Waarom dringt lightgewicht enkel door bij bassisten ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Uit het basschick topic. Die foto zegt genoeg, lijkt mij. :facepalm:
ThaSweet schreef:Van dezelfde site... de SLAPRING.

Afbeelding

Wat kunnen we daar weer op verzinnen... :dance: :mrgreen:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Bornlivedie schreef:
@Deevit: 1000 watt gemeten volgens de Philips methode.. Berg af wind mee ...met veel hoogfrequente ellende... Dat zijn andere watts dan die van een dikke trafo :wink:
Iris Music schreef:
deevit schreef:Ik lach iedereen uit met mijn klasse D eindtrappen. 1000 watt, 7,5 kg, een van de beste versterkers die ik gehoord heb. Veel plezier met je trafo's. :D
Ja, als je in je uppie speelt op je zolderkamertje. ;)
Kom op mensen.. Wát een onzin zeg. Mijn bak heeft 2x 500W aan boord, op repetities gaat eentje daarvan nog niet half open. Jullie roepen nu duidelijk over dingen die je nog nooit zelf hebt mogen horen.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

David, ga nou bij jezelf na. Als jij veel te veel geld zou hebben betaald voor een veel te zware versterker waar veel te veel onderhoud aan nodig is zou jij je toch ook in alle bochten wringen om dat goed te praten? :mrgreen:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Klopt! :D

Maar ik vind dit zo vreselijk knullig, zeker die laatste opmerking van Iris. Mijn vorige versterkers hadden van die loeizware trafo's (zeker de laatste) en die komen zowel qua sound als qua volume niet in de buurt van mijn Black Cat.
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Basisten zijn conserfatief tot de snaren er op knappen. :jaaaaa:
Alvorens een basist nieuwe technologie wenst te proberen zal hij zijn vast omlijnde denkstramien moeten doorbreken. :facepalm:

Is er al een basist met een light sabre basje? Je weet wel zo een zonder elementen maar met afnemersin de brug op licht basis? :twisted:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Ja hoor. De importeur, want die speelt er zelf op omdat geen bassist 'm wil kopen.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

En hoe klinkt ie?
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Waar maken we ons druk om. De old school bassisten (me, myself and I) houden van die zware meuk met dikke trafo's. Persoonlijk vind ik ook de gewicht discussie nergens over gaan. Het lijkt inderdaad wel of wij oudere jongeren echt mannen zijn. Het probleem lost zichzelf op met de jaren. De ouderen blijven op de oude bekende meuk spelen en de jongeren(watjes) op de nieuwe. Dood gaan we allemaal dus 'problem solved'. Ik vind al die Neo cabinetjes die het gewicht van een servet moeten hebben allemaal niks. Het is heel simpel. Om lage frequenties goed te kunnen weergeven hebben speakerkasten toch echt een eigen hoog gewicht/massa nodig om geen energie te verliezen in kastrillingen. Daar heb je een zware kast voor nodig. Die licht kastjes bewegen teveel en veel energie van de speakers gaat dus verloren in kast. Not good. Dan kun je er 10.000 Watt inpompen met je klasse D versterker. Allemaal een waste of energie. Neem een goede 200-300W versterker met een echt goede zware kast met hoogrendement speakers en je wordt beloond. Tja, het weegt wat meer ja. Ik had vroeger geen enkel probleem om met mijn 200W Dynacord BS408 en enkele ElectroVoice EVM15L boven de tering herrie van de gitarist en drummer uit te komen. Same rules apply today.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Dan gaan straks de ziektekosten premie's weer omhoog.
Te veel mensen met rugproblemen. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Dikke duim omhoog, AppleMies! :yes:

@Deevit: Genoeg van die kleine dingetjes gehoord hoor, totdat de band inviel. Tja, dus in bandverband kan ik er helaas weinig over zeggen omdat ik er geen klap van hoor. Maar meestal ligt het vaak ook aan de bassist die zijn snaartjes loopt te poetsen ipv te bespelen.

@ SPP: Tja, je moet ook niet vanuit je rug tillen maar uit je benen. ;)
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik vind dat je hier erg neerbuigend doet over allerlei zaken.. :nono: Wat voor stoere versterker heb je zelf dan wel niet?

Mijn versterker is trouwens niet 'zo'n licht dingetje'. Volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt.
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Echt wel. Genoeg meetings bezocht en bij Dirk Heijnen in Krommenie ook een aantal persoonlijk aan de tand gevoeld. Ik heb zelf een SWR combo van 100 watt met 1x15. En die gebruik ik thuis. Bij mijn optredens met de coverband gebruikte in Hughes en Kettner combo met 1x15 met daaronder een Peavey 1x15 cab.
Laatst gewijzigd door Iris Music op 31 dec 2010, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Dus Mies vindt mij oud...
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

RUIS schreef:Dus Mies vindt mij oud...
Maar je bent geen mietje. ;)
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Als er ooit een lichtgewicht versterker wordt gemaakt die zo klinkt als een V4 of een SVT bekeer ik me graag tot mietje. 't Moet alleen wel een grote lichtgewicht versterker zijn, zo'n klein frutseldoosje op een grote kast is geen gezicht.
Plaats reactie