Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Hagen »

ATK 300 verkocht, want na aankoop van de gecustomizde China Ray van bijna 1 kg lichter en hezelfde pak geluid was deze overbodig. Met pijn in het hart zo'n mooi gemaakte unieke bas verkocht.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

De zessnarige Alembic vertrekt naar Bulgarije...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Pedullist »

Was ie echt van jou?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Nee, een kennis van me speelde vroeger bas en wou de draad weer oppikken...Hij zag een zessnarige Alembic tweedehands te koop staan en ging af op die naam maar heeft er nooit op gespeeld (op vier-snarig lag er ook al wat stof op in zijn geval). Hij vroeg me het ding te verkopen omdat hij niet thuis is op verkoopssites en dat heeft me wel wat tijd gekost want het is niet evident zo'n ding kwijt te geraken zelfs al was de prijs vrij gunstig (hij ging voor 2250 euro uiteindelijk).
Hij schrijft me zonet dat ik maar eens moet nadenken over mijn commissie maar dat is moeilijk om een prijs op te plakken...in het begin was het ook niet aan de orde maar eerlijk gezegd heb ik er toch aardig wat tijd in moeten steken qua emails, verpakken en zelfs video's maken op aanvraag, enz..
Toch twee keer nadenken in het vervolg vooraleer ik dat nog aanvaard...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Pedullist »

Ja, dat begrijp ik. Ik moet zelf altijd moed bijeenrapen om iets op MP te zetten zelfs. Vind het enorm gedoe waar ik niet op zit te wachten. En ik merk dat ik daar graag voor betaal (verkoop zelden wat en als ik wat verkoop, verder onder de prijs om er maar vanaf te wezen :) ).

2250 is wel een fijne prijs voor een Alembic, denk ik.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door BassKees »

Voor de koper zeker!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

De tijd en het gediscussieer dat ik in chat gesprekken met mensen vanuit Slovenie, Duitsland en nu Bulgarije heb moeten steken is niet te onderschatten en kan echt slopend zijn (wachtend op een reactie en dan krijg je een smiley of een duimpje enz...)
Deze ochtend dacht ik ook dat het eindelijk achter de rug is, de bas staat ingepakt en het geld is overgeschreven en de verzendingskosten zijn voor de verkoper (heb ik ook natuurlijk eerst aan de verkoper moeten vragen) en nu zegt de koper dat hij wil dat ik DHL gebruik terwijl dat een pak duurder is ...de verzendingskosten waren inbegrepen maar de koper heeft niet te bepalen wat ik gebruik, vind ik..
Moet je die discussie terug afronden met eindeloos gechat en je zit vast want het geld is overgeschreven ...dan zou je opnieuw moeten regelen dat hij eventueel het verschil betaalt qua verzending waarna je weer moet wachten op die nieuwe betaling vooraleer je kan verzenden...dat soort gedoe. Moet je ook al gaan uitrekenen wat het verschil is met dhl wat me ook weer tijd kost....Heb ik geen zin in.
what fools these mortals be
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Erelid »

Maar als je al betaald bent en het wordt toch duurder omdat de koper extra eisen stelt dan is er toch niks aan de hand? Bijbetalen anders gaat de bas niet weg... zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door rich13 »

Slimme keus ook, dhl :facepalm:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Stinky »

war Erelid zegt, en da's niet bot maar zakelijk.
die Bulgaar lijkt me nu ook niet je beste vriend dus dan is het vrij eenvoudig om je zakelijk op te stellen.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Erelid »

Ja, tenzij er met creditcard of paypal betaald is want dat kunnen ze terug trekken.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Was via een gewone overschrijving maar al bij al zal ik blij zijn wanneer het ding bij hem is...hij is niet van slechte wil maar hij waarschuwde me wat voor de Bulgaarse posterijen en dat er af en toe dingen verdwijnen. Ik neem nu dat risico door geen verzekering te nemen maar de ellende is dat het mijn schuld zal zijn wanneer er iets gebeurt, zowel tov de koper als de verkoper. Dàt is niet leuk en zeker omdat het geen goedkoop basje is wordt het nog minder geruststellend. Ik heb hiermee mijn les geleerd.
what fools these mortals be
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Erelid »

Alleen nog aan Hollanders verkopen ;-)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Stinky »

:D

dibs op die Washburn! ;)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Die laatste zin snap ik niet "dibs op die Washburn" ? :-)
what fools these mortals be
Plaats reactie