Pieptoon in rechter oor

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

britsie schreef:
-AR- schreef:Op maat gegoten doppen voorzien van filters met vlakke demping. Ik gebruik Exinore ER doppen, 15dB demping. Gekocht bij Schoonenberg. Kostten me wel 160 of 170 euro.

-AR-
Niet persoonlijk hoor -AR- : maar hoeveel heeft je bas gekost en hoeveel is je gehoor je waard? :wink:

Zoals in mijn onderschrift staat, vind ik de aankoop van mijn Elacin-oordoppen de beste muziek-investering die ik ooit gedaan heb. (En devolgende zullen ook -15dB doppen zijn)
:bat: Nee hoor, ik kan het hebben :) Mijn gehoor is me bij wijze van spreken alles waard, want ik leef van de muziek.

Dat ik die bedragen noemde heeft er mee te maken dat er ook iets goedkopere alternatieven schijnen te zijn. Een collega van mij speelt met harde gegoten doppen en die kostten dacht ik pakweg 50 euro minder. Daarnaast is het zo dat niet iedereen achteloos een dergelijk bedrag uit z'n portemonnee trekt, hoe goed besteed het ook is. Sommigen spelen op instrumenten die dat gekost hebben. Maar in verhouding tot niet meer kunnen spelen is het een schijntje, dat is waar.

-AR-
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

Waar krijg je op maat gemaakte gehoorbescherming voor 50 euro??

Daarnaast een waarschuwing voor diegene die zuinig is met trommelvliezen en gehoorbeentjes en alles wat zich daarachter bevind;
pas aub op waar je een afdruk laat maken. Veel mensen zijn helaas niet bevoegd om een afdruk te mogen maken en het blijkt helaas te gebeuren dat er vergeten wordt om b.v. een watje in iemands oor te plaatsen en dat het afdruk materiaal nog net niet de neus uit komt... Een gewaarschuwd mens telt voor.... :jaaaaa:

In de audicien wereld zijn er 2 keurmerken: StAr en een bruinige sticker bij de deur met AUDICIEN
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

baskikker schreef:Waar krijg je op maat gemaakte gehoorbescherming voor 50 euro??
Ik zei "pakweg 50 euro MINDER", dus ik bedoelde zo rond de 120 euro... Heb nog gezocht maar kon de naam van het bedrijf niet meer terugvinden. Ze komen bij je aan huis om de afdruk van je oor te maken.
baskikker schreef:Daarnaast een waarschuwing voor diegene die zuinig is met trommelvliezen en gehoorbeentjes en alles wat zich daarachter bevind;
pas aub op waar je een afdruk laat maken. Veel mensen zijn helaas niet bevoegd om een afdruk te mogen maken en het blijkt helaas te gebeuren dat er vergeten wordt om b.v. een watje in iemands oor te plaatsen en dat het afdruk materiaal nog net niet de neus uit komt... Een gewaarschuwd mens telt voor.... :jaaaaa:
Dat zal ik in de gaten houden. Bij Schoonenberg werd het wel goed gedaan volgens mij. Met watje ook.

-AR-
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik sluit me volledig aan bij het oordoppen verhaal.

Koop op zijn minst een setje Alpines, prima dingen en gebruik ze ook. Het is even wennen maar het is heerlijk om na een avondje repeteren, optreden of een concert die dingen in de auto pas weer uit te doen en gewoon een fris hoofd te hebben.
(iedereen kent wel dat doffe gevoel in je hoofd van overbelaste oren). Zelfs in een lawaaige kroeg doe ik die dingen regelmatig in als de speakers weer eens op max. staan te schallen.

Ik begrijp ook niet dat zelfs medebandleden geen doppen in hebben, enkel de drummer en ik. De volumes zijn soms enorm en als we een paar jaar verder zijn verwacht ik 2 dove gitaristen en een dove zanger... :cry: .

Maak ook niet de vergissing door industriedoppen te gebruiken, die dingen dempen enorm veel mid en hoge tonen zodat de muziek volledig dood is. Als je voor maatwerk gaat vergeet niet expliciet muzikanten-doppen te nemen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23040
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Ik heb deze:

Afbeelding
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

TMF en Schoonenberg Hoorcomfort hebben nu ook een actie met Noizezz gehoorbescherming. Een setje wat je zelf op maat kan maken met verschillende dempers voor 15 euro.
Tactische set, vlakvoor het festival seizoen!
We hopen er veel van te verkopen.
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Zingen met harde doppen is een no go trouwens!!
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

baskikker schreef:TMF en Schoonenberg Hoorcomfort hebben nu ook een actie met Noizezz gehoorbescherming. Een setje wat je zelf op maat kan maken met verschillende dempers voor 15 euro.
Tactische set, vlakvoor het festival seizoen!
We hopen er veel van te verkopen.
Ik hoop het ook...er zijn al te veel beschadigde oortjes. Voor 15 euro hoeft niemand het te laten.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

AmericanIdiot schreef:Ik begrijp ook niet dat zelfs medebandleden geen doppen in hebben, enkel de drummer en ik. De volumes zijn soms enorm en als we een paar jaar verder zijn verwacht ik 2 dove gitaristen en een dove zanger... :cry: .
In de band ben ik ook de enige met doppen in... :roll: :nono:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Een keer auditie gedaan bij een metalband. Ik was m'n oordoppen vergeten, maar de band weigerde op een lager volume te spelen. Ik heb vroegtijdig mijn auditie afgebroken en direct naar huis gegaan zonder wat van me te laten horen. Oren zijn echt heel belangrijk! Mijn standaard dopjes (dus niet gegoten) beginnen echt "op" te raken, dus binnenkort echte gegoten aanschaffen. :)
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Ik ga tegenwoordig ook niet meer naar een optreden of feestje zonder mijn' op maat gemakte oordoppen.
Die van mij zijn met een 25dB (vlakke) filter en ik kan zeggen dat dit op verschillende momenten echt wel een zegen was.
Zeker als je na afloop van een feestje verschillende maten hebt die met een piep in hun oren zitten.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Rieno schreef:
Lexes schreef: Spelen kan dus altijd wel en bij optredens zorgen voor goede gehoorbescherming. En dan bedoel ik niet die goedkope gele pluggen.
Er is niets mis met die goedkope gele pluggen, gaat erom dat er gedempt wordt.
Het enige verschil tussen de goedkopere pluggen en de aangemeten filters is de 'EQ' waarmee gedempt wordt.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Clunk schreef:Er is niets mis met die goedkope gele pluggen, gaat erom dat er gedempt wordt.
Het enige verschil tussen de goedkopere pluggen en de aangemeten filters is de 'EQ' waarmee gedempt wordt.
Die gele dingen dempen vooral veel mid en hoog waardoor je van de muziek niet veel meer hoort. Voor nood is het prima, altijd nog beter dan niks, ik heb zelf een keer 2 watjes in mijn oren gestopt op een festival omdat ik niks bij me had. Beter zo dan een gehoorbeschadiging.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Toon Doof
Berichten: 4551
Lid geworden op: 12 mar 2010, 17:22

Bericht door Toon Doof »

Heb meteen een setje besteld boys and girls
vorig repetitie stond de zaak zooo luid dat de zang niet eens hoorbaar was door de PA... :shock:
vragen om stiller te zetten lukt me niet zo te zien...
Heb de hele week kunnen genieten van feedback in m'n kop...
gedaan met die onzin!
...for what it's worth.
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Dat klinkt echt niet goed inderdaad.

https://www.gehoorbeschermers-oordoppen. ... yplug.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die oranje gebruikt onze zanger. Goedkoop en werken prima. Op maat gemaakt is echter altijd fijner. Je geluid blijft gewoon overeind en dat is ook wat waard.
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Plaats reactie