European Bassday Nijmegen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie

25 euro voor de European Bassday in Nijmegen is te hoog

Peiling eindigde op 28 nov 2003, 12:49

ja
3
27%
nee
2
18%
10 euro zou ik ervoor over hebben
3
27%
15 euro zou ik ervoor over hebben
1
9%
20 euro zou ik ervoor over hebben
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Michiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2003, 09:54

European Bassday Nijmegen

Bericht door Michiel »

Hallo basvrienden,

ik vond het erg leuk dat er bijna om de hoek een European Bassday georganiseerd wordt, alleen, een entree prijs van 25 euro vind wel heel erg veel om de vele stands met producenten te mogen bezoeken.

Ik wil best entree betalen, maar als meer dan de helft van de internetpagina in beslag wordt genomen door merken dan vind ik dat de entree prijs van 25 euro wel erg hoog ligt.

hoe denken jullie daarover???
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Je betaald die 25 euro natuurlijk niet om langs een paar standjes te kunnen lopen... Het gaat daar vooral om de optredens die er zijn (van echt wereldbassisten!!) en tussen de optredens kun je een beetje bij de verschillende standjes lopen en praten met iedereen (tenmiste, zo was het de vorige keer.. deze keer zal het wel niet anders zijn).

Een gemiddeld concertkaartje kost tegenwoordig meer dan 25 euro (de laatste 3 die ik gekocht heb waren 15, 35 en 40 euro zonder servicekosten), dus ik vind niet dat het te duur is. Je hebt echt een hele middag/avond lang verschillende optredens.

Groeten Niels
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Je kunt de European Bassday toch niet vergelijken met een concert? Het is toch gewoon een beurs waar bedrijven zichzelf hun merken en hun producten presenteren? En die bassisten die optreden zullen wel gesponsord worden door een bepaald merk om dat merk te promoten.
Dan is 25 euro toch echt te veel. Als de prijs 10 euro zou zijn, zou ik 100 procent zeker gaan, maar nu niet...

Sander
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

De vorige keer was het absoluut in de vorm van een concert. Het werd gehouden in een theater en er waren constant optredens. Wanneer er iemand aan het spelen was, stond deze op het podium en was het verder helemaal stil en hij had alle aandacht. Tussen de optredens door kon je bij de stands kijken en wat dingen proberen. Er waren toen maar een paar stands, dat zijn er deze keer wel een stuk meer. Het is dus absoluut geen beurs.

Voor studenten en kinderen is het trouwens maar een tientje. :D
en wie is er hier student.. juist ja!

Groeten Niels

[edit]typefout veranderd[/edit]
Laatst gewijzigd door Niels op 29 okt 2003, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Ik ben ook nog student, maar dat wil nog niet zeggen dat ik nu ga :-) Er valt nog genoeg te zeiken, over de lokatie bijvoorbeeld. Waarom wordt trouwens zo'n European Bassday nou in hemelsnaam Nijmegen gehouden? Waarom niet in de randstad? Ik heb niet zo'n zin om helemaal naar Nijmegen te gaan... :D Waar ligt het trouwens? Daar praten ze toch geen Nederlands?

Sander
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Marco
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2003, 13:13

European BassDay

Bericht door Marco »

Beste Lezers,

Niels heeft hier gelijk. We hebben op de BassDay een heleboel verschillende optredens met bassisten uit allerlei verschillende landen (Europa en de USA). Een aantal bassisten neemt zelfs een eigen begeleidingsband mee! Deze keer – en daar zijn we erg trots op! – hebben we ook nog eens Richard Bona met zijn complete band. Inderdaad wereldbassisten dus!

Als jullie 20 Euro veel geld vinden, moet je maar eens gaan kijken bij de kassa van ‘een gemiddeld optreden’ en wat je daar aan entree betaalt: dan zul je zelf zien dat 20 Euro – zeker voor dit programma - eigenlijk een schijntje is. Voor een optreden van Richard Bona alleen betaal je al 15 Euro; als je überhaupt al de kans krijgt om hem een keer te zien …

Bovendien wordt de BassDay niet georganiseerd om er geld mee te verdienen: het belangrijkste doel van BassDay is om het (Europese) ‘basswereldje’ eens goed wakker te schudden!
De organisatie van dit festival alleen kost al heel veel geld en met de verhuur van de stands is (jammer genoeg) slechts een klein gedeelte van de kosten gedekt. Wat ook jammer is, is dat voor dit initiatief nergens subsidiegeld beschikbaar is. Verder zijn we aangewezen op ‘de grote merken’, maar juist die tonen helaas weinig interesse en laten het hier afweten ...

Eigenlijk hangt alles van jullie af, de lezers, de bassisten ... Dus: bezoek aanstaande zondag de BassDay in Nijmegen en laat zien dat je dit initiatief waardeert en dat je het de moeite waard vindt! Want hoe meer toeschouwers, hoe beter we de fabrikanten kunnen laten zien dat ze de BassDay ook serieus moeten nemen ... En dán kunnen wij misschien de toegangsprijzen weer verlagen …
Hopelijk tot aanstaande zondag!

Groet, Marco Schoots

PS: de kaartjes kosten in de voorverkoop 20 euro, dus dat 25 euro te hoog is, klopt niet helemaal!
Michiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2003, 09:54

Bericht door Michiel »

Marco,

als je naar de poll kijkt dan zie je toch dat de algemene gedachte is dat het te duur is

ik vind trouwens dat een dergelijk evenement als dit totaal GEEN recht heeft op subsidiegeld. Subsidie is namelijk belastinggeld en aangezien de meerderheid van de poll stemmers het te duur vind zou dat betekenen dat iedereen er toch aan mee betaald. FOUT!

Als evenementen zoals deze zichzelf niet verkopen hebben ze geen bestaansrecht.

enne, Sander, Nijmegen ligt toch echt om de hoek van de Randstad en ik ben blij dat er eens iets niet in de Randstad georganiseerd wordt, kun je tenminste gewoon parkeren....
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Niet mee eens...

Bericht door Wheezl »

Afgelopen Woensad in Nijmegen gespeeld, enne, dat was echt niet om de hoek.. Helemaal niet op de terug weg.. Als het in de Randtstad was geweest was ik wel gegaan denk ik. [quote][/quote]
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Nijmegen ligt toch niet om de hoek van de randstad? Parkeren kun je hier in de randstad ook wel, en bovendien is er altijd zoiets als het openbaar vervoer.

Nogmaals, als het in de randstad gehouden werd zou ik op zekers wel gaan, maar om nou helemaal naar 'het buitenland' te moeten gaan, is een beetje te veel van het goede :-)

Ik wens iedereen die gaat een fijne dag.
Sander
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Yooo

Bericht door Bassfreak »

Ik ben op de bassday geweest en vond (ondanks ik niet hoefde te betalen ) het WEL 20 eurootjes waard!! :D Echt te gekke optredens van o. a. Lars lehman, Wojtek pilliocschki (ofzoo) en natuurtlijk Richard bona!!! echt niet te duur! voor richard zal je ook al zo'n 15 euro neertellen!
Bovendien was het lang niet alleenmaar stands en een beurs waar merken zich kunnen presenteren enzoo!!!
Ik vond het 20 euro dik waard!!!

Groet Erik :roll:
Plaats reactie