In ear

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
KoenB
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 mei 2012, 19:50

Bericht door KoenB »

Bedankt Kosygin, ik ben nou eigenlijk uitgekomen bij 2 verschillende setjes die allebei voldoen aan mijn budget:

Shure SE425 (€225)
https://www.bax-shop.nl/in-ear-monitors/ ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ultimate Ears TripleFi 10 (€199):
https://www.wifimedia.eu/catalog/logitec ... p-814.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik neig persoonlijk naar de ultimate ears, omdat die 3-weg zijn en die shure 2-weg. Ook lees ik in veel reviews dat die shure se425 niet zo'n goede bas hebben. Welke zou jij kiezen? (de SE525 die jij hebt zijn te duur voor me)
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

ik zou op ebay usa de shure 535 zoeken.
Geloof dat onze toetsenist ook UE oortjes heeft, die is er wel tevreden over.
Denk dat je het moet gaan ondervinden, mijn mening is ook gewoon maar een mening.
Doe goed onderzoek, lees veel reviews en maak dan een keuze.
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Voor diegenen die niet direct een vermogen willen uitgeven aan een setje dopjes is er een aardig en betaalbaar alternatief. Nadat meerdere bandleden op in ear overgingen heb ik zelf als experiment een setje Sennheiser CX-300 gekocht (ca. 4 tientjes). Deze sluiten het omgevingsgeluid goed af waardoor je behoorlijk wat bescherming hebt. Ik kon gewoon vlak naast de drummer staan (wat ik zonder doppen echt niet doe), dopjes via een koptelefoonversterkertje aan een AUX van de mengtafel en voila, mijn eigen mix. Deze doppen hebben wel nadruk in het laag, maarja, als bassist klaag ik daar niet over. Het is een ontspannen manier van spelen en ik overweeg nu serieus een setje maatwerk.

Ik zou zeggen, probeer het eens en als je het niks vind heb je een setje bruikbare oordopjes voor op je notebook / phone etc.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Ben wel benieuwd Joep, je speelt nu een tijdje met de cinepaqs (C4 toch??)
Hoe bevallen ze??
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik ben er zeer tevreden over. Voornamelijk door het rustige geluid wat ik ervaar nu. De omgeving wordt geweldig afgesloten waardoor je je volumes zelf kunt bepalen! Grote valkuil is natuurlijk wel dat geluidsmannen sommige dingen niet op je oren zetten, die je dus mist. (Voorbeeld: normaal hoor je drums en gitaarversterkers altijd wel en heb je dat niet nodig op je monitor, maar dat is met de in-ears wel fijn om te hebben!)

Verder is alles lekker gedefiniëerd te horen en ik heb voor het eerst ook dat ik meerstemmige zang goed gescheiden kan horen. Heel erg fijn!
Als ik toch een puntje van kritiek mag noemen: ik zing veel, maar dan was het toch wel fijn geweest als je soft-tips hebt. Met de harde dopjes voel je ze zitten als je zingt, terwijl je dat met softtips niet/minder hebt. Verder nauwelijks storend hoor!

Zeer positief dus!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Ah, goed om te horen. Dat eerste is op te vangen door het feit dat we een monitortafel op het podium hebben waarop we ons eigen geluid kunnen mixen. 8)
Zing zelf ook redelijk wat mee, maar soft-tips? is dat een optie op die cinepaq oortjes?
Leuk om te horen trouwens. Mijn oortjes beginnen nu ook wat kuren te vertonen (zweet/zout en electronica...), dus ben bijna toe aan nieuwe :cheer:
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Dat durf ik niet te zeggen, je kunt het beste dan ff bellen/mailen met Luc!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Gister is Luc langs geweest. Het worden de iem-c4 oortjes :mrgreen:
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Haico

Bericht door Haico »

KoenB schreef:Ik neig persoonlijk naar de ultimate ears, omdat die 3-weg zijn en die shure 2-weg.
Ik weet dat ik reageer op een oude post. Wat ik wilde zeggen: dit is een erg slecht argument. :)
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Kosygin schreef:Gister is Luc langs geweest. Het worden de iem-c4 oortjes :mrgreen:
Gefeliciteerd! Hopelijk ben jij er ook zo tevreden over!

Inmiddels al leverbaar met soft tips?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Was geen optie helaas. Zal het hem doorgeven :mrgreen:
Wel heul erg benieuwd!!
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Haico schreef:
KoenB schreef:Ik neig persoonlijk naar de ultimate ears, omdat die 3-weg zijn en die shure 2-weg.
Ik weet dat ik reageer op een oude post. Wat ik wilde zeggen: dit is een erg slecht argument. :)
Leg uit? Ik dacht dat je met 3-weg systemen wat meer bas kan horen.

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Haico

Bericht door Haico »

Muller schreef:
Haico schreef:Ik weet dat ik reageer op een oude post. Wat ik wilde zeggen: dit is een erg slecht argument. :)
Leg uit? Ik dacht dat je met 3-weg systemen wat meer bas kan horen.
Ik ben goed bekend met de balanced armature speakers die ze in in-ears gebruiken. Feit is, dat deze speakers eigenlijk bedoeld zijn voor de hoorapparatenmarkt. Juist hoe je deze speakers toepast, is enorm belangrijk. Dat maakt ze geschikt voor het luisteren van muziek en voor gebruik op een podium. Dat doen ze met scheidingsfiltertjes, dempers, lengte van de tubes... etc. De mogelijkheden tot "tunen" zijn eindeloos.

Consumenten gaan er al snel van uit dat een 3-weg systeem per definitie beter is dan een 2-weg. Maar als je wil kan je een 2-weg systeem maken met ontzettend veel bas. Er zijn ook 3-weg systemen op de markt met ontzettend weinig bas, en juist bizar tetterend hoog. De hoeveelheid balanced armatures in een in-ear zegt dus niet over hoe het klinkt. En net zo min over de algehele kwaliteit van het product.

Los daarvan: Soms noemen ze een 2-weg systeem met 3 armatures per kant, ook een 3-weg systeem. Dan zitten er 2 tweeters in die precies hetzelfde doen. Niet echt een 3-weg systeem, maar de afdeling marketing vind het heerlijk! En ook weer los daarvan: Sommige balanced armature speakers hebben 2 membramen. Voor het gemak worden deze ook wel eens meegeteld in het tellen van hoeveel "-weg" het is.

Het zegt dus niets.
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Ok! Didn't know that, bedankt voor de uitleg!

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Ik zit eraan te denken om ook in-ear te gaan. Drummer en zanger zijn er mee begonnen en zijn er enorm enthousiast over.

Reden: 9 vd 10x staan monitors op podium of hard / of uit / of teveel zang van gitarist 1 (die ik sowieso niet op monitor wil) / of gitaristen die versterker op 11 hebben staan / of drummer die zijn drumstel kapot moet slaan etc etc etc. Het is altijd wel iets :wink: Meerdere malen gehamerd bij de band om versterkers niet zo hard te zetten en rustiger te drummen op het podium zodat we rust hebben en dat het geluid toch wel de zaal in gaat d.m.v. PA. Echter komt het niet binnen en bij elk optreden (ook in een kroegje) gaat alles op volume 11 !

We gaan ook steeds grotere podia aan en merk vooral op een groot podium dat ik mezelf niet overal even lekker kan horen....laatste tijd wat festivals gespeeld waar Back-Line aanwezig was. Das niet altijd even fijn spelen aangezien je geen tijd hebt om alles lekker naar je eigen hand te zetten i.v.m. change-over van max 15 min (en dan moet de vorige band nog van het podium af :wink:)

Misschien dat ik helemaal in de verkeerde hoek zoek maar denk dat in ear een oplossing kan zijn. Ben ook al 3x geopereerd aan mijn oren (infectie/ontsteking achter slakkenhuis) dus denk ook dat het voor mijn gezondheid beter zal zijn :) + denk ook dat het meer rust geeft tijdens het spelen....en daar ben ik naar op zoek.

Ik hoop dat mensen mij op weg kunnen helpen waarmee ik het beste kan beginnen...zelf heb ik onderstaand setje gezien bij Bax-Shop. Is dit een set waarmee ik een aantal jaar vooruit kan? Is het ook mogelijk om in de toekomst evt. professionele dopjes te laten aanmeten en aansluiten op dit apparaat?

https://www.bax-shop.nl/in-ear-set/shure ... tails.html

Kan ik wel via mijn stack blijven spelen? Zodat ik mijn geluid via de dopjes ontvang? Of heeft dit geen enkele zin en kan ik beter zo'n Sansamp aanschaffen om toch een beetje mijn Ampeg sound te krijgen?

Hoop dat een van jullie mij nuttige tips kan geven voordat ik weer een hoop geld in de sloot gooi :wink:

Ben hier echt niet in thuis....

Bij voorbaat dank!
Plaats reactie