2x Gibson SG gejat

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Sanders schreef:Als je met een koffer met daar in't groot "GIBSON" "RICKENBACKER", "GRETSCH",... op geschilderd hebt, werkt dat op gauwdieven zoals een felverlichte TL-lamp op een nachtmot die net opgestaan is, en denkt: "waar ik nu zin in heb is een felverlichte TL-Lamp".
:rofl:
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Mephisto
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 09:09

Bericht door Mephisto »

@ Dr Nonzero:

Bedankt voor je uitleg. Door de kroeg lopen met je spullen kan er voor zorgen dat mensen juist liever niet gaan jatten. Iedereen zou het het zo kunnen zien. Nu snap ik dat er regelmatig wat wordt gejat, en ik heb echt geen ervaring met dat soort situaties. Ik kan er dus eigenlijk niet zo goed over oordelen.

@ Sanders:

Als je je koffers nu juist heel opvallend maakt, worden ze toch minder snel gejat? Dat zou ik in ieder geval doen. Je maakt dan van tevoren een foto van je koffers en stuurt dat naar de mensen die meehelpen met zoeken. Je hebt wel een mooie vergelijking gemaakt :).
Epiphone Thunderbird Goth
Ibanez sr 506
Orange Terror Bass + Genz Benz 2x10
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Bericht door nls666 »

Hier een link naar de foto's + info, de Les Paul moet door de gebruikssporen en grafiet brugzadels te herkennen zijn.

https://www.renesg.nl/informatie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

foto's zijn te groot om hier te posten....
Go with the LOW
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Mephisto schreef:@ Dr Nonzero:

Bedankt voor je uitleg. Door de kroeg lopen met je spullen kan er voor zorgen dat mensen juist liever niet gaan jatten. Iedereen zou het het zo kunnen zien. Nu snap ik dat er regelmatig wat wordt gejat, en ik heb echt geen ervaring met dat soort situaties. Ik kan er dus eigenlijk niet zo goed over oordelen.
Misschien als je heel groot en sterk bent en er mean uitziet dat het indruk maakt als je met je spul door de kroeg loopt. Maar in de praktijk staat je zooi gewoon in een hoekje van een drukke kroeg. Iedreen kan zo iets oppakken en er mee naar buiten lopen. Niemand in die kroeg weet precies wie er wel en niet bij de band hoort, dus dat valt amper op. al helemaal niet als er meerder bands spelen en dus veel mensen met spullen heen en weer lopen.
Helaas gebeurt het ook nog wel dat de leden van de ene band al dan niet per ongeluk de spullen van een andere band inladen.
Wij hebben ook al wel eens hardware van onze drummer uit het busje van een andere band geplukt.
Dat leek welliswaar te goeder trouw daar terecht gekomen, maar je weet het nooit helemaal zeker.
Ik heb in elk geval op mijn spullen veel herkenbare grote stikkers geplakt. Dan zie je in elk geval direct of iemand nu met jou koffer aan het wandelen is, of dat ie toevallig ook een fender koffer heeft.
Mephisto
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 09:09

Bericht door Mephisto »

Dan blijft het dus een kwestie van opletten, en inderdaad, je spullen opvallend maken. Misschien moet ik binnenkort ook maar hele duidelijke foto's maken van mijn spullen. Misschien een idee om onder je slagplaat (als je die hebt) een sticker te plakken met jouw naam? In ieder geval iets waaraan je het meteen kan herkennen, maar waarvan je weet dat de dief er waarschijnlijk niet naar om zal kijken.

Muzikanten hebben het zwaar... ;).
Epiphone Thunderbird Goth
Ibanez sr 506
Orange Terror Bass + Genz Benz 2x10
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Mephisto schreef:Dan blijft het dus een kwestie van opletten, en inderdaad, je spullen opvallend maken. Misschien moet ik binnenkort ook maar hele duidelijke foto's maken van mijn spullen. Misschien een idee om onder je slagplaat (als je die hebt) een sticker te plakken met jouw naam? In ieder geval iets waaraan je het meteen kan herkennen, maar waarvan je weet dat de dief er waarschijnlijk niet naar om zal kijken.

Muzikanten hebben het zwaar... ;).
Ik denk dat het in elk geval goed is om een lijst te maken met de serienummers en foto`s van je spullen.Het helpt niet tegen het jatten, maar vergroot wel de kans dat de dief gepakt wordt (al is de kans dan nog steeds heel klein). Je naam er groot in krassen maakt je spul ook onverkoopbaar , al zal niet iedereen die optie serieus overwegen :mrgreen:
En als je veel speelt een verzekering overwegen.
Eerlijk gezegd zou ik zelf ook eens een lijstje moeten maken met mijn spullen en de serienummers.
Gebruikersavatar
nls666
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:28

Bericht door nls666 »

NU OOK FOTO'S VAN DADERS ONLINE!!!!!!!!
Go with the LOW
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Mensen,

Gisteren kreeg ik een mail van de gitarist van deWolff....ook van hem is een zwarte Les Paul custom gestolen.

Het gaat om een zeer herkenbare gitaar serienummer 00123511 bouwjaar 1976, kleur zwart.
De gitaar heeft veel gebruikssporen en de pick-ups zijn blauw/groen geoxideerd, hardware is goudkleurig.
Verder is de lak van de hals op enkele plaatsen weggesleten en is de plastic rondom de bridge PU gescheurd.
Op de achterkant stond met tape "5 pils" geplakt, maar dat kan natuurlijk inmiddels verwijderd zijn.
De gitaar zat in een hardshell case met rode voering, dus niet in de originele gibson case.

Het zou tof zijn als jullie de oogjes open willen houden of een dergelijk instrument aangeboden te koop wordt.
Thank`s namens Pablo vd.Poel
Gebruikersavatar
Vormgevers
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 aug 2009, 16:03

Bericht door Vormgevers »

De kans dat de daders gepakt worden is aanzienlijk gestegen nu de diefstal ook op https://www.geenstijl.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vermeld staat! Met een beetje geluk geven ze zichzelf aan binnen nu en een dagje, herkent worden zullen ze zeker iig :finger:
Peterbuilt The Plains J-bass | Framus Strato Deluxe | OLP MM2 | Fender Bassman TV Fifteen | Ashdown After Eight | Korg Pandora PX4D | Emma discumbulator | TC Electronic Polytune | Boss RC3 | EHX Bass Blogger | MXR Phase 90
Gebruikersavatar
stefan
Berichten: 1206
Lid geworden op: 20 feb 2005, 21:04

Bericht door stefan »

haha goed werk :jam: Die worden vanzelf wel door een muzikant naar het politiebureau getrapt! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Maar ja, wat dan? Dan krijgen ze 100 euro boete en mogen ze niet door start. De straffen zijn te laag.
Gebruikersavatar
stefan
Berichten: 1206
Lid geworden op: 20 feb 2005, 21:04

Bericht door stefan »

rechtse rakker alert! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

dr.nonzero schreef:
Mephisto schreef:@ Dr Nonzero:

Bedankt voor je uitleg. Door de kroeg lopen met je spullen kan er voor zorgen dat mensen juist liever niet gaan jatten. Iedereen zou het het zo kunnen zien. Nu snap ik dat er regelmatig wat wordt gejat, en ik heb echt geen ervaring met dat soort situaties. Ik kan er dus eigenlijk niet zo goed over oordelen.
Ik heb in elk geval op mijn spullen veel herkenbare grote stikkers geplakt. Dan zie je in elk geval direct of iemand nu met jou koffer aan het wandelen is, of dat ie toevallig ook een fender koffer heeft.
Dit is heel herkenbaar. Ik heb mijn bas in een tas zitten die heel veel mensen in de omgeving ook hebben. Ik heb er dan een sleutelhanger aan gehangen en weet hem dus gelijk terug te vinden. Een keer gebeurde het al bijna dat een of andere gast met dezelfde soort tas er vandoor wou gaan met mijn toch stuk wat duurdere jaguar. :facepalm:
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Ik heb wel eens vol verbazing thuis de bas van iemand anders uitgepakt.
Allebei hadden we dezelfde tas.

Wij bellen, dag later toch maar omgeruild.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Datzelfde is mij ook een keer overkomen op 't conservatorium. Direct even naar school gegaan en omgeruild :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie