Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door klaasvaak »

Afbeelding
Mijn contrabas. 😢
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door BassKees »

Waarom?
EDIT: o ik lees dat je er nog een hebt. Laat maar.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

wombatboter schreef: 19 aug 2018, 10:11 Ik heb een Epifani UL501 gekocht tweedehands, die is 800 W en iets krachtiger..Ook een meer "gewoon" model dan de Piccolo die ik had met die koffiemolen-draaiknop.
Ik heb de versterker uitgeprobeerd en het ding klinkt uitstekend maar helaas één ding waarmee ik geen rekening gehouden had : er zit zo'n "fan" in en die blaast wat af en toe en ik verdraag dat moeilijk..een versterker moet voor mij echt zo stil mogelijk zijn. Daarom had ik ook de Markbass Ninja verkocht.
Als ik mezelf ken gaat hij dus de deur uit en dat is eigenlijk niet zo leuk want ik was net zo blij met die upgrade na al dat verzendgedoe.
Tja, het wordt iets anders en zonder "fan" ..Misschien probeer ik de Bergantino Forte eens maar eerst moet deze dan terug de deur uit... :|
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door BassAgent »

Heb je Eich al eens gecheckt, Geert? Muisstil en loeihard.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door JohnBoy »

Veel mensen op dit forum zouden best blij zijn met een fan denk ik.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

:-)

Bassagent : ik heb ooit eens die Tecamp 900 op mijn Bergantino geprobeerd maar die "matchten" niet en soms viel de versterker plotseling uit tijdens optredens gedurende 5 seconden (heb het daar met pepe nog over gehad). Ben een beetje bang dat het weer dat gaat zijn en dan ben ik weer "gesjareld" zoals ze hier zeggen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door BassAgent »

Ik weet uit betrouwbare bron dat Thomas het ontwerp wel wat heeft aangepast hoor ;-) Maar als-ie geen vriendjes kan worden met je cab is dat wel lastig.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Haico

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Haico »

Jij mag Thomas zeggen? ;)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door BassAgent »

Ik mag tegen iedereen Thomas zeggen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Kale kip
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:29

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Kale kip »

Mijn veel te zware Yamaha versterker. Een Roland Cube en een tech 21 device om rechtstreeks in de tafel te pluggen ervoor in de plaats.
Haico

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Haico »

BassAgent schreef: 22 aug 2018, 11:10 Ik mag tegen iedereen Thomas zeggen.
Je bent zélf ongelovig! :D
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door basloze fret »

wombatboter schreef: 21 aug 2018, 18:02
wombatboter schreef: 19 aug 2018, 10:11 Ik heb een Epifani UL501 gekocht tweedehands, die is 800 W en iets krachtiger..Ook een meer "gewoon" model dan de Piccolo die ik had met die koffiemolen-draaiknop.
Ik heb de versterker uitgeprobeerd en het ding klinkt uitstekend maar helaas één ding waarmee ik geen rekening gehouden had : er zit zo'n "fan" in en die blaast wat af en toe en ik verdraag dat moeilijk..een versterker moet voor mij echt zo stil mogelijk zijn. Daarom had ik ook de Markbass Ninja verkocht.
Als ik mezelf ken gaat hij dus de deur uit en dat is eigenlijk niet zo leuk want ik was net zo blij met die upgrade na al dat verzendgedoe.
Tja, het wordt iets anders en zonder "fan" ..Misschien probeer ik de Bergantino Forte eens maar eerst moet deze dan terug de deur uit... :|
Jammer van die fan zeg. Ik vind dat ook irritant. In principe hoeft die fan ook niet steeds aan te springen. Had de UL902 geen fan dan?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door wombatboter »

Nee, dat had die niet..
Ik heb vandaag wat zitten spelen op de UL501 en het stoorde me minder dan gisteren (het is niet dat dat ding zit te blazen als gek, je hoort een heel licht geruis op de achtergrond dat even vermeerdert bij grotere inspanningen) Misschien moet ik er gewoon wat aan wennen want het is verder echt wel een heerlijk ding. Als je een Status Kingbass door dat ding en een Bergantino AE212 jaagt dan krijg je echt wel een heel prettig gevoel...
Ik kreeg een mail van de verkoper (die ik niets verwijt) en hij heeft misschien wel een punt.
"The Piccolo doesn't have a fan at all, therefore it's absolutely silent. As far as I know the Bergantino Forte has a fan, as most amps do. By the way, my Aguilar Tonehammer 350 has a fan that is noticeable louder than the fan of the UL501. As far as I remember the fan of the UL501 starts 2-3 minutes after turning on the amp and then runs fast for a short time before the temperature regulation runs the fan at the necessary speed. In a band setting this should not be an problem at all, but at home this might be disturbing. If I were you I would give the UL501 one or two more tries, otherwise you might regret having it sold..."
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door Unlord »

Joh, je doet je vriendin ook niet meteen weg als ze een iets te luide stem heeft. Als er meer aan mankeert, is het een ander verhaal, net als wanneer het je na een tijd en ondanks alles nog steeds stoort. Echter, liefde maakt een boel goed!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Welke basgear heb je het laatst weggedaan.

Bericht door basloze fret »

Wel vreemd dat de 902 dan geen fan heeft terwijl hij nog meer vermogen heeft dacht ik. De meeste versterkers of 19” multieffecten hebben toch een fan die continue heel zacht blaast? Tenminste degene die ik heb wel. Dus niet eentje die af en toe aanspringt. Mijn MacBook heeft dat weer wel bijvoorbeeld.
Plaats reactie