Amp harder & zachter aanslaan...

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Er is niet één weg naar Rome :D
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Niels schreef:
RobertoEDB605 schreef:ik denk niet dat je jezelf aan moet leren om zachter te slappen... dat haalt de speciale sound van slappen uit je geluid... als je hard aanslaat gaat je snaar pas dat echt slapgeluid maken... en bij poppen is het net zo.
Om te slappen hoef je echt niet hard te slaan ofzo hoor. Hoe rustiger en beheerster hoe beter. Zelf ben ik nog niet zo heel lang bezig met slappen, maar dit heb ik al wel door. Harder slappen heeft geen nut!
Nou.. ehehe harder slappen heeft wel degelijk nut, maar dan praten we weer over dynamiek. Laatst heb ik Richard Bona zien spelen in Amsterdam en die wisselt 't hard en zacht ook onwijs af.

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb hem daar ook gezien ja, ik stond anderhalve meter van hem af.

Nog niet opgevallen dat hij amper op zijn fretboard slaat? 't Is Mark King of Flea niet. :roll:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

als je met het volumeverschil zit met slappen en finger style... gebruik anders een equalizer... (bedoel dan eik zo'n pedaal he!) kun je je niet vergissen door je volumeknop te ver dicht te draaien, ja... of te ver open te laten dan...
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

compressor is idd vet handig, ik heb anders vaak ook het gevoel dak jusit een beetje wegval als ik slap, als ik fingerstyle gewoon hard knor op mn brugelement, terwijl mn pickups beiden even hard staan zegmaar, en dan moet gaan slappen valt het soms bar tegen, want dat kom ik er niet lekker overheen... :?

zal wel weer aan mij liggen :shock:
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

het is kut om te 'timen' maar ik draai m'n treble knoppie altijd een kwartslagje terug en als ik de boel overstem draai ik het volume ook ietsie terug. het is een beetje goochelen met de knoppo's op je basso. aan je set moet je zo min mogelijk rommelen als je het mij vraagt, zeker met optredens (geluidsmensen enzo). compressors halen teveel dynamiek uit je sound. zonde van het geld.

groeto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Als je niet al teveel geklapper wilt maar wel hard aan wil slaan, dan kun je ook gewoon de actie wat hoger zetten en dikkere snaren erop leggen. Vergeet dan niet de halspen aan te draaien!
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

hmm... ik hoor van alles en iedereen dat ik wat zachter aan moet slaan.... Als ik op dreef ben sla ik aan of m'n leven der vanaf hangt... vorige week weer een 1 maand oude B snaar gebroken... en ik breek zowat om de week een g snaar.... :lol:
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Oh die ken ik wel meer, die haast nieuwe snaren kapot plucken.... Maar ik noem geen namen :P
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Wauw, das echt niet goed hoor.. Zoveel snaren breken.. Zijn je brugzadeltjes nog wel okay? Ik sla mijn toon eerder dood dan me snaar breekt denk.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

mijn brugzadels zijn in orde denk ik, want ik heb het op m'n beide gefrette bassen, niet op m'n fretless, want ik sla vooral hard aan als ik flink aan het rocken/funken ben, en m'n fretless gebruik ik alleen voor de jazz/fusion nummers.....

groeten E
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

't Is zeker niet normaal kerel, volgens mij moet je naar de basafstelboer!

Een B snaar breken? Speel je met een ijzeren moker of zo?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja de B, da's redelijk extreem.. maar't kan wel hoor! 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

Dirk schreef:Oh die ken ik wel meer, die haast nieuwe snaren kapot plucken.... Maar ik noem geen namen :P
Ja Dirk, ik denk dat je mij bedoelt nie ??? :oops:

Heb ook wel eens een E kapot geslapt, toch niet helemaal rot volgens mij, maar goed... maar wel goed lomp als ik aant freaken ben... :D
Plaats reactie