My Name Is Michael

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

My Name Is Michael

Bericht door VDBROEK81 »

...ik afgelopen zondag mee naar het tribute concert van het "My name Is Michael" programma :roll: , staat daar toch een lekker bandje te werken. Iemand enig idee wie hierin speelden?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb iets gelezen van wat bevriende muzikanten die met dat programma in Nederland zijn gaan spelen (had iets gelezen van de HVH zaal of zoiets, kan dat ?) ...Als het die zijn die ik denk dat het zijn zou het Patrick Dorcean op drums en Pieter Van Malderen zijn (hebben beiden een tijd geleden op een cd van me meegespeeld). Andere toetsenist kan Hans Francken zijn (bekend van bij Clouseau) en de gitarist hier in Belgie was Bert Verschueren (maar die laat zich af en toe vervangen wegens drukbezet). Bassist weet ik niet maar het kan eventueel Bert Candries zijn. Enig idee hoe die eruit zag ? Sorry voor de vage inschatting maar het is nogal een inwisselbare groep.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

Hi Wombat, bedankt voor je reaktie. Ik heb even met jou namen gezocht naar foto´s maar eerlijk gezegd herkende ik er weinig. Is ook lastig van een afstand. Gitarist, speelde op een nogal opvallend fel gekleurde gitaar. Drummer en bassist leken wat op Ceryl Directie en Jay Tee...maar ze waren het niet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Patrick is een kleine kale Haitiaan en kan zijn dat het Roberto Mercurio op bas is (ook al een kleine kale bassist) :-)
Ik heb de toetsenist eens ge-smst om iets meer te weten...
Kan ook zijn dat ik er ook volledig naast zit hoor.. :oops:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Heb net bericht gehad, was inderdaad Roberto Mercurio op bas (bekend in Belgie van bij Natalia, Brahim, Barbara Dex en zoveel anderen, erg goeie bassist zonder kapsones en verborgen agenda)
Verder inderdaad Dorcean op drums, Tom Lodewijckx (gitaar) en Hans Francken (beiden Clouseau) en Pieter Van Malderen op toetsen
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

Wat leuk dat je dat gevonden hebt! Bedankt. De nummers waren opvallend goed gespeeld, zeker als je nagaat dat er in die Jackson nummers nogal wat electronica schuil gaat. De gitarist kon de solo´s ook uitstekend aan.
Qua bassist, kan het alleen maar beamen wat je schrijft.

Nogmaals bedankt voor je moeite.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Graag gedaan...Roberto is eigenlijk stiekem één van de meestgevraagde bassisten van ons land. Speelt geen noot te veel en altijd in functie van de groep. Hij kan een heel optreden de basis zitten spelen en maar één "pluck" spelen maar die zit er dan zo goed in dat je je die herinnert. Hij leest ook erg goed maar wuift dat altijd wat weg als "ik kan me behelpen".
Nochtans heeft hij een erg goeie techniek en kan diverse stijlen aan.
Ooit zat hij in een grote begeleidingsgroep en één van de gasten was Mark King. Die was nog niet aangekomen op de soundcheck en Roberto speelde op de bassen van King. Net op dat moment kwam King aan en die zei lachend "Je speelt het beter dan mij..".
Verder is het ook een alleraardigste kerel, geen ego en niet achterbaks..Minder gehaaid dan Vincent Pierins en men opteert vaak voor de sympathieke en strakke Roberto. Hij speelt ook vaak samen met Dorcean dus dat klikt erg goed.
what fools these mortals be
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

wombatboter schreef:Graag gedaan...Roberto is eigenlijk stiekem één van de meestgevraagde bassisten van ons land. Speelt geen noot te veel en altijd in functie van de groep. Hij kan een heel optreden de basis zitten spelen en maar één "pluck" spelen maar die zit er dan zo goed in dat je je die herinnert. Hij leest ook erg goed maar wuift dat altijd wat weg als "ik kan me behelpen".
Nochtans heeft hij een erg goeie techniek en kan diverse stijlen aan.
Ooit zat hij in een grote begeleidingsgroep en één van de gasten was Mark King. Die was nog niet aangekomen op de soundcheck en Roberto speelde op de bassen van King. Net op dat moment kwam King aan en die zei lachend "Je speelt het beter dan mij..".
Verder is het ook een alleraardigste kerel, geen ego en niet achterbaks..Minder gehaaid dan Vincent Pierins en men opteert vaak voor de sympathieke en strakke Roberto. Hij speelt ook vaak samen met Dorcean dus dat klikt erg goed.
oude thread, maar dit kan ik enkel beamen.
Heb paar keer met Roberto gepraat, en hij is echt een super gast.

Echt een bassist die weet hoe hij de band moet voorzien van het nodige grooves en low-end. Altijd een plezier om hem te zien spelen.
less is more!
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Plaats reactie