Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hans58 »

gilles schreef:De Rick has left the building! :D
Je kon er geen vriendjes mee worden las ik? Wat was het grootste struikelblok? Ik heb me -vind ik zelf- met hulp van de CEO van de Rickenbacker Farm heel goed "voorbereid" op de aanschaf van mijn Rick en vind het exemplaar dat ik nu heb misschien wel de beste bas die ik ooit heb gehad. En daarbij: hij past me ook goed. Dus ik ben benieuwd wat je nou tegenviel. Het zijn immers prijzige bassen die je niet 1-2-3 even aanschaft.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

De Wal fretless vertrekt naar Ierland....
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door SpcMnk »

Zo! Dat is toch nog best snel gegaan. Congrats with the sale!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

SpcMnk schreef:Zo! Dat is toch nog best snel gegaan. Congrats with the sale!
Ik zal echt opgelucht zijn wanneer deze transactie achter de rug is, meest lastige ooit.
Ik heb voor het eerst Paypal moeten gebruiken en dat was een ware kruistocht die zijn einde nog niet gezien heeft....Nooit meer !
Ongetwijfeld komen er nu verhalen van mensen die op het "gemak" er van wijzen maar op geen enkel moment heb ik dat al ervaren, maar dat komt vermoedelijk omdat ik en computers en accounts aanmaken geen goeie vrienden zijn. De rompslomp die daarmee gepaard gaat, niet te geloven ("het bedrag dat u ontvangen hebt overschrijdt de Europese normen, gelieve dit op te lossen, ga naar onze pagina, blablablabla...")
Laatst gewijzigd door wombatboter op 25 jul 2016, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door SpcMnk »

Oei! Dan wens ik je nog veel succes met de afronding.
Zelf ook geen vriend van paypal.. iets kopen gast nog wel maar de rest....
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Zie mijn aanvulling hierboven nog en gedoe zoals : "Gelieve een uittreksel van bvb uw gasrekening toe te voegen als bewijs van de overheid dat U wel degelijk X bent" "Het bewijs dat u toegevoegd heeft overschrijdt de 2MB, gelieve dit op te lossen" "wij laten u binnenkort weten of dit aanvaard werd", enz enz...Nooit meer !
Nu nog hopen dat ik aan mijn geld gerààk ! :nono: :nono: :nono:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door SpcMnk »

Wat een gedoe zeg. Lang leve de ouderwetse bank overschrijving! Dan maar een pasr dagen wachten.
Ongetwijfeld dat er goede redenen zijn om paypal te gebruiken....
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Ik had een eindeloze stroom mails met iemand en had daar veel tijd in gestoken...tot op het punt dat ik het wou opgeven maar toen wou hij de aankoop doen maar alleen met paypal (wat ik absoluut niet wilde doen, ik heb goeie feedback genoeg).
Er was al zoveel tijd in geslopen dat ik maar toegehapt heb om van mijn bas af te geraken, ik heb er spijt van....al dat gedoe, ik had dan nog liever mijn bas gewoon bijgehouden.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door SpcMnk »

Jammer als het zo moet lopen. Maar aan de andere kant, als het eenmaal rond is dan is de rust er wellicht weer. En is bij een volgende verkoop paypal ook weer iets makkelijker.. ookal snap ik goed dat dit een geval 'een keer en nooit weer' is.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Ik vind het echt niet gebruiksvriendelijk...je moet dus een betaalverzoek zenden maar even later wordt dat geweigerd want de som is te groot dus moet je drié betaalverzoeken zenden met een kleiner bedrag.
Dan krijg je uiteindelijk het geld gestort maar dat wordt ook weer geweigerd want het bedrag is te groot (dat gaat dan over 4000 euro) zodat je dat ook alweer moet oplossen, enz...
Ondertussen zit mijn Pro fretless die ik gekocht heb vast bij de douane sinds vorige week donderdag, ook erg prettig !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Pedullist »

Ik heb laatst TransferWise gebruikt. Tamelijk briljant idee van een ex Skype medewerker: het is een soort van peer to peer betaling, waardoor je veel gunstiger exchange rates hebt. Het geld gaat nooit over landsgrenzen heen omdat er bekeken wordt wie soortgelijke betalingen nodig heeft in de twee landen zelf (je betaalt iemand in Nederland voor een soortgelijk bedrag, en in het buitenland wordt iemand betaald door iemand uit hetzelfde land). Duurde in het begin wel een week voordat er genoeg verzameld wordt (toen er minder klanten aangesloten waren), maar het geld voor de Pedulla was in 5 uur aan de overkant. :D

Ja, bij grote bedragen moet je ook wat vast laten leggen bij Transferwise en gecontroleerd worden maar dat lijkt me niet gek. En ook alleen doen bij dingen die je echt vertrouwt. Je hebt niet te verzekering die je bij creditcard of paypal hebt.
Laatst gewijzigd door Pedullist op 25 jul 2016, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door bastaart »

Hoi Geert,
Da's balen dat het zo moeizaam ging bij Paypal! Waarschijnlijk omdat het zo'n hoog gedrag is. Ik maak zelf wel vaak gebruik van Paypal, maar eigenlijk tot nu toe alleen als koper niet als verkoper. Eigenlijk nooit problemen gehad en ik vind het wel een veilig idee dat je je geld kan terug krijgen in het geval van oplichting (1 keer meegemaakt). Wel is het zo dat je een hogere koers betaalt als koper. Dus helemaal ideaal is het niet. Paypal moet ergens zijn geld vandaan halen.......
Goede tip Pedullist!
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Pedullist »

Ja, dat is echt het hoge bedrag en heeft met Europese richtlijnen te maken. Die weer ter bescherming van de brave burger dienen, dus ook niet per definitie verkeerd. Bij Transferwise moest ik ook wat bewijzen overhandigen, net zoals je bij het verhogen van je creditcardlimiet dit moet doen. Ze zijn PCI Compliant, ik heb me grondig ingelezen, Richard Branson heeft erin geinvesteerd, en het werkt als een dolle. Ik ben om.

Ik denk dat je als je 5000 euro heen en weer gaat sluizen het altijd moeizamer is, dan bij lagere bedragen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Het is de laatste keer dat ik me nog met zo'n dure instrumenten ga bezighouden...of toch alleszins via PayPal :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door bastaart »

haha...ik ben benieuwd Geert. Zal toch niet de laatste Wal zijn die huize Geert in komt??
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Plaats reactie