In ear

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
drummert01
Berichten: 222
Lid geworden op: 03 nov 2006, 23:52

In ear

Bericht door drummert01 »

Ik heb net een nieuw bandje, en daar spelen ze allemaal in-ear. Heb ik nog nooit gehad, en dus geen ervaring mee. Graag jullie ervaringen.

En zij gebruiken ze van het merk T-bone. Iemand daar ervaring mee? Of is er een ander merk dat ook niet al te duur is, maar van betere kwaliteit.

En kun je die oordopjes ook apart kopen? en wat zijn dan een beetje betaalbare goeie oordopjes.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

ik zou gewoon als enige met een fullstack aankomen!
of 2...
:roll:













kan je helaas niet helpen, geen ervaring met in ear.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

drummert01 schreef:Ik heb net een nieuw bandje, en daar spelen ze allemaal in-ear. Heb ik nog nooit gehad, en dus geen ervaring mee. Graag jullie ervaringen.

En zij gebruiken ze van het merk T-bone. Iemand daar ervaring mee? Of is er een ander merk dat ook niet al te duur is, maar van betere kwaliteit.

En kun je die oordopjes ook apart kopen? en wat zijn dan een beetje betaalbare goeie oordopjes.
In ear is heerlijk! Als je tenminste goede doppen en zender hebt. Je mist natuurlijk wel wat bassen, maa soit... Als je erbij zingt is het helemaal goed! Je hoort precies wat je doet en laat. Exinore (van oa die dempers) kun je ook aan laten meten voor in-ear doppen.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
drummert01
Berichten: 222
Lid geworden op: 03 nov 2006, 23:52

Bericht door drummert01 »

Maar geen ervaring met die t bone?

En als bij de repetities iedereen in ear speelt, hoef ik toch geen cabinet aan mijn versterker te koppelen. (scheelt sjouwen). Of is dit niet goed voor de versterker om zonder box te spelen.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Bij een buizenversterker kun je dat beter niet doen, zonder cab spelen. Op een transistor kan het geen kwaad.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

koentje_bassist schreef:Bij een buizenversterker kun je dat beter niet doen, zonder cab spelen. Op een transistor kan het geen kwaad.
+1!

Misschien heb je helemaal geen versterker nodig. Heb je geen DI-box dan ofzo? Of een Sansamp?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

tijdens het optreden gebruiken we in-ear als monitor. je hoort je (zang)geluid fantastisch!
We hebben dan wel een backline maar dat vormt alleen mijn geluid voor de mix.

Tijdens het repeteren gebruiken we ook de in-ear en prik ik mijn bas via een DI rechtstreeks in.
Werkt prima.

één nadeel je kan de sound van je bas niet echt lekker krijgen.
Dus neem een DI met toonregeling(EBS,Radial, etc)

Of als je ook nadenkt over draadloos kun je ook een freebass van Ashdown kopen.
Hier zit speakersimulatie op (geloof ik)
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ik gebruik mijn POD als DI!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Ik heb dit geprobeerd:
- Basspod-DI naar PA
- Versterker DI naar PA
- EBS Microbass naar PA
Ben het meest tevreden met mijn huidige setup:
Mipro draadloos systeem naar PA. Gebruik geen effects...dat dan weer niet.

Als zender gebruik ik de Sennheiser ew300 G2.
2 AA batterijen gaan zo een paar optredens mee. Een stuk zuiniger dan de G1.
Voor oortjes ben ik nog steeds aan het kijken.
De zanger/gitarist en zangeres van mijn vorige band zweren bij de Ultimate Ears 11 pro.
Dat kost dan weer 1200 euro, maar dan heb je wel op maat gemaakte oortjes met 4 speakers er in...

Ik wil niet meer anders in ieder geval! Zoektocht naar oortjes is niet een gemakkelijke, maar net als bij amps: proberen!
Weet wel dat ik de stock sennheiser oortjes zo snel mogelijk wil vervangen!
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Kosygin schreef:Ik heb dit geprobeerd:
- Basspod-DI naar PA
- Versterker DI naar PA
- EBS Microbass naar PA
Ben het meest tevreden met mijn huidige setup:
Mipro draadloos systeem naar PA. Gebruik geen effects...dat dan weer niet.

Als zender gebruik ik de Sennheiser ew300 G2.
2 AA batterijen gaan zo een paar optredens mee. Een stuk zuiniger dan de G1.
Voor oortjes ben ik nog steeds aan het kijken.
De zanger/gitarist en zangeres van mijn vorige band zweren bij de Ultimate Ears 11 pro.
Dat kost dan weer 1200 euro, maar dan heb je wel op maat gemaakte oortjes met 4 speakers er in...

Ik wil niet meer anders in ieder geval! Zoektocht naar oortjes is niet een gemakkelijke, maar net als bij amps: proberen!
Weet wel dat ik de stock sennheiser oortjes zo snel mogelijk wil vervangen!
Met die Sennheiser dopjes vind ik niks mis, maar ik kan me voor stellen dat op maat gemaakte dopjes veel fijner zijn. Hoe kun je eigenlijk oortjes 'proberen'? Lijkt me niet echt makkelijk!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Is het een optie om bij de gehoorman Exinore's te laten gieten en daar speakers in te laten zetten? Da's een optie bij hun.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Roro92 schreef:Is het een optie om bij de gehoorman Exinore's te laten gieten en daar speakers in te laten zetten? Da's een optie bij hun.
Als ik me niet vergis kun je gewoon de Exinore's zonder filters krijgen en dan (bijvoorbeeld) Sennheiser oortjes gebruiken en de Exinore's als omhulsel!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

tjoepatjoep schreef: Met die Sennheiser dopjes vind ik niks mis, maar ik kan me voor stellen dat op maat gemaakte dopjes veel fijner zijn. Hoe kun je eigenlijk oortjes 'proberen'? Lijkt me niet echt makkelijk!
Had bij mijn vorige band de Shure E2 oortjes. Die waren al beduidend beter dan de stock sennheiser oortjes.
Proberen kan, heb ik me laten vertellen door de eigenaar van https://www.in-ear.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie: https://www.in-ear.nl/demo_studio.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Het 3-weg systeem van hun kost volgens mij 850 euro.
https://www.in-ear.nl/in-ear_monitors.php?sub=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat om de Es3x. Deze zijn wat goedkoper dan de ultimate ears, maar schijnen net zo goed te zijn.

Wat mijzelf ook een mooie lijkt zijn de oortjes van livewires.
https://www.fidelitycustomearphones.net/ ... y-triples/" onclick="window.open(this.href);return false;
379 dollar voor een 3weg systeem.
Enig nadeel is dat deze uit de USA moeten komen...
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

In-ear kan erg prettig zijn, onze zangeressen gebruiken het altijd. Zelf gebruiken we een sennheiser 3056 met shure E2 oortjes. Een groot voordeel is dat het podiumvolume niet zo hoog is en je beter kunt horen wat je eigenlijk speelt en zingt.
Wat wel een paar dingen zijn om rekening mee te houden :
1) heeft je mengtafel voldoende aux-sends zodat iedereen een eigen mix kan krijgen
2) is er iemand die de zaalmix in de gaten houd zodat er niet bij het 2e nummer al een gitarist over alles heen blaast zonder dat iemand dat doorheeft.
3) zitten de frequenties van de setjes elkaar niet in de weg, oftewel ... heb je voldoende vrije frequenties ?
4) heb je een back-up voor het geval je op een specifieke lokatie je in-ears niet mag gebruiken ... wij hebben altijd een actieve monitor mee
5) neem altijd extra batterijen mee !

Eerlijk gezegd vind ik in-ear bijna een must voor zangers en zangeressen, voor de overige muzikanten is het maar net wat je wilt. Het is minder gesleep en tijdens het optreden heerlijk rustig voor je oren, maar je mist een stukje van het "live-gevoel".
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

phoerd schreef:In-ear kan erg prettig zijn, onze zangeressen gebruiken het altijd. Zelf gebruiken we een sennheiser 3056 met shure E2 oortjes. Een groot voordeel is dat het podiumvolume niet zo hoog is en je beter kunt horen wat je eigenlijk speelt en zingt.
Wat wel een paar dingen zijn om rekening mee te houden :
1) heeft je mengtafel voldoende aux-sends zodat iedereen een eigen mix kan krijgen
2) is er iemand die de zaalmix in de gaten houd zodat er niet bij het 2e nummer al een gitarist over alles heen blaast zonder dat iemand dat doorheeft.
3) zitten de frequenties van de setjes elkaar niet in de weg, oftewel ... heb je voldoende vrije frequenties ?
4) heb je een back-up voor het geval je op een specifieke lokatie je in-ears niet mag gebruiken ... wij hebben altijd een actieve monitor mee
5) neem altijd extra batterijen mee !

Eerlijk gezegd vind ik in-ear bijna een must voor zangers en zangeressen, voor de overige muzikanten is het maar net wat je wilt. Het is minder gesleep en tijdens het optreden heerlijk rustig voor je oren, maar je mist een stukje van het "live-gevoel".

Neem een pleasure board? https://www.tecamp.de/index.php?id=61" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
Plaats reactie