil gaan met mijn oren heb ik gisteren een nieuw setje Shure SE535 dopjes gekocht (290 euro via marktplaats), ben benieuwd hoe ze klinken, ze zouden goed geschikt zijn voor bas.

Ik heb deze genomen omdat je er ook op maat gemaakte sleeves voor kunt krijgen via Elacin, heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand wat dit kost?

Nu nog een zender en ontvanger vinden die niet al te duur is en binnen de goede frequenties werkt..
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2526
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

viewtopic.php?f=6&t=47878&st=0&sk=t&sd= ... &start=120
Hier staat wat tussen over elacin. Ik heb de gegoten doppen met 15db filters, en de drivers die men ipv de filters kan gebruiken. Die laatste waren 90 geld vorig jaar, wat ik voor de gegoten doppen heb betaald weet ik niet meer.
Laatst gewijzigd door Bolobass op 23 jul 2014, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

Ik heb al gegoten doppen, ook van Elacin met 9 en 15 dB demping, maar het ging me specifiek over de speciale sleves die ze voor de de shure SE serie hebben

Afbeelding

Ik verwacht eigenlijk niet dat de doppen die ik nu heb fatsoenlijk op de Shure passen. Ben ook niet helemaal tevreden over de doppen, ze blijven niet helemaal lekker zitten zodat ik verloop in geluid heb, daarom wil ik ook liever nieuwe hebben voor de inear.

Ondertussen sta ik ook vooraan in de wachtrij voor de operatie voor otosclerose, dus wil als deze achter de rug is pas doppen laten gieten, daarvoor doe ik het waarschijnlijk nog met de gewone dopjes.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Het zal al wel eerder genoemd zijn door iemand, maar niet elk oor kan vormaangepaste doppen hebben. Soms is het beter met de rubberen of vooral schuimrubberen dopjes die er standaard bij zitten. Die Shure klinkt schitterend met die gele schuimpjes.

Mmmmmmm... gele schuimpjes!
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Jimb schreef:Omdat ik ook wat achtergrondzang wil gaan verzorgen in de band en omdat ik wat voorzichtiger om wil gaan met mijn oren heb ik gisteren een nieuw setje Shure SE535 dopjes gekocht (290 euro via marktplaats), ben benieuwd hoe ze klinken, ze zouden goed geschikt zijn voor bas.

Ik heb deze genomen omdat je er ook op maat gemaakte sleeves voor kunt krijgen via Elacin, heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand wat dit kost?

Nu nog een zender en ontvanger vinden die niet al te duur is en binnen de goede frequenties werkt..

Toevallig van ene S. uit Utrecht/Nieuwegein? :)
Ik had vorige maand mijn setje bij hem gekocht, had niet helemaal een zuiver gevoel, maar goed het verhaal was aannemelijk. Als het dezelfde persoon is, was mijn gevoel correct.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Jimb schreef: Nu nog een zender en ontvanger vinden die niet al te duur is en binnen de goede frequenties werkt..
Let hierbij heeeeel goed op de frequenties. Het merendeel van de 2e-hands draadloze systemen kun je na 2015 niet meer gebruiken, hoewel er veel verkopers je glashard zullen vertellen dat dat wel zo is. Zo heb ik nog een draadloze set van shure voor m'n bas welke strikt genomen ook na 2015 nog bruikbaar is, maar dan enkel de onderste 10 MHz van het bereik. Als je zoiets in je onwetendheid koopt ben je dan genept, ja en nee, maar grotendeels ja. Let dus goed op de frequenties.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

phoerd schreef:
Jimb schreef: Nu nog een zender en ontvanger vinden die niet al te duur is en binnen de goede frequenties werkt..
Let hierbij heeeeel goed op de frequenties. Het merendeel van de 2e-hands draadloze systemen kun je na 2015 niet meer gebruiken, hoewel er veel verkopers je glashard zullen vertellen dat dat wel zo is. Zo heb ik nog een draadloze set van shure voor m'n bas welke strikt genomen ook na 2015 nog bruikbaar is, maar dan enkel de onderste 10 MHz van het bereik. Als je zoiets in je onwetendheid koopt ben je dan genept, ja en nee, maar grotendeels ja. Let dus goed op de frequenties.
Ik heb een set die van de gegevens frequenties nog maar in de bovenste tien werkt (sennheiser). Dat is nog genoeg voor meer dan 50 kanalen die na 2015 nog prima zullen werken. Ook is er nog een Duplex gap van 823-832 MHz waarin je mag zenden.

Die kleine frequentie stapjes gelden overigens niet voor elk merk
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

a-j schreef:Het zal al wel eerder genoemd zijn door iemand, maar niet elk oor kan vormaangepaste doppen hebben. Soms is het beter met de rubberen of vooral schuimrubberen dopjes die er standaard bij zitten. Die Shure klinkt schitterend met die gele schuimpjes.

Mmmmmmm... gele schuimpjes!
Gaan ik inderdaad eerst proberen, hoop alleen dat ze groot genoeg zijn; mijn gehoorgangen zijn best groot, heb een keer een setje Noizezz geprobeerd, maar de grootste van

de 4 bijgeleverde verdwenen zo in mijn oor zonder ooit de buiten kant geraakt te hebben (ze zaten in iedergeval los en waren er moeilijk uit te krijgen)
nangyala schreef: Toevallig van ene S. uit Utrecht/Nieuwegein? :)
Ik had vorige maand mijn setje bij hem gekocht, had niet helemaal een zuiver gevoel, maar goed het verhaal was aannemelijk. Als het dezelfde persoon is, was mijn gevoel correct.
Heb hem inderdaad bij ene S. uit Utrecht besteld.. Komt als het goed is vrijdag binnen, heb met paypal betaald, dus heb als het goed is wel enige bescherming. Jij hebt de koop uiteindelijk wel doorgezet bij hem?
phoerd schreef: Let hierbij heeeeel goed op de frequenties. Het merendeel van de 2e-hands draadloze systemen kun je na 2015 niet meer gebruiken, hoewel er veel verkopers je glashard zullen vertellen dat dat wel zo is. Zo heb ik nog een draadloze set van shure voor m'n bas welke strikt genomen ook na 2015 nog bruikbaar is, maar dan enkel de onderste 10 MHz van het bereik. Als je zoiets in je onwetendheid koopt ben je dan genept, ja en nee, maar grotendeels ja. Let dus goed op de frequenties.
Daar ben ik me van bewust en daardoor zijn de meeste al afgevallen ;)
nangyala schreef:Ik heb een set die van de gegevens frequenties nog maar in de bovenste tien werkt (sennheiser). Dat is nog genoeg voor meer dan 50 kanalen die na 2015 nog prima zullen werken. Ook is er nog een Duplex gap van 823-832 MHz waarin je mag zenden.

Die kleine frequentie stapjes gelden overigens niet voor elk merk
die waarvoor de onderste tien nog werken zitten meestal in de 760 - 810 range, dus dat is niks. als ze tot de 865 gaat zit je wel goed volgens mij (correct me if I'm wrong). Maar zo veel zijn er ook weer niet te vinden in die range. Maar ik heb geeb haast, zanger had ook nog ergens wat liggen om een keer te proberen, maar die zit waarschijnlijk wel in de probleem range.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Hier een overzichtje van frequenties
Bijlagen
image.jpg
басиста
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13408
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Mijn systeem werkt op kanaal 60 t/m 64 (Sennheiser EW300 IEM G3, D-band). Zolang ik onder 790 MHz blijf zit ik goed.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

@jimb, ik heb de koop doorgezet, maar twijfelde over de eerlijkheid van het product.

@ leftyj, buiten de vaste kanalen kan je de set toch ook manueel instellen? Bijvoorbeeld 786.000/786.025/786.050 etc?
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Plaats reactie