Waarom dringt lightgewicht enkel door bij bassisten ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

:worship:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

saf schreef:beste reactie tot nu toe Iris.
En nog heel erg bedankt Sef! :D
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

RUIS schreef:Als er ooit een lichtgewicht versterker wordt gemaakt die zo klinkt als een V4 of een SVT bekeer ik me graag tot mietje. 't Moet alleen wel een grote lichtgewicht versterker zijn, zo'n klein frutseldoosje op een grote kast is geen gezicht.
+200

Ik ben er ook nog geen tegen gekomen die het geluid van mn ampegje haalt. Daar wil ik me best in onhandige bochten voor wringen (ik heb geen rijbewijs) om dat ding van A naar B te krijgen. Ik heb een Eden 405T gehad met een zogenaamde buizen naboots-chip (volgens Eden natuurlijk almost the real thing). Het kwam niet in de buurt. Het gewicht was zeker prettig (7kg), maar ja, niet het geluid dat ik zocht. Ik kies dan toch liever sound over handigheid.
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Iris Music schreef:@ SPP: Tja, je moet ook niet vanuit je rug tillen maar uit je benen. ;)
Fout ! De beste manier is iemand anders laten tillen, verbaasd me dat je dat als vrouw niet wist, die zijn meestal nogal goed in manipuleren :wink:
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Gewoon niet tillen en een lekker licht in gewichtsetupje.
Er is maar een ding waar ik zwaar aan til. :mrgreen: :facepalm:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Iris Music schreef:Echt wel. Genoeg meetings bezocht en bij Dirk Heijnen in Krommenie ook een aantal persoonlijk aan de tand gevoeld. Ik heb zelf een SWR combo van 100 watt met 1x15. En die gebruik ik thuis. Bij mijn optredens met de coverband gebruikte in Hughes en Kettner combo met 1x15 met daaronder een Peavey 1x15 cab.
Dus jij vindt die HK en Peavey een geschiktere versterker dan mijn TecAmp zou zijn?
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Wat zou eigenlijk het volgende zijn op het gebied van gewichtsvermindering?
Zelftillende versterkers?
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

of zoiets.....
Afbeelding

de wandelende koelkast bestaat al.
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

deevit schreef:
Iris Music schreef:Echt wel. Genoeg meetings bezocht en bij Dirk Heijnen in Krommenie ook een aantal persoonlijk aan de tand gevoeld. Ik heb zelf een SWR combo van 100 watt met 1x15. En die gebruik ik thuis. Bij mijn optredens met de coverband gebruikte in Hughes en Kettner combo met 1x15 met daaronder een Peavey 1x15 cab.
Dus jij vindt die HK en Peavey een geschiktere versterker dan mijn TecAmp zou zijn?
Ik vind Peavey zeker beter dan TecAmp! :jaaaaa: Bij de European BassDay stond ik met de stand (samen met Chris P stond ik de Bassist te promoten) pal naast de mensen van TecAmp die hun hele collectie hadden meegenomen. Absoluut niet mijn geluid... En helaas mocht ik het dus de rest van de dag aanhoren.
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Wat kun jij toch lekker overdrijven. Radicaal is het :lol:

Nutteloze discussie sowieso, want jij bent Peavey fan en Deevit houd van TecAmp. Het woord "beter" slaat dus nergens op. Het is je smaak of niet. Als je naar pure kwaliteit van hardware, behuizing en what not gaat kijken dan wint TecAmp het zeker wel van Peavey. Maar goed, daarmee hoeft het nog niet je sound te zijn.

En alle zware til gekheid op een stokje. Als je je sound vind in een lichtgewicht versterker, ga je die dan laten staan omdat het zo'n klein ding is en dus niet stoer zou zijn? Nee.
Als je je sound vind in een nogal zware versterker ga je die dan laten staan omdat ie zo zwaar weegt? Ligt er maar net aan hoe enthousiast je bent en of je het er voor over hebt.

Tres simple.

On a whole different note: Ik zou zo'n Blackcat toch echt wel eens willen uit proberen. Ben nu toch wel erg nieuwsgierig.
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

idm schreef:Wat kun jij toch lekker overdrijven. Radicaal is het :lol:

Het woord "beter" slaat dus nergens op. Het is geluid of het is niet je geluid. Als je naar pure kwaliteit van hardware, behuizing en what not gaat kijken dan wint TecAmp het zeker wel van Peavey.
Ik durf te wedden dat de Peavey meer geweld overleefd dan een TecAmp. :mrgreen: Maar voor de rest is het inderdaad ieder wat wils. :jaaaaa: Ik hou nou eenmaal van een goed, sterk en hoorbaar geluid.
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Doar heb ie n'en puntje scoort.
'T is moar net wa of ie wilt en dat is't dan.

Het maakt idd geen zak uit waar je op speelt.
De aan vindt het te geke en de ander mot er misschien van :kots: .
Ai d'r zelf moar tevered'n met bint.

Groet'n in de toet'n en een prettig nieuw joar.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Praust!! Neim er nog ein gozâh!!! Op juh gézondhéd!!! 8)
Bidet as it may
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Iris, echt elk punt dat ik probeer te maken vat je geloof ik niet en praat je omheen.. :lol:
Neem nou maar van mij aan dat die TecAmp van me hard zat gaat, geen philips watts, geen slaapkamer versterker maar de luidste bak (en mooiste, maar das inderdaad smaak) die ik bespeeld heb. Dat ding is echt vreselijk goed... Er zit trouwens een buizen preamp in, point-to-point gesoldeerd, sound is daarmee dik in orde en zeker niet storingsgevoelig.
Jack

Bericht door Jack »

Gaat lekker hier...

Afbeelding
Plaats reactie