Geschikte koptelefoon

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

geeft die akg 240 veel geluid uit naar buiten vanwege zijn half open design ?
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ja, als je 'm hard zet is ie goed te horen voor je omgeving. Maar er is ook een gesloten versie van, de K271 Studio (inmiddels vervangen door de K271 MK II). Klinkt wat voller in het laag en laagmidden, verder lijken ze wel op elkaar.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

gasbitarist schreef:Mag ik dan nog even een lans breken voor de Superlux HD 681? Voor slechts 15 euro een waanzinnige prijs-kwaliteitverhouding. Tip van Haico destijds met veel navolging op het forum. Het huisexemplaar is in handen van zoonlief, dus heb geen directe gebruikerservaring.....
Ik heb na het lezen van dit topic deze koptelefoon aangeschaft omdat ik niet al te hoge eisen stel aan een koptelefoon en er zodoende ook niet al te veel aan wou uitgeven.
Maar wat een pongel! het klinkt echt ergens nergens naar en er zit alleen maar hoog in, geen bas.

Het gezegde goedkoop is duurkoop is op deze koptelefoon absoluut van toepassing.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Heb jij een andere koptelefoon gekregen als ik..?
Haico

Bericht door Haico »

basloze fret schreef:Maar wat een pongel! het klinkt echt ergens nergens naar en er zit alleen maar hoog in, geen bas.
:?

Dan zit er iets goed fout!
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Ik had er een gekocht en die is gelijk ingepikt door Madame Droombolus, dus kocht ik er gelijk nog maar een. Beide exemplaren zijn prima in orde, maar geven mij juist weer net even te veel laag om lekker te kunnen gebruiken in de thuis-studio .....

Ik zou 'm gelijk terugbrengen of sturen als ik jou was ......
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Zo te lezen is er iets mis met mijn exemplaar. Ik dacht dat het gewoon een hele slechte kwaliteit koptelefoon is. Er zit echt nauwelijks bas in.
Ik heb hem gekocht bij Feedback, ik zal hem eens terugbrengen dan.
Ik denk dat ik hem dan inruil voor een ander merk, want ik weet niet 100% zeker of het aan mijn exemplaar ligt of gewoon aan het merk.
Jullie zullen vast gelijk hebben, maar het vertrouwen in deze koptelefoon is weg.
Haico

Bericht door Haico »

Droombolus schreef:Ik had er een gekocht en die is gelijk ingepikt door Madame Droombolus, dus kocht ik er gelijk nog maar een. Beide exemplaren zijn prima in orde, maar geven mij juist weer net even te veel laag om lekker te kunnen gebruiken in de thuis-studio .....
De HD-681 F heeft een vlakkere response in het laag. :)
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Maar voor het thuis-opneem-werk zijn mijn oren gewend aan m'n ouwe Sennheiser die echt helemaal niks kleurt. Die was wel ruim 10x zo duur natuurlijk .......damaals........ :oudezak:

Bij het digitaliseren van LPs enzo gebruik ik dan weer liever de Superlux want die klinkt meer als een setje goeje hifi boxen ........
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

:offtopic:
Maar toch een beetje weer ontopic wel. Mn zusje is jarig en ik wil graag mn eigen koptelefoon weer terug :wink: . Wat zijn goede opties qua gesloten /half open koptelefoons in de prijsklasse van zeg €45. het is vooral om te luisteren naar muziek via de computer thuis

:offtopic:
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Bericht door bassbrother »

Ik speel thuis over een Sennheiser HD-600. Is niet goedkoop, maar als je dat ding elke dat op je kop hebt dan vind ik dat het wel goed moet zijn. De HD-600 heeft een zeer goede weergave en geen problemen met het laag. De lage B geeft 'ie perfect weer.

Maar je kunt nog zo'n goede hoofdtelefoontelefoon hebben, als je geen goed hoofdtelefoonversterker hebt houdt het vrij snel op met een goede en volle weergave van een basgitaar... Maar zoals altijd met dit soort dingen, een echt goede hoofdtelefoon versterker is uiteraard ook weer erg duur.... :? Mijn basgitaar gaat via een mengpaneel naar een apparte voorversterker en dan naar een buizen hoofdtelefoonversterker dat en dat klinkt erg mooi. Maar je moet je uiteraard afvragen of je dit er voor over hebt. Ik heb jaren lang basgitaar gespeeld over een hoofdtelefoon via een simpele Philips huis-tuin en keuken versterker en dat ging ook prima.
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
Mighty Mike
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 jun 2010, 19:17

Bericht door Mighty Mike »

Ik ben uiteindelijk voor de HD 280 PRO gegaan. Zat wel een stuk boven mijn budget (149 euro) maar aangezien ik ook ontzettend veel muziek luister via koptelefoon vond ik dit het geld meer dan waard. Daarnaast was mijn oude Pioneer nogal erg hoogwaardig, ik heb hem van mijn vader gekregen jaaaaren geleden, en volgens hem was dat toen 1 uit de toplijn. Klonk ook gewoon erg goed en het sound quality van de sennheisers van rond de €50 hadden veel en veel minder detail. Ben er wel superblij mee, ik hoor dingen in nummers die me nooit eerder opvielen, en ook op de basversterker klinkt hij super. Hele strakke weergave, de hele lage tonen worden perfect helder weergegeven zonder dat deze gaan overheersen. Een aanrader.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

basloze fret schreef:Zo te lezen is er iets mis met mijn exemplaar. Ik dacht dat het gewoon een hele slechte kwaliteit koptelefoon is. Er zit echt nauwelijks bas in.
Ik heb hem gekocht bij Feedback, ik zal hem eens terugbrengen dan.
Ik denk dat ik hem dan inruil voor een ander merk, want ik weet niet 100% zeker of het aan mijn exemplaar ligt of gewoon aan het merk.
Jullie zullen vast gelijk hebben, maar het vertrouwen in deze koptelefoon is weg.
Ik ben dit weekend even terug geweest om hem te vergelijken met een andere Superlux HD 681. Maar die klonk al even beroerd. De verkoper gaf toe dat het geen geweldig ding is. Mijn goedkope oude Sennheiser van destijds 30 gulden klinkt echt een stuk beter.
Helaas kon ik hem niet meer inruilen, want het was langer geleden dan 2 weken en ik had de doos niet meer.
Weer 15 euro weg gegooid. Mocht iemand deze koptelefoon willen kopen: don't do it!
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

Er zijn best veel mensen op dit forum behoorlijk content met die Superlux; wat vond jij er allemaal niet goed aan?
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Het ding heeft gewoon geen laag en een irritant hoog, ik kan me met de beste wil ter wereld niet voorstellen dat iemand dat goed vindt klinken.
Het is ook niet zo dat ik extreem hoge eisen stel. Ik wil gewoon een redelijk goedkoop ding dat redelijk klinkt. Maar deze klinkt zo slecht dat ik hem waarschijnlijk nooit ga gebruiken.
Plaats reactie