2x Gibson SG gejat

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

2x Gibson SG gejat

Bericht door bobbelmans »

Ik las dit op de site van Punx.nl
( https://www.punx.be/forum/3/8227/0/2_gib ... 06_jl..htm" onclick="window.open(this.href);return false; )
Ken de jongens verder niet persoonlijk, wel hun muziek :jam: .
Allemaal oogjes open houden dus. ( het gaat dan weliswaar om g*t*r*n maar goed.....)



Donderdag 17 juni 2010 zijn er in popzaal dB's in Utrecht na het optreden van Rene SG en Apache twee Gibson gitaren van de band RENE SG gestolen.

Het gaat om een zwarte Gibson Les Paul Custom uit 1978 met serienummer 72828588.
In de originele zwart/grijze koffer met rode bekleding aan de binnenkant.
Slijtageplekken achter op de hals en achter op de body, hij ziet er gebruikt uit.
Herkenbaar ook aan de grafiet zadels, die erop zitten in plaats van de originele goudkleurige zadels.

De andere gitaar is een zwarte Gibson SG Standard uit 2004.
Deze gitaar ziet er nog goed uit, slechts een paar kleinere beschadigingen op de randen van de body.
Ook deze gitaar is herkenbaar aan de grafiet zadels, die erop zitten in plaats van de originele zilverkleurige zadels.
Zit ook in de originele koffer, met zwart slangenleer buitenkant. Koffer ziet er beschadigd uit na 6 jaar.

NB: op beide gitaren zitten straplocks, in plaats van de originele ophangpunten.

Als je informatie hebt graag contact opnemen via info@renesg.nl
Politie onderzoek loopt ook.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Oh kom op, waarom jat je nou een gitaar van iemand?
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ergens denk ik niet dat de dief dat hier komt vertellen, Nardix.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

@ nardix; Ja inderdaad, een basgitaar kan ik nog wel begrijpen ..... :facepalm: :lol:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Zou wel een dom figuur zijn, Rieno.

"Ja, ik heb dat gedaan omdat ik een gitaar zocht voor m'n zoontje!"
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Nardix schreef:Zou wel een dom figuur zijn, Rieno.

"Ja, ik heb dat gedaan omdat ik een gitaar zocht voor m'n zoontje!"
En ik heb ze allebei meegenomen zodat hij kan kiezen....maar ik wil die ene die die niet gekozen heeft best teruggeven hoor... :facepalm:
Instrumenten jatten is per definitie kansloos, of het nou een duur instrument is of een basje van 100euro.
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Gibson Les Paul + SG gestolen

Bericht door nls666 »

voor de duidelijkheid het zijn een Gibson SG + Les Paul

Sneu verhaal,ik wilde dit ook al posten
Ik heb 3 jaar en bijna 150 shows in deze band gespeeld en ik vind dit erg klote om te horen... :(

Ik zal kijken of ik binnenkort wat foto's kan posten. De Les Paul met name is erg herkenbaar door de slijtplekken
Ik hoop in ieder geval dat ze weer boven water komen, but i doubt it. Hij heeft nu niks meer...

nogmaals oogjes open! thnx!
Go with the LOW
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Jammer genoeg gebeurt dit soort zaken toch meer... Het is niet de eerste keer dat zo'n feiten gemeld worden hier. Die gaan meer dan waarschijnlijk toch nooit meer boven water komen hoor. Ik heb er ook steeds zo'n schrik voor als ik materiaal in en uit aan het laden ben.
Ca c'est moi: CLIQUE
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

marktplaats en dergelijek ELKE dag checken...

Kameraad van me zijn precision is ook zo terug terecht gekomen.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Dit is dus de exacte rede waarom ik altijd m'n bas bij me houd en alleen mensen waarvan ik weet dat ze er mee om kunnen gaan haar laat vast houden.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Mephisto
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 09:09

Bericht door Mephisto »

Hier wordt ik ook verdrietig van, jatten doe je niet, en instrumenten al helemaal niet! Alsof je een dagboek jat waar je je meest waardevolle teksten in schrijft. Maar nou zit ik wel met een domme vraag. Die instrumenten worden gejat tijdens het laden en lossen in veel gevallen. Wat hebben buitenstaanders te zoeken op het podium en backstage? Lopen er mensen backstage die daar niet horen?
Epiphone Thunderbird Goth
Ibanez sr 506
Orange Terror Bass + Genz Benz 2x10
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Mephisto schreef:Hier wordt ik ook verdrietig van, jatten doe je niet, en instrumenten al helemaal niet! Alsof je een dagboek jat waar je je meest waardevolle teksten in schrijft. Maar nou zit ik wel met een domme vraag. Die instrumenten worden gejat tijdens het laden en lossen in veel gevallen. Wat hebben buitenstaanders te zoeken op het podium en backstage? Lopen er mensen backstage die daar niet horen?
Nou ja, ik kom vaak genoeg situaties tegen waar helemaal geen backstage is en waar je gewoon op straat staat uit te laden. Vervolgens mag je met je zooi door de kroeg of zaal naar het podium (als je al geluk hebt alles meteen op het podium kwijt te kunnen).
Spelen er meer bandjes die avond staat al dat spul dus ergens in die kroeg op zijn beurt te wachten.

Wij laten in elk geval altijd iemand bij de auto staan als we uitladen, maar dat is ook geen garantie dat er niet ergens iets verdwijnt.
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Jip. Zoveel mogelijk onvoorzichtige situaties proberen te voorkomen of vermeiden. Auto sluiten tijdens de tussenpozen bij het in- en uitladen. Al je materiaal van de band zo goed mogelijk compact bij elkaar zetten, materiaal niet nodeloos lang ergens uitgestald laten, je wagen sluiten en nadien op een plaats zetten waar veel volk passeert als je materiaal in de wagen zit (onder het motto van sociale controle hoop ik dan dat ze m'n venster niet inrammen. :)), thuis foto's van je materiaal met serienummers, aankoopbewijzen bijhouden en vooral met de band op mekaar letten!
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

"Anonieme" koffers helpt ook wel... Als je met een koffer met daar in't groot "GIBSON" "RICKENBACKER", "GRETSCH",... op geschilderd hebt, werkt dat op gauwdieven zoals een felverlichte TL-lamp op een nachtmot die net opgestaan is, en denkt: "waar ik nu zin in heb is een felverlichte TL-Lamp". En inderdaad, altijd iemand bij de auto :)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Langs de andere kant... als mensen je hebben zien spelen en ze zien dat je duur materiaal gebruikt hebt, mag je die koffer zelfs in camouflagekleuren schilderen... Dan weten ze je toch wel te vinden hoor. :)
Maar, je hebt uiteraard wel een punt!
Ca c'est moi: CLIQUE
Plaats reactie