flatwound snaren ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 620
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Heb gisteren de La Bella flatwounds besteld bij LOTS, ga ze op mijn BaCH leggen!
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

arjen schreef:oxidatie? weleens een bas een jaartje laten staan? Niet zo zeer slijtage maar de frisheid gaat eraan, flatwounds zijn bedoeld al een beetje dof. Dat is mijn gedachte, niet zo zeer een feitelijke constatering.
Als er oxidatie is zou je dat ook moeten zien aan bruine plekken denk ik.
In de winkel kunnen sommige zets ook al jaren liggen soms. Ik heb ook wel sets die die al meer dan drie jaar in de kast liggen en daar zie ik geen oxidatie op.
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 4979
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

tja, ik bespreek dan ook mijn ervaringen. roundwounds heb ik liever fris en fruitig uit de verpakking. Het is wat mij betreft geen wetenschappelijk experiment o.i.d. Ik vind persoonlijk een voordeel van flatwounds dat je één setje kunt kopen en die vervolgens jaren kunt wisselen met roundwounds. Jij hebt blijkbaar andere ervaringen. :)
Kimbo
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 feb 2010, 12:32

Bericht door Kimbo »

arjen schreef:tja, ik bespreek dan ook mijn ervaringen. roundwounds heb ik liever fris en fruitig uit de verpakking. Het is wat mij betreft geen wetenschappelijk experiment o.i.d. Ik vind persoonlijk een voordeel van flatwounds dat je één setje kunt kopen en die vervolgens jaren kunt wisselen met roundwounds. Jij hebt blijkbaar andere ervaringen. :)
Ik heb het gevoel dat ik mijn chromes op mijn ray om het half jaar of zo moet vervangen. Voor zo'n lekker diepe fingerstyle sound blijven ze langer goed imo, maar zelfs met een stingray begint de slapsound wat te vervagen na een half jaar. En ja... Ik slap op flats :twisted:

Om één of andere reden hou ik mijn setjes wel altijd bij. (reservesnaren, koken, ...)
Musicman Stingray 2 EQ / Oberheim SEM
EHX Frequency Analyser, Way Huge Pork Loin, EHX Memory Boy Deluxe
FAD Four
Trace 1524
DeBeer
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2010, 20:58

Keuze gemaakt

Bericht door DeBeer »

Ik ben er eindelijk aangekomen: Ik heb de snaren laBella 760FL besteld (https://www.stringbusters.com" onclick="window.open(this.href);return false;).

bedankt voor de advies.
Nederland is niet mijn moedertaal. Excuses voor de daardoor veroorzaakte oogschade.
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 620
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Ik heb de La Bella Flatwounds op mijn BaCH liggen, wát een supervet geluid. zeg!!!
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

:jaaaaa:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
DeBeer
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2010, 20:58

Bericht door DeBeer »

Ben benieuwd :)
Ik laat mijn Cort B4 als eerste met de nieuwe snaren monteren (het afstellen laat ik liever aan pros), nog een week te wachten en ik kan het ervaren
Nederland is niet mijn moedertaal. Excuses voor de daardoor veroorzaakte oogschade.
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 620
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

@ De Beer: En heb je ze er al op liggen? En hoe klinken ze?
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
DeBeer
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2010, 20:58

morgen hope ik :)

Bericht door DeBeer »

@chaney, mijn bass krijg morgen of dinsdag terug (Ik laat het afstellen aan experts).

Ik laat jouw weten
Nederland is niet mijn moedertaal. Excuses voor de daardoor veroorzaakte oogschade.
DeBeer
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2010, 20:58

Bericht door DeBeer »

Ik kon mijn Jazz bass met de flat eindelijk proberen..
:kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

niets anders te zeggen ;) :dance:
Nederland is niet mijn moedertaal. Excuses voor de daardoor veroorzaakte oogschade.
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 620
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Echt een lekker geluid, hè? Goed om te horen!!! :thumbsup:
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: flatwound snaren ?

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

jamerson's flatwounds; okee ze zijn dik als obelix (ik ben niet dik!) en zo gespannen als assourancetourix bij de viskraam, maar die E snaar...... zo bulkig dat ie niet de plonk heeft die de andere snaren wel hebben. (voor de zekerheid op 3 bassen geprobeerd...) . Zal dit exemplarisch zijn ? nog meer pijl en boogschieters die hier ervaring mee hebben ?
Basgitaar spelen, is als luchtbasgitaarspelen, maar dan met een echte, een beetje a-tonaal, dat hoort bij een fretloze toch?. Maar ja, al stel ik mijn bas nog zo goed af, het wordt natuurlijk nooit een Flaterfoon heee.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: flatwound snaren ?

Bericht door Sanders »

Ik heb oude Jamersons op mijn P liggen. De E klinkt in lijn met de andere snaren, niet wezenlijk anders. Wat is het probleem precies?
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
WBP WorstBassPlayer
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 dec 2009, 17:57

Re: flatwound snaren ?

Bericht door WBP WorstBassPlayer »

dood is het beste woord ......... produceert een hele lage bastoon en meer niet, misschien een schoolvoorbeeld van de kern die zich losgetrokken heeft van de windingen (uiteinde overigens omgebogen, VOOR het knippen).
nou ja ik ben toch een groter fan van de lichtere versie (de standard, 760FS, fience siction, met zwart silk), maar wel zonde van de euri's ook al heb ik nu wat reservesnaren........
Plaats reactie