Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Hagen »

Ik ben erg blij met de sound van de La Bella snaren. Ze zijn wel wat stugger dan Roundwounds. Dat was vooral in het begin wel wennen bij een avonddurende repetitie. Ik heb geen ervaring met Thomastiks.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Erelid »

Thomstiks. All the way.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Siepel »

Erelid schreef:Thomstiks. All the way.
Eens. Na jaren met Chromes gespeeld te hebben toch overgestapt op TI (na spelen op bas van Tutu). Ik was meteen om; de feel van Chromes maar nog soepeler met vette punch! Past goed bij mij fingerstyle spelen. Met plectrum lijkt me een wat stuggere snaar fijner.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Muziekschuur »

roestvast staal flatwound van fender is mijn eerste ervaring. Bevalt prima tot zover.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Erelid »

Hier een aardig filmpje Chromes vs TI. Niet dat dat echt goed kan op Youtube maar ik vind dat de verschillen goed worden weergegeven. Dit verschil hoor ik zelf ook op mijn eigen bassen. Het is vooral een kwestie van smaak denk ik.

Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8316
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Mach1 »

Ik word het meest blij van Precisionflats. Lekkere spanning, goede balans qua dikte en klinken old skool maar toch duidelijk. En ze voelen niet zo stroef.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Erelid »

Ik heb Precisionflats op mijn akoestische bas zitten maar daar komen ze natuurlijk helemaal niet uit de verf :facepalm:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Herman »

Sinds ik dit topic startte, zo'n 6 jaar terug, ben ik op een gegeven moment uitgekomen op Chromes. Ik speel nu al een jaar of drie, misschien wel langer, op hetzelfde setje. Ooit wel eens vervangen, omdat dat nou eenmaal moet eens in de zoveel tijd (toch? 8) ), maar het oude setje is er toch weer terug op gekomen, en ik zou balen als een stekker als ik een snaar zou breken en de set toch zou moeten vervangen...
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door PMJ »

Ik heb een Rickenbacker 4001 kopie waar ik sinds kort flats op het gezet; fender 45-100. Flatwounds die ik eerder heb geprobeerd vond ik te een te hoge snaarspanning hebben, en op een jazz bass ook niet mooi klinken. Op deze bas komen ze erg goed uit de verf. Misschien komt het omdat ze nog redelijk nieuw zijn, maar ze klinken nog een soort van helder ook. De bas klinkt nu karaktervoller dan met stainless rounds.

Ik had niet gedacht dat ik flats nog eens zou gaan waarderen, maar op de juiste bas.... :)
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Flatwounds; welke merken zijn er, en wat zijn de ervaringen?

Bericht door Concorde »

Ik speel al een jaar of 2-3 op een setje Fender flats.
Klinken nog steeds lekker, zonder dat felle metalige van nieuwe roundwounds.
Zie eigenlijk geen reden om ze te vervangen (totdat ik op andere flats heb gespeeld waarschijnlijk)
Op m'n 5-sn Yamaha speel ik wel op roundwounds. En die passen daar gewoon lekker bij...
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie