Naar welke winkel ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

T serieuze spul haal ik meestal tweedehands. Alleen de Gk top kon ik 2e hands niet vinden. Voor de rest (kabels, tunertje, pedaaltje, weetikmeveel) ga ik naar Westerhaven of Tonika in Groningen.

Beide zaken worden niet echt gekenmerkt door vriendelijk personeel, maar goed, ze willen je wel even te woord staan als je niet al te rare dingen vraagt.

Westerhaven is kleiner, maar heeft een meer uitgebreid bas assortiment. Leuk spul daar staan, als F-bas, lakland, fender, musicman, boerjes etc. Goeie zaak als je allerlei verschillende basjes wilt testen. ampaanbod vind ik minder. Handig dat de zaak ook een eigen gitaartech hebben. Heb mn GK top hier gekocht, puur omdat zij de enigen waren die em konden/wilden bestellen voor mij. Nadeel is dat Westerhaven zo goed als niet te bereiken per auto. Moet je al buiten de stad parkeren en met bus verder. Nouja je hebt nog een dure parkeergarage bij de mediamarkt, maar al dat gedoe is niet erg aantrekkelijk als je gewoon ff wilt kijken.

Tonika is beduidend groter, maar heeft minder speciale dingen. Veel van hetzelfde, voornamelijk fender en squier wat de klok slaat. Wordt laatste tijd wel beter. Amp aanbod is beter dan bij westerhaven, maar geen heel bijzondere dingen. Gk konden niet op verzoek leveren. Vooral de onvriendelijke eigenaresse valt op...korting is het verboden woord bij haar. krijg wel altijd een kop koffie. Ga meestal eerst naar Tonika, puur omdat zij beter te bereiken zijn voor niet stadjers, de auto kan gewoon voor de deur geparkeerd worden.

Poosje terug nagevraagd naar PA spul bij Tonika, maar de verkoper probeerde ons een beetje op te lichten. occasion powered mixer was compleet gereviseerd, de ingebouwde effecten waren van superieure kwaliteit, daar kon nieuwe digitale troep niet tegenop en t vermogen was genoeg voor zalen tot 250 man, ook voor een rockband als de onze volgens de verkoper. De uitspraak "k heb em zelf ook" bleef nog net uit. Een dag later even testen, bleek de ene helft van de knopjes en schuivjes te kraken en de ander ehlft deed het gewoon niet. Het vermogen was nog niet eens genoeg voor in de muziekzaak zelf! mn lage B trok die set absoluut niet, het was gewoon troep. Maarja, zei dezelfde verkoper, dat ouwe ding was natuurlijk ook allang door de techniek ingehaald :S.
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Snaren en kleingoed: Dirk witte.
De rest waar ik het maar vandaan kan halen. Zo komt mijn eerste bas van Feedback. Mijn cab 2de hands uit hoogeveen. Mijn top uit Duitsland (soundhaus) en me p-bas uit Antwerpen (2de hands ook)

Gewoon kijken waar je het het beste kan krijgen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

dejohan schreef:
wombatboter schreef:Voor reparaties heb ik het geluk dat ik Paul Belgrado al jaren ken, in mijn ogen de beste luthier/reparateur die er rondloopt...in een mum van tijd brengt hij het beste boven in elk instrument...
Kwaliteit zal wel ok zijn, maar snel zou ik hem niet noemen. Onze zanger heeft er een ukelele liggen die een element nodig heeft, en dat duurt nu al enkele maanden...
Dat klopt...Paul is immens traag maar de oorzaak ligt grotendeels in het feit dat hij teveel dingen aanneemt en moeilijk "nee" durft zeggen tegen muzikanten die met een probleem zitten. Gevolg is dat sommige spullen weken, maanden en zelfs langer kunnen blijven liggen..Je mag de termijn vaak gewoon X3 doen..
Ik heb het geluk dat ik zijn eerste en grootste klant was (heb ongeveer een elftal (?) bassen door hem laten bouwen) en vermits hij hier op tien minuten vandaan woont mag ik er al eens snel binnenspringen.
Hij is echter aan het afbouwen (pakt veel minder aan) maar hij blijft in mijn ogen de absolute nummer één hier in Belgie op reparatievlak..
what fools these mortals be
Lindaas
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 jan 2005, 18:25

Bericht door Lindaas »

al mijn spullen die ik nu heb, komen van Klomp in Den Bosch.
Een prima winkel en goeie service, en geen bullshit.
(trouwens, de halve band draait op de spullen van Klomp bedenk ik me nu.)
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Das toevallig, wij halen (als we het nieuw halen) alle spullen ook bij Klomp. Zeker niet bij die andere winkel in den bosch.
Tegenwoordig komen we er iets minder omdat we nu bedrukte plectrums hebben welke goedkoper zijn als normale ;-)

Enkele versterkers en cabs die ik gehad heb of nog heb komen daar vandaan. Gezellig winkel om ook gewoon weleens langs te gaan en ff wat te buurten.
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Musicoffice in Kapellen is failliet (en stelde zoieso al bijster weinig voor)

Nog twee voor België

Muziek&Visie, Antwerpen, https://muziekvisie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mike's Music, Kalmthout, https://www.mikesmusic.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

en muziek dijkman is in alkmaar en amsterdam, niet utrecht :)
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Jack

Bericht door Jack »

Bazz Lightyear schreef:en muziek dijkman is in alkmaar en amsterdam, niet utrecht :)

Spanjaard zit in alkmaar.https://www.spanjaardmuziek.nl/shop/index.php..
Dijkman toch ook in Utrecht..???(oh nee da's Dirk Witte, sorry. :oops: )

Aanvulling: Hartman in Broek op Langedijk...(verdere gegevens weet Chris wel)
en American Guitar Store in Enschede.. https://www.theamericanguitarstore.com/
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Nederland Muziek, Almere https://www.nederlandmuziek.com/
Yamaha RBX JM2.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23025
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Ik pas het aan... overigens stonden American Guitar Store en Hartman er al bij. Wat betreft de correcties: ik heb overgenomen wat ik in dit topic vond, dus er zal vast nog meer niet helemaal kloppen - gelukkig hebben de meeste shops een web site waar wel het juiste adres op staat.

EDIT: Done.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Dirk Witte heeft tevens een filiaal in Utrecht, en misschien is het handig om ze op stad te rangschikken, verder kan Staffhorst er ook bij in Utrecht (maar da's wel een klotewinkel...), en Feedback heeft ook een filiaal in Utrecht (tevens klote)
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23025
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Staffhorst staat er al bij. Feedback pas ik aan.

Nu ook geordend per provincie.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Bericht door 4$ »

Limburg klopt niet helemaal.

Stockenhof ligt in Beek-Ubbergen en das in een andere provincie dan Beek(lb).

Guus Arons in Heerlen https://www.arons.com
Daan Smit in Maastricht https://www.mh-daansmit.nl
Muzikaza in Roermond https://www.muzikaza.com
Warner Musical Supplies in Brunssum
Muziekhuis Lyana in Stein https://www.lyana.nl

Ik kom zelf maar zelden in een van deze zaken. BIj Guus Arons werkt ene Richard in de GuirtarShop die erg kundig is en je bas prima kan afstellen. Ook erg leuke gast.
Warner in Brunssum is ook een aardige zaak. De eigenaar "Rien" is erg gezellig en daardoor kan het voorkomen dat je lang moet wachten of lang aan de praat bent. Hij is erg kundig op het gebied van amp-onderhoud en reparatie.
Daan Smit......zzzzzzzzzzzzlaapverwekkende winkel met dito personeel.
Muzikaza nog niet geweest.
Lyana heb ik weinig ervaring maar is wel een leuk winkeltje.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
schorrebass
Berichten: 698
Lid geworden op: 09 nov 2007, 19:08

Bericht door schorrebass »

@ angelo: :thumbsup: per provincie
In Zeeland verkopen ze soms ook een bas :roll:
Den Dekker in Kapelle vlakbij het station (stoptrein).
Zwier in Vlissingen heeft in een klein winkeltje een klein hoekje met bassen, oa een aantal Michael Tobias Design.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23025
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

schorrebass schreef:@ angelo: :thumbsup: per provincie
In Zeeland verkopen ze soms ook een bas :roll:
Den Dekker in Kapelle vlakbij het station (stoptrein).
Zwier in Vlissingen heeft in een klein winkeltje een klein hoekje met bassen, oa een aantal Michael Tobias Design.
Zeeland rulezzzz.... (ik Zeeuw, ooit)
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Plaats reactie