GAS voor de Contrabas ( Centraal Contrabas-topic )

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bassix
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 okt 2008, 10:28

Habbekrats

Bericht door Bassix »

Hi DiDi....

Had ik de bass maar duurder gemaakt.... EEN HABBEKRATS.....!!

hahahaha... maar serieus, ik hoop dat je er veel lol mee gaat beleven, want het CB Gas gaat nooit meer over. Ik ben met de habbekrats nu aan het shoppen naar een vervanger met meer Umpfff... Ik heb van Eric D een aantal goede tips gehad en mik nu op een Oostduitse schoonheid. Ik heb in Essen een leuke zaak gevonden die redelijk betaalbare bassen kan leveren. Dus ga ik mijn Duits oefenen voor een mega deal. Ik zal je op de hoogte houden wat voor bass het is geworden.

Grtz

Ow ja.... de zaak staat hier.

https://cgi.ebay.de/Guter-Kontrabass-Ebe ... 2eac95ca01" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de foto ziet de bass er prima uit. Afstelling door de firma zelf en ze sturen hem zelfs op.
Laatst gewijzigd door Bassix op 29 apr 2010, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Welke zaak is dat? Natuurlijk onmisbare informatie hier in het Centraal Contrabas-topic! 8)
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Maar je moet het wel op de goede plaats doen natuurlijk. In de buurt van de kam.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Nardix schreef:Maar je moet het wel op de goede plaats doen natuurlijk. In de buurt van de kam.
Dat spreekt voor zich. :wink:
Bassix schreef:Hi DiDi....

Had ik de bass maar duurder gemaakt.... EEN HABBEKRATS.....!!

Grtz
:lol: Nee, meer had ik er ook echt niet voor gegeven. Zoals ik al zei: het is een basje om de smaak voor de contrabas op te wekken. Of het me ligt. Het zal niet lang duren of ik ga, net als jij, op zoek naar iets beters en dan gaat ie voor weer een paar tientjes minder door naar de volgende die eens wil kijken of het wat voor hem/haar is. Ik wilde echt niet beginnen met een bas van over de € 500,-.
Zo ben ik ook met de basgitaar (her)begonnen. Steeds een tandje hoger. Ik ben calvinistisch genoeg om te vinden dat je een goed instrument wel moet verdienen ( en dan spreek ik voor mezelf ).

@ allen : vergeef me mijn gretigheid :oops: ik post hier zoveel dat het haast een persoonlijk topic lijkt. Ik ben gewoon erg geraakt door dit instrument. Voelt een beetje als "thuiskomen".
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Ik zou er eigenlijk wat meer aandacht aan moeten besteden. Die ouwe reus staat daar maar.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik ben de moeilijkste niet: voor een zacht prijsje kom ik 'm bij je afhalen. Ben jij d'r ook maar weer vanaf joh... :D

Ik zit nu een beetje op ebay te kijken voor electric upright basses. Daar kom ik een paar Palantino's tegen voor wénag. Is dat Palantino een beetje leuk spul om mee te beginnen, of zeggen jullie - de kenners - van nee, lamaar leggen?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Als je dan upright bass (Of contrabas voor het Nederlandse volk) speelt, dan moet het wel een echte zijn.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Nardix schreef:Als je dan upright bass (Of contrabas voor het Nederlandse volk) speelt, dan moet het wel een echte zijn.
+1 Weet nooit hoe je zo'n bezemsteel vast moet houden, is echt weer heel anders dan een contrabas. Als je contrabas wil spelen zou ik echt voor een akoustische gaan. Ik heb zelf wel een beetje een hekel aan het gesleep met zo'n enorm ding, maar dat moet maar voor lief nemen. De ervaring om erop te spelen is onvervangbaar, voor mij.
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

:stupid:
Gebruikersavatar
PPonBass
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 dec 2008, 14:36

Bericht door PPonBass »

Ja hoe neem je zo'n ding eigenlijk mee? Mijn zoon kwam laatst een oudklasgenoot met contrabas tegen bij de trein. Dat kan dus blijkbaar. Maar past ie eigenlijk wel in een normale auto? (In onze Citroën BX waarschijnlijk wel als we de bank neerklappen, denk ik.)
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Mijn leraar kan er twee meenemen, en zijn auto is ongeveer zo groot als een Peugeot 205.

Er zijn trouwens ook wieltjes die je i.p.v. de punt kan gebruiken om je bas te verplaatsen.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

PPonBass schreef:Ja hoe neem je zo'n ding eigenlijk mee? Mijn zoon kwam laatst een oudklasgenoot met contrabas tegen bij de trein. Dat kan dus blijkbaar.
Met wieltjes :

Afbeelding
Gebruikersavatar
PPonBass
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 dec 2008, 14:36

Bericht door PPonBass »

Ja dat zei die jongen al: "Ik heb m'n caravan bij me". Ik neem aan dat hij wieltjes had. Maar op de fiets meenemen gaat lastiger worden vermoed ik.
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Er zitten draagbanden aan zo'n tas...
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik kies bewust voor een elektrische, die zijn qua omvang wat minder groot. Heel groot is mijn huis niet, en zo'n electrische kan ik beter wegmoffelen in een hoekje dan zo'n enorm apparaat. Ik denk ook dat een electrische makkelijker door te versterken is - en een goede verhouding kan vinden binnen de band - dan een akoestische. Vandaar mijn keuze.
Zoiets heb ik in mijn hoofd:
Afbeelding
de grote storthoop heeft gesproken
Plaats reactie