Bas uit de States halen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Yuomay
Berichten: 2553
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:03

Bericht door Yuomay »

Je krijgt er zelfs geld voor :dance:
Try something different.

Mentally Retarded Friend: Myspace; Facebook
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

wombatboter schreef:
BassAgent schreef:Naja, als-ie de gigbag (die trouwens errug goed is) in een hoop piepschuim in een ruime doos doet kan er weinig mis gaan dus?

Het vervelende met UPS en FedEx ten opzichte van USPS (heb ik me laten vertellen) is dat ik $175 aan verzendkosten méér betaal bij eerstgenoemden.

Ik heb een tijdje geleden mijn Helborg bas opgestuurd naar Spanje in een gigbag die goed ingepakt was met extra piepschuim in een dikke kartonnen doos. Hoe ze het doen is me een raadsel maar er was toch schade aan de bas (één van de volumeknoppen was gebarsten). Vermoedelijk is een koffer toch altijd iéts veiliger ?
Ik weet het wel, ik heb het al meermaals aangegeven. Er wordt serieus met de pakketten gesmeten ! Dan mag je nog in zeven talen 'breekbaar' vermelden, er wordt altijd mee gesmeten !
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

Nieuwe sticker:
"Contains: Nitroglycerin"

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

:worship:
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Jack

Bericht door Jack »

Let wel stelletje grappen makers...

Ludo heeft wel gelijk.....
En dat weet ik omdat wij alle 2 in de zelfde tak van sport zitten,,,en derhalve nog wel eens wat zien ,,,zeg maar :wink:
Gebruikersavatar
Lifto
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 dec 2008, 11:34

Bericht door Lifto »

Morgen gaat er voor mij vanuit Puerto Rico een Aguilar DB750 op de post via USPS! Laat ik op z'n minst zeggen dat ik het spannend vind!
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Jack schreef: En dat weet ik omdat wij alle 2 in de zelfde tak van sport zitten,,,en derhalve nog wel eens wat zien ,,,zeg maar :wink:
Ik heb het ook al tot m'n scha & schande gemerkt dat de "luggage handlers" er blijkbaar in slagen om een volledig met fluo-oranje "fragile-stickers" beplakte doos te doorprikken met de tand van een vorkheftruk... Pijnlijk als het dan gaat om een Fender Jazzmaster "Custom Color" uit 1965 die hierdoor ernstige lakbeschadigingen oploopt.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Om maar wat tegengas te geven; ik heb zes bassen uit het buitenland opgestuurd gekregen (vijf uit de States en eentje uit de UK) en nergens een schrammetje.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
AceyDeucey
Berichten: 413
Lid geworden op: 09 apr 2007, 20:19

Bericht door AceyDeucey »

Ik hoef er gelukkig niet meer over na te denken, de beste man heeft besloten hem voorlopig zelf te houden..
Yamaha BB 414
Music Man StingRay ltd. '06
Music Man Bongo HH black sparkle
Modulus Flea-Bass

Markbass CMD121
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Ik wil een body uit de States halen....kost me incl shipping +/- $ 275,-. 2e hands body wel te verstaan...

Voor instrumenten betaal je invoerrecten, geldt dit ook voor alleen een body? Iemand toevallig ervaring?
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ja, geldt ook voor een body helaas.
Toen ik nog veel kocht uit de US hield ik 25% van de totale prijs in euro's aan als extra invoerbelasting. Maar dat klopt misschien niet helemaal meer qua koers.

Via UPS lukte het nog wel eens om via de verkoper de waarde een stuk lager op het pakket te zetten. Scheelde een hoop centen. Maar goed, werkt(e) niet altijd..
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Ja was dr ook al bang voor inderdaad....ga eens kijken of ik de beste man zover kan krijgen om de waarde te verlagen voor Customs 8)

Thanks.
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Wat wordt er dan gedaan als ontdekt wordt dat de waarde te laag ligt? Blijft dat pakje daar dan liggen totdat de verzender/ontvanger de juiste douanekosten betaalt? Komt daar een boete bij? Hoe zit dat precies?
Geldt dat overigens ook voor een transactie binnen de EU of geldt er hier een volledig vrij verkeer van goederen (incl instrumenten)?
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15089
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Blackadder schreef:geldt er hier een volledig vrij verkeer van goederen (incl instrumenten)?
:jaaaaa:
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Hoera daarvoor!
Ca c'est moi: CLIQUE
Plaats reactie