Waarom dringt lightgewicht enkel door bij bassisten ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Iedereen die met zware bakken aankomt moet dat helemaal zelf weten, maar je moet niet bij mij aankomen dat lichtere versterkers niet voldoen of zelfs minderwaardig zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

deevit schreef:Iris, echt elk punt dat ik probeer te maken vat je geloof ik niet en praat je omheen.. :lol:
Neem nou maar van mij aan dat die TecAmp van me hard zat gaat, geen philips watts, geen slaapkamer versterker maar de luidste bak (en mooiste, maar das inderdaad smaak) die ik bespeeld heb. Dat ding is echt vreselijk goed... Er zit trouwens een buizen preamp in, point-to-point gesoldeerd, sound is daarmee dik in orde en zeker niet storingsgevoelig.
En ik heb het gevoel alsof je je flink aangevallen voelt. :lol: Kom op zeg, ieder z'n meug. Maar hard betekend niet dat je ook lekker hoorbaar bent in vergelijking met de rest van de band. ;) Zoals eerder gezegd, met een flinke bak achter je staand heb je veel meer hoorbaar geluid in de band, vind ik, dan met een voetopstapje. De bassist moet ook aanwezig zijn. :jaaaaa:
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik voel me ook aangevallen, ik heb goddorie de duurste versterker die Bassmatters had en men beweert hier dat dat geschikt is voor op de slaapkamer. :lol: :facepalm:

En het probleem van mooi in de mix liggen ken ik maar al te goed. Mijn Hevos (2x 800 watt, loeizwaar) had daar nogal problemen mee. Mijn TecAmp ligt juist heel erg goed in de mix, goed hoorbaar zonder te overheersen. En dat met klasse D eindtrappen. Het ligt hem niet in de techniek, meer in de voicing van de versterker.
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

deevit schreef:Ik voel me ook aangevallen, ik heb goddorie de duurste versterker die Bassmatters had en men beweert hier dat dat geschikt is voor op de slaapkamer. :lol: :facepalm:

En het probleem van mooi in de mix liggen ken ik maar al te goed. Mijn Hevos (2x 800 watt, loeizwaar) had daar nogal problemen mee. Mijn TecAmp ligt juist heel erg goed in de mix, goed hoorbaar zonder te overheersen. En dat met klasse D eindtrappen. Het ligt hem niet in de techniek, meer in de voicing van de versterker.
Misschien ben ik gewoon allergisch voor klasse D. :lol: Maar ik moet helaas toegeven dat ik nooit een fatsoenlijk basgeluid heb gehoord bij bassisten die optraden met een kleine versterker. Misschien dat jij er verandering in kan brengen, Deevit?
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik hoorde je vooral over kleine combootjes. Dat is sowieso een scheef vergelijk. Mijn TecAmp gaat hard genoeg, en bijvoorbeeld die Markbass topjes gaan met hun agressieve midden ook vreselijk hard en door de mix. Alleen om echt volume te produceren ben je enigszins speakeroppervlak nodig.
Je kunt ook merken dat er steeds meer gewonnen wordt op het gebied van lichtgewicht. De neo cabs deden altijd nog iets onder voor normale speakers, maar die verschillen worden ook steeds kleiner. Lichtgewicht met een goed geluid en volume is absoluut haalbaar. Het enige dat niet uit de kleine lichte bakkies te halen is is de authentieke buizensound, die je krijgt van een buizen eindtrap. Je kunt wel proberen het na te doen, maar dan blijft het altijd klinken alsof het nagedaan wordt. Gelukkig voor mij is een goede sound niet per definitie buizen, wat bas betreft.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Dat je daar tijd in steekt om je te "verdedigen", Deevit....
what fools these mortals be
Jack

Bericht door Jack »

Dat is goed voor het chips en wijn gebruik Geert.. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ja, je hebt wel gelijk Geert. Maar ik kan er niet zo goed tegen dat die versterker waar ik vreselijk blij mee ben, zorgvuldig heb uitgezocht en hard voor heb moeten werken zo makkelijk wordt afgedaan door mensen die er 0 ervaring mee hebben. :wink:

En nu ga ik een borrel halen. :lol:
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Trek je er niet te veel van aan. Ik old school jij new school. Allemaal goed toch? And opinions are like ass holes. Everyone has one.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Zoveel trek ik me het ook niet aan hoor, ik ben immers nog altijd erg blij met die bak. :wink: Het staat mij alleen tegen als de mening en argumenten die ik krijg op net niks gebaseerd zijn.

Oh, en de beste wensen. :D
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

wombatboter schreef:Dat je daar tijd in steekt om je te "verdedigen", Deevit....
Hij zet daarme wel een best goede posting neer waar ik me -als buizen fan met helaas zware trafo's- ook in kan vinden.
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Ik heb me ook flink vermaakt hoor. En ik ben nog steeds van mening dat een een goede buizenbak boven een lichtgewicht combo staat. Het gaat om het karakter van het geluid, niet om hard gaan (al de zoveelste keer dat ik het zeg). Neutrale versterkers vind ik geen ene reet aan. :jaaaaa:
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Iris Music schreef:
deevit schreef:Ik voel me ook aangevallen, ik heb goddorie de duurste versterker die Bassmatters had en men beweert hier dat dat geschikt is voor op de slaapkamer. :lol: :facepalm:

En het probleem van mooi in de mix liggen ken ik maar al te goed. Mijn Hevos (2x 800 watt, loeizwaar) had daar nogal problemen mee. Mijn TecAmp ligt juist heel erg goed in de mix, goed hoorbaar zonder te overheersen. En dat met klasse D eindtrappen. Het ligt hem niet in de techniek, meer in de voicing van de versterker.
Misschien ben ik gewoon allergisch voor klasse D. :lol: Maar ik moet helaas toegeven dat ik nooit een fatsoenlijk basgeluid heb gehoord bij bassisten die optraden met een kleine versterker.
Ik denk dat dat minder aan die kleine versterker dan aan jouw ongenuanceerde vooringenomenheid ligt.
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

*Diepe zucht* :| Ik kijk ook graag naar bandjes toevallig, ja? Kom op zeg.
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Midian
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 dec 2007, 11:05

Bericht door Midian »

Iris Music schreef:Ik heb me ook flink vermaakt hoor. En ik ben nog steeds van mening dat een een goede buizenbak boven een lichtgewicht combo staat. Het gaat om het karakter van het geluid, niet om hard gaan (al de zoveelste keer dat ik het zeg). Neutrale versterkers vind ik geen ene reet aan. :jaaaaa:
+1
Warwick, Bassline, Darkglass, Markbass, Zoom
Plaats reactie