Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2113
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Bericht door bastaart »

Vanwaar deze GK combo Geert? Je had toch de combinatie GK MB200 en de 212 Bergantino? Dan heb je toch een beetje hetzelfde (misschien wel beter vanwege de Bergantino kast)? qua sjouwen scheelt het ook niet veel. Of miste de MB200 wat power?
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb hier thuis de combinatie van de Epifani UL902 met de Bergantino 212 maar sinds een tijdje had ik ook een nog kleinere set-up met de GK200 in combinatie met een Epifani UL210 (4ohm). Die klonk erg goed en ik had geen gebrek aan power al is 500 ipv 200w wel geen slecht gevoel.
Het is een zeer belachelijk luxe-probleem maar ik wou gewoon iets dat ik in één keer kon tillen zonder kabels aan te moeten sluiten en twee dingen apart te moeten meenemen. Ik probeer mijn bas-leven echt zo makkelijk en lui mogelijk te maken of ik zoek een reden om me nog bezig te houden :-)
Het Epifani-combootje dat ik vroeger had vond ik net iets te zwaar en ik ben al een tijd erg gecharmeerd door die GKcombo's die 18 kg wegen én ook nog eens 2 12inchers hebben die ik zo prettig vind in de Bergantino.
De vraag is wat ik nog van plan ben met de Epi-Bergantino combinatie want die wordt uit luiheid erg vaak thuis gelaten (al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat het qua optredens zéér kalm is, dat is ook niet erg omwille van diezelfde soort "luiheid").
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Wat is e mis mee om in jouw kast van een huuske gewoon wat goeie doch middelzware apparatuur te laten staan? Volgens mij ga je spijt krijgen als je ook die spullen wegdoet :jaaaaa:
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2113
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Bericht door bastaart »

wombatboter schreef:Het is een zeer belachelijk luxe-probleem maar ik wou gewoon iets dat ik in één keer kon tillen zonder kabels aan te moeten sluiten en twee dingen apart te moeten meenemen. Ik probeer mijn bas-leven echt zo makkelijk en lui mogelijk te maken of ik zoek een reden om me nog bezig te houden :-)
haha..lui verken! :D
Ik snap het wel, ik neem zelf ook bijna altijd mijn Ampeg Rocket B100R combo'tje mee. Ik heb de Bergantino zelfs nog nooit bij een optreden gebruikt en slechts twee keer thuis aangesloten, zonde van zo'n mooie kast natuurlijk.
Ben benieuwd naar het verschil in klank tussen je nieuwe GK combo en wat je eerst had met die Bergantino 212 en de GK MB200 versterker. Op zich lijkt me die combinatie van de GK met die Bergantino wel lekker klinken en zou best eens zo'n MB200 erbij willen voor bij mijn Bergantino 212 kast. Misschien dat ik hem dan wat vaker mee ga nemen ipv die Ampeg combo.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik kwam met dat futiele ampje zoals de GK200 echt niks te kort, heel raar....
Ik moest eergisteren ergens gaan spelen en het is zo makkelijk om zo mobiel te zijn, optreden is gedaan en je kan in een minimum van tijd vertrekken terwijl je de rest nog ziet eindeloos inpakken (drums en keyboards !).
Het is echt die draagbaarheid en de combinatie van alle kenmerken van het GK combo die me niet deden twijfelen...(de extra optie om nog een powered cab te kunnen aansluiten en dan toch 1000 w te hebben die heel draagbaar is, blijft ook een troef)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Al een tijdje geleden de OLP MM3 en later de Yamaha B100 weggedaan trouwens.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

IMG_20150607_141905.jpg
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

IMG_0411.JPG
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

De SVT810AV is er uit - voor net iets minder dan de vraagprijs, maar het scheelt wel heel veel ruimte in een woonkamer van 3 bij 4. :P
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Nooit gedacht dat ik dit hier zou posten...
Afbeelding
Morgen meer nieuws 8)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

En in 24 uur zowel de Sandberg als beide P-pickups die ik te koop had, verkocht... Het is hier zo leeg ;)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Tokai Thunderbird has left the building
Bijlagen
image.jpg
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Ook de tweede Musicmaster heeft het pand verlaten.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik had bijna gereageerd met "Waarom ? :shock: ", maar toen besefte ik dat ik mijn Musicmaster ook maar enkele maanden heb gehouden ... :)
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Eigenlijk had ik hem liever gehouden, maar ik mag waarschijnlijk doorstromen van een gewone master naar een researchmaster en daarvoor moet ik weer een jaar collegegeld ophoesten. :(
Plaats reactie