Beste bassist van het forum

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

kom maar op met die MP3's ik zet ze wel online!

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

onzin topic!!!

Bericht door Sander »

Wat een onzin-topic!

Deze uitspraak doet me trouwens denken aan de filmLiar Liar. Daarin zegt dat mannetje zoiets als: 'echte schoonheid zit van binnen', waarop zijn vader antwoord dat dat allleen lelijke mensen zeggen.
Dan zou je dus kunnen stellen dat ik een hele slechte bassist ben :D

Je kunt mijns inziens ook niet vragen wat de beste band ter wereld is. Er zijn er zoveel, en wat is goed, wat is beter, dus inderdaad: wat zijn de maatstaven. En om even in mijn voorbeeld te blijven: de ene band is daarin erg goed, en de ander in iets anders. Het is appels met peren vergelijken.

En bovendien, heeft het zin om de beste te zijn? Als je maar van jezelf kunt genieten en altijd leergierig blijft, dan ben je best een goede bassist. Arrogante, vastgeroeste bassisten niet dus. Ook al speel je nog zo goed.

Anyway: onzin topic!!!
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Trigger schreef:Het kan zijn dat deze vraag met de nodige cynisme is gesteld,
8) idd
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kijk...het verbaast me niks dat zo'n topic bij gitaarnetforum zou terecht komen, maar ik dacht altijd dat bassisten dingen beter in het grote geheel konden plaatsen. ;)

Wie is de beste gitarist? Ik kan shredden als de beste, dus ben ik goed. Melodie? huh? Solo's zijn toch het belangrijkste, kom op zeg! :mrgreen:


Marreh... beste band ooit? Weather Report...

Elke willekeurige band genomen, valt daarbij in het niet denk ik.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Oh, okay Yawie, just checking denk :-)

Onzin topic, sure. Cynisme, tuurlijk.. Maar als je nou heel eerlijk bent he, ben je dan niet een klein beetje benieuwd naar ieder zijn chops hier? Ik bedoel, zit ik te lullen met een stel prutsers, of met een stel pro's? Met een stel talenten, of een stel mislukkelingen?

Tuurlijk maakt het helemaal niet uit, dat is het punt niet, maar ik kan me niet voorstellen dat niemand zich ooit heeft afgevraagd op welke level de rest zit, ook al is dat niet de meest symphatieke vraagstelling..

toch?
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

mp3

Bericht door Bassfreak »

Beestmens schreef:Laat die bassfreak eerst maar es een sample posten 8)

zo gauw ik der een paar heb opgenomen en ik weet hoe ik ze moet posten doe ik het ok :wink:

groeten erik
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Wheezl schreef:Oh, okay Yawie, just checking denk :-)

Onzin topic, sure. Cynisme, tuurlijk.. Maar als je nou heel eerlijk bent he, ben je dan niet een klein beetje benieuwd naar ieder zijn chops hier? Ik bedoel, zit ik te lullen met een stel prutsers, of met een stel pro's? Met een stel talenten, of een stel mislukkelingen?


Laten we het op Pro in Spe houden :lol: kheb wel nog mn hele leven voor me dus zat tijd om de beste te worden :lol:
Æ

Bericht door Æ »

OK, Wheezl, as you wish.
Ik ben hier de allerbeste hier op dit forum. Muziek hoef ik niet te plaatsen, mijn woord is genoeg.
Punt is dus: iedereen kan zoveel zeggen, het bewijzen is wat anders. Muziek plaatsen kan ook niet altijd, dus dan moet je wel op iemands woord afgaan, en helaas zijn er altijd wannabees die opscheppen over hun kunnen... (zie bovenstaande :P ).
Serieus, ik beschouw mezelf als absolute beginner. Ik ben nog lang niet op het niveau waar ik zou willen zijn, en zal daar ook nooit komen. Je bent nooit uitgeleerd. Hoe anderen mijn stijl/techniek/... vinden, daar heb ik denk ik weinig mee te maken. Voor mezelf zal ik toch nooit goed genoeg zijn.
Hoewel een compliment van iemand anders posten over zou kunnen komen als arrogant, op een ter ziele gegaan forum (https://www.bassie79.nl/forum), een tijdelijke vervanging voor het gitaarnet-forum heb ik ooit op een geposste muziekwerkje van mij, de reactie gehad dat het op Watchtower leek. Voor diegenen die die band niet kent: hypercomplexe jazzmetal, die qua techniek/strakheid mijlenver boven normale mensen staat (juist, ik ben een groot bewonderaar van deze band). Na bij gekomen te zijn van het lachen, besefte hoe doof sommigen mensen kunnen zijn. Dit slechts als voorbeeld hoe verschillend mensen kunnen denken over niveau. :shock:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Oftewel in het kort: jij kunt er ook geen drol van. :mrgreen:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Ik vind het belangrijker om een hele goede muzikant te zijn dan de beste bassist....Als bassist leg je toch de basis? samenwerken met andere muzikanten en zo gecombineerd een hele goede band vormen vindt ik veel belangrijker dan individuele klasse. Je plaats weten binnen een band en samen iets moois maken is veel leuker dan iedereen laten zien wat je allemaal kan.
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

De spijker op zijn kop baskabouter.

Ik heb krijg veel meer voldoening, dat iemand in het publiek een compliment maakt over de strakheid van de band en interactie drummer/bassist (Zoals bij ons onlangs: 'wat jullie spelen, dat klopt gewoon exact. Technisch aspect is juist ook aanwezig, 't is nog echt gaaf om te horen ook!') dan als ik iets allleen speel en iemand vind het ook goed. Krijg ik een beetje de gedacht van 'ja.. dat weten we nu wel, boeie. '
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Baskabouter schreef:Ik vind het belangrijker om een hele goede muzikant te zijn dan de beste bassist....Als bassist leg je toch de basis? samenwerken met andere muzikanten en zo gecombineerd een hele goede band vormen vindt ik veel belangrijker dan individuele klasse. Je plaats weten binnen een band en samen iets moois maken is veel leuker dan iedereen laten zien wat je allemaal kan.
Pas op met die opmerking, sommige experimentele bassisten op dit forum vinden dat een nogal ouderwetse denkwijze.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens!
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ah, thanks Mathematic.. Das temninste iets.. Ik bedoel, tuurijk hoef je jezelf niet de hemel in te prijzen idd, en dan nog, wie gelooft je en wie niet..

Maar om de vraagstelling al bijna te taboe-en vond ik ietswat te politiek correct zeg maar.. We zitten niet in de states..
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Thijzema schreef:
Baskabouter schreef:Ik vind het belangrijker om een hele goede muzikant te zijn dan de beste bassist....Als bassist leg je toch de basis? samenwerken met andere muzikanten en zo gecombineerd een hele goede band vormen vindt ik veel belangrijker dan individuele klasse. Je plaats weten binnen een band en samen iets moois maken is veel leuker dan iedereen laten zien wat je allemaal kan.
Pas op met die opmerking, sommige experimentele bassisten op dit forum vinden dat een nogal ouderwetse denkwijze.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens!
oh laat die jongens maar lekker expirimenteren en ze zullen als individu veeeeeeel beter zijn dan deze kabouter :oops: , maar ik ben een muzikant en een rocker pur sang :twisted: dus ik vindt het belangrijker om in een team te werken dan individuele klasse.Let wel dit is MIJN mening, ik bedoel ik heb heel veeeeeel respect voor de experimentele jongens onder ons maar ik ben van de "de bas en drums zijn de basis"generatie :wink:

Oh ja wheezl mijn niveau is als muzikant bijna pro, maar gezien de pastorius en wooten fans e.d. hier op dit forum zal het als individuele bassist wel meevallen ware het niet dat ik zeker weet dat ik retestark ben (de drummer volgt mij en ik niet hem maar ja dat is zijn probleem :? )
Laatst gewijzigd door Marcello op 23 feb 2004, 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Baskabouter schreef:
Thijzema schreef:
De drummer volgt mij ook, maar dat zegt niet meteen dat ik retestrak ben :oops: :roll:
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Plaats reactie