Bandproblemen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Stijn_fi
Berichten: 380
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:12

Bericht door Stijn_fi »

Adriaantje toch...
Verstand op nul en nadenken.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik ben op een leeftijd gekomen dat ik me er niet voor schaam om mijn fouten toe te geven.
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Bericht door Jeroen.D »

@ Haico, thnx :wink:

@ American Idiot, je hebt gelijk. Het lijkt er ook wel op dat we dit dal toch te boven gaan komen. Hopelijk zonder in een nieuw te vallen :D

@ Stijn, met de drummer komt ook wel ok. We hebben hem op de hoogte gebracht en voor het schrijven gaan we toch allen tezamen doen, maar wel met dat we het rustiger gaan doen, minder geluid en meer nadenken over de muziek. Samenspraak, etc. :)

@ Adriaan, dankje, we doen ons best :D

Aan iedereen: heel veel dank voor de steun en hulp, erg fijn dat hier zoveel mensen steun geven en hulp!
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Bericht door Eviobass »

Ik zit nu een tijdje in een Metalband, maar t schiet nie echt op.
Ik heb ook het gevoel dat t verder niks gaat worden, maar ik wil ook weer niet stoppen omdat ik bang ben dat de vriendschap ook verdwijnt.
Soiezo zoek ik naar een andere (serieuzere band), maar die is niet te vinden in mijn leeftijdscategorie niet echt te vinden. Ik ben 14.

Weten jullie wat ik moet doen of waar ik een goede band/ muziekanten kan vinden?
It's all about the groove, dude
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Eviobass schreef:Ik zit nu een tijdje in een Metalband, maar t schiet nie echt op.
Ik heb ook het gevoel dat t verder niks gaat worden, maar ik wil ook weer niet stoppen omdat ik bang ben dat de vriendschap ook verdwijnt.
Soiezo zoek ik naar een andere (serieuzere band), maar die is niet te vinden in mijn leeftijdscategorie niet echt te vinden. Ik ben 14.

Weten jullie wat ik moet doen of waar ik een goede band/ muziekanten kan vinden?
Goede metalbands vinden heb ik altijd een crime gevonden. Je metalsmaak moet overeen komen, dan moeten de niveau's nog overeen komen, wat zeker binnen metal een gigantisch probleem kan opleveren. Bij mij persoonlijk had ik altijd het probleem dat ik niet echt fan ben van old skool metal, en de meeste metalheads juist wel.

Als je het niet leuk vindt zou ik eruit stappen, maar ik heb zelf niet echt ervaring met vrienden in een band zitten. Heb wel nog redelijk veel contact met leden van mijn oude bandjes.
Als je het nog wel leuk vindt kun je natuurlijk doorgaan en ondertussen zoeken naar een ander bandje. Je zou kunnen proberen via gitaardocenten iets te vinden, dat wil nog wel eens werken.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Stijn_fi
Berichten: 380
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:12

Bericht door Stijn_fi »

Wat bedoel je precies met "het schiet niet echt op"? Het oefenen van de nummers, het opbouwen van het repetoire, het regelen van optredens..? En het gevoel dat het niks gaat worden, waar ligt dat aan? Verder hoef je niet bang te zijn dat die vriendschap verdwijnt, als het maar goede vrienden van je zijn en jij en die andere gasten het belangrijk vinden om die vriendschap te onderhouden, tenzij ze je niet meer willen spreken omdát je uit de band stapt...

Waar je een goede band/muzikanten kan vinden? Goede muzikanten vind je wel, maar bijna alle goede muzikanten zijn ook waardige bandleden en zul je dus alleen in bands vinden... Je kunt dus beter zelf een bandje beginnen en via wat formatiewisselingen steeds dichter bij een sterke formatie komen, dan proberen een bandje te vinden die bij jou past én die je ook nog eens nodig heeft, want dat is best moeilijk.
Verstand op nul en nadenken.
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Bericht door Eviobass »

We zijn nu 9 maanden bezig en we hebben nog niks behalve een helft van t meest standaard metal nummer ooit, terwijl ik t juist leuk vind om volledig buiten de lijntjes te kleuren.
Ik heb ook niet het gevoel van: Dit is eventjes beginnen, we gaan binnekort echt bezig zijn.
Ik zal t bij t begin van t schooljaar als we weer gaan jammen tegen ze zeggen, en hopen dat t dan wat gaat worden (:.

Ik ga ook blijven zoeken naar een andere band, proberen om er via via te komen.
It's all about the groove, dude
Gebruikersavatar
Stijn_fi
Berichten: 380
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:12

Bericht door Stijn_fi »

Jullie zijn al 9 maanden bezig met 1 half nummer?
Verstand op nul en nadenken.
Gebruikersavatar
Eviobass
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 jun 2008, 16:58

Bericht door Eviobass »

1 half eigen nummer, stuk of 5 riffs en 2 cover.
Kan ook trouwens zijn dat t iets minder is dan 9 maanden ( zit eerder rond de 5-6)
It's all about the groove, dude
Gebruikersavatar
Stijn_fi
Berichten: 380
Lid geworden op: 27 jun 2010, 00:12

Bericht door Stijn_fi »

Hm ja, dat is inderdaad niet echt veel actie. Waar ligt dat vooral aan denk je, repeteren jullie met de band maar heel weinig (1 keer per maand?) of repeteren jullie wel eens per week en gebeurt er gewoon niets in die tijd?
Verstand op nul en nadenken.
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

Is het niet (en niet lullig bedoeld) de leeftijd en onervarenheid... Ik heb rond die leeftijd ook in diverse punkbandjes (en hey hoe moeilijk is dat) gespeeld die nooit echt heel erg keel verder kwamen dan twee halve nummers.

Je leert er wel weer van en doet weer wat contacten op en wie weet als mensen wat muziekaal gegroeid zijn speel je een paar jaar later weer eens samen in een band. Ik ben er gewoon bang voor dat het een proces is waar je door heen moet.... Je kunt ook op marktplaats en advertentie zetten of muziekantenbank. Maar wat ik zou doen is kijken of je niet in een bestaande band erbij kan. Ik neem aan dat je bassist bent dus dat maakt het alweer iets makkelijker. Hou bv advertenties bij de oefenruimte of lokale muziek winkel in de gaten.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Gisteren opgetreden met Miss Jagger, de Stones-geinspireerde groep waarmee ik al anderhalf jaar aan de weg timmer zonder veel succes. Ik kan een Spinal-tap achtig boek schrijven over wat er allemaal gebeurd is en hoe het onheil ons maar bleef achtervolgen.
Deze week nog eens voor de zoveelste keer gerepeteerd en ik merkte dat ik het beu gespeeld was, ik vond het zelfs plotseling saai om nog fretless te spelen en het frisse was er voor mij volledig af (terwijl we eigenlijk nog maar nauwelijks live gespeeld hebben)
Na het optreden gisteren zaten we met zijn allen aan tafel (het zoveelste absurd gespreksthema aan tafel : of het wel geschikt was dat er een staart aan het kostuum van de zangeres hing waarna dit werd verdedigd door te zeggen dat het een exacte kopie was van het kostuum van Jane Fonda in Barbarella :facepalm: ).
Ik trok het niet meer en heb gezegd dat ik er mee ging kappen, dat mijn kaars uit was en ik me verveelde tijdens dat repertoire.
Ik was niet meer geboeid en keek er niet meer naar uit (ik kan geen Satisfaction of Brown Sugar meer horen).
De bezieler van de groep was sprakeloos (ik was één van de vaste peilers) en is wat later gewoon stil vertrokken.
Ik vermoed dat het niet zo makkelijk zal zijn om een andere bassist te vinden (die zal het misschien anders aanpakken want ik interpreteerde het volledig fretless)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CAMwOsoT4WM[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Wel begrijpelijk, zal ook wel een opluchting zijn achteraf... Het idee was leuk, maar misschien toch iets te vergezocht of gewoon raar?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Inderdaad... ik blijf het een leuk idee vinden maar het boekingskantoor kreeg het gewoon niét verkocht. Te vreemd voor Stones fans en te raar voor "gewoon" publiek.
Gisteren gespeeld voor een doorsnee publiek en was één van de weinige keren dat ik geen idee had wat die er eigenlijk van vonden. Ik kon echt niets opmaken uit hun reacties (andere groepsleden hadden hetzelfde gevoel).
Ik voel me ook opgelucht maar jammer voor de anderen want het is het zoveelste worst case scenario dat ze meemaken..
what fools these mortals be
Haico

Bericht door Haico »

Sjonge WBB. Zo veel energie erin gestoken. Vervelend!
Plaats reactie