how low can you go?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

how low can you go?

ik stem omhoog!
2
1%
E( of ik heb al genoeg aan het gewone bereik van m'n 4snaar)
61
41%
D#
3
2%
D
18
12%
C#
2
1%
C
9
6%
B
34
23%
A#
0
Geen stemmen
A
11
7%
G#
2
1%
G
2
1%
nog lager? :o
3
2%
 
Totaal aantal stemmen: 147

Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

how low can you go?

Bericht door A-lex »

vandaag voor de grap een mortician cover gedaan met de band :D
waarbij ik m'n bass in G moest stemmen(met m'n swr cabinet bleef zelfs dit strak :D ).
en nu vroeg ik me gewoon een keer af hoe ver gaan ze hier opt forum met downtunen?
wat is de laagste stemming die je ook effectief gebruikt in je band?
Laatst gewijzigd door A-lex op 22 mei 2011, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik ben een simpele 4snaar dus ik stem: E (of ik heb al genoeg aan het gewone bereik van m'n 4snaar)
Fender
Jack

Bericht door Jack »

Mijn 6 staat nu in E gestemd, dus bij mij is het meer how high can you go. 8)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

nog niet aan gedacht :p ff toevoegen :p
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Als je de poll wijzigt vervallen eerder uitgebrachte stemmen.

EDIT: te laat.
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ook weer iets bijgeleerd dan :p
er stonden al 3 stemmen op voor E
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Jack

Bericht door Jack »

ik steek wel erg ver boven het maaiveld uit zo.. :lol:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik weet niet of ze hier zitten, maar als je rondkijkt op sevenstring.org dan is de lage F# een vrij veelgebruikte snaar en sommigen daar gaan nog lager (nutteloos in mijn ogen, maar toch). Ik heb een bas in B, een bas in E, nog een bas in E met en hoge C en op dit moment (tijdelijk) een bas in D.
A-lex schreef: waarbij ik m'n bass in G moest stemmen(met m'n swr cabinet bleef zelfs dit strak :D ).
Je cabinet ongetwijfeld, maar ik geloof er niets van dat je nog een beetje strakke snaar/toon overhield. :wink:
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Ik heb 2 bassen in E, 2 bassen in B en 1 in F#
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Met de band stemde ik m'n 4 snaar een enkele keer in D# of D. Meestal hield ik gewoon E aan.
Als ik lager wil pak ik liever m'n 5 snaar die in B staat.
Een 4 snaar in D vind ik te slappe snaren geven, D# gaat nog net, maar vind ik wel een beetje halfwas klinken, met voldoende spanning (gewoon in E dus) knalt het beter, vind ik.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

deevit schreef:Ik weet niet of ze hier zitten, maar als je rondkijkt op sevenstring.org dan is de lage F# een vrij veelgebruikte snaar en sommigen daar gaan nog lager (nutteloos in mijn ogen, maar toch). Ik heb een bas in B, een bas in E, nog een bas in E met en hoge C en op dit moment (tijdelijk) een bas in D.
A-lex schreef: waarbij ik m'n bass in G moest stemmen(met m'n swr cabinet bleef zelfs dit strak :D ).
Je cabinet ongetwijfeld, maar ik geloof er niets van dat je nog een beetje strakke snaar/toon overhield. :wink:
het was maar een .125 snaar op een 34" mensuur bass dus idd strak was die snaar niet :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

BEAD kan ook wel eens leuk zijn!
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Ik heb een D-tuner, en daarmee ga ik niet lager dan de D. Heel veel gebruik ik deze niet, maar soms vind ik het wel leuk om zomaar ergens tussendoor een lage D te spelen.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Ik heb zelf me bas nu in DGCF staan, de D laat mijn simpele versterker beetje oversturen, dus das wel een nadeel, maar laag klinkt ie wel :) Maar dan speel ik de laatste tijd vooral op de G en de C en af en toe de F. Speel het dan als een vijf-snaar, de D is niet mijn standaard maar is af en toe wel leuk.

Lager dan dat heb ik éénmaal geprobeerd, CGCF, maar dat werkt voor geen meter, dan hoef ik me E-snaar niet eens aan te raken of hij ligt al op de PUPs, echt vervelend, met distortion aan klinkt het meesterlijk om me snaar op de PUP te duwen, klinkt anders dan aanslaan maar toch geeft het wel een goeie sustain. Ook niet dat gepop van normaal als je op de PUP drukt.

Maar nu dus DGCF met plectrum :) En denk dat ik mijn (nu-)D naar de F stem, kijken hoe dat klinkt, FGCF :jam:
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Heb m'n bas in de band altijd (op één nummer na, die staat gewoon EADG) in Drop D (dus DADG) staan.
Ik heb niet zoveel met muziek.
Plaats reactie